پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۹۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی بهترین قیمتی که شورای تعیین قیمت در جلسه هفته آتی می‌تواند برای خرید تضمینی گندم اعلام کند را ۵۲۰۰ تومان عنوان کرد و افزود: اگر قیمت خرید گندم از کشاورزان کمتر از کشور‌های همسایه باشد بی‌تردید قاچاق خواهد شد.
شعار سال: علی خان‌محمدی با بیان اینکه هفته آینده در جلسه بعدی شورای تعیین قیمت، نرخ خرید تضمینی گندم اعلام می‌شود، اظهار کرد: بر اساس آنالیز بنیاد ملی گندمکاران بهترین قیمت خرید هر کیلوگرم گندم از کشاورزان ۵ هزار و ۲۰۰ تومان است.

وی ادامه داد: در مهرماه که دولت قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم را ۴ هزار تومان اعلام کرد همان زمان برآورد ما از قیمت تمام شده گندم حداقل ۴ هزار و ۵۰۰ تومان بود.

خان‌محمدی با اشاره به افزایش هزینه تمام شده تولید از زمان اعلام نرخ خرید تضمینی از سوی دولت تا امروز، اظهار کرد: آخرین آنالیز قیمت تولید گندم نشان می‌دهد در حال حاضر بهترین قیمت خرید هر کیلوگرم گندم از کشاورزان ۵ هزار و ۲۰۰ تومان است.

وی تصریح کرد: گندم پر هزینه‌ترین محصول در قانون خرید تضمینی است، ضمن اینکه قوت غالب مردم نیز به شمار می‌رود و باید در قیمت پیشنهادی این موارد در نظر گرفته شود.

به گفته خان‌محمدی؛ توان مالی دولت برای خرید گندم، شرایط اقتصادی مردم و منافع کشاورزی مواردی هستند که باید در تعیین قیمت گندم مورد توجه قرار گیرند، اما نباید فراموش کرد که قیمت نامناسب یا پایین می‌تواند تهدیدی جدید و خطرسازی مانند قاچاق را به دنبال داشته باشد.

خان‌محمدی یادآور شد: ما در منطقه‌ای هستیم که کشور‌های همسایه در گندم توان تولید پایینی دارند و اقدام به واردات می‌کنند، این به معنی آن است که اگر قیمت تعیین شده در کشور ما کمتر از قیمت جهانی یا کشور‌های همسایه باشد تبدیل به کالای مناسب برای قاچاقچیان می‌شود.

وی تاکید کرد: قاچاق می‌تواند شرایط یک کشور را در تامین یک کالا با تهدیدی جدی مواجه کند به ویژه آنکه آن کالا محصولی اساسی و استراتژیک باشد.

خان‌محمدی علاوه بر قاچاق، کاهش تمایل کشاورزان به کشت گندم در سال زراعی آینده در صورت عدم تعیین قیمت مناسب را تهدید دیگری برای تولید گندم کشور بر شمرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار ۱۳ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۴۶۴۱۳، www.ilna.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
0
بعید میدونم اوضاع از اینی که الان هست بهتر بشه در زمینه کشاورزی خصوصا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین