پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۳۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: عمق دریاچه ارومیه به میزان ۳۵۵ سانتیمتر افزایش یافته است.
شعار سال: عیسی کلانتری در حاشیه مراسم تجلیل از خدمات تلاشگران احیای دریاچه ارومیه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با وجود کم بودن بارش‌ها در اسفند ماه عمق دریاچه ارومیه به میزان ۳۵ سانتیمتر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سطح تراز دریاچه ارومیه بیش از ۱۲۷۱.۳۲ متر است، افزود: هم اکنون دریاچه ارومیه ۴.۳ میلیارد مترمکعب آب دارد که این میزان پیش بینی می‌شود تا پایان سال به ۵ میلیارد متر مکعب برسد.

کلانتری با اشاره به اتمام طرح‌های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه در سال جاری، اضافه کرد: با اجرای طرح‌های نرم افزاری دریاچه ارومیه تا پایان سال جاری به ۱۴۰۶ به تراز اکولوژیک می‌رسد.
 
کارشکنی برخی از مسئولین سبب عقب افتادن برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه شد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیش از ۳۴ کیلومتر از تونل ۳۵.۵ کیلومتری انتقال آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه حفاری شده است گفت: با حل مشکل در ۱.۵ کیلومتر باقی مانده، احتمال افتتاح این تونل در اوایل سال آینده وجود دارد.

کلانتری با بیان اینکه این دریاچه ناموس شما مردم است و حفاظت از دریاچه ارومیه وظیفه فرد فرد مردم کشور بخصوص مردم آذربایجان است و نباید فریب چند شعار زودگذر را بخورید، گفت: در صورت خشک شدن دریاچه ارومیه، تنها جابجایی مردم شهر تبریز، بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار هزینه می‌برد که البته غیر ممکن است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه، تمام کانون‌های تولید ریز گرد مهار شده و دیگر چیزی بنام ریزگرد نمکی در منطقه وجود ندارد، گفت: متأسفانه کارشکنی برخی از مسئولین استانی بر خلاف مردم عزیز منطقه که همکاری بسیار خوبی داشتند، باعث عقب افتادن برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه شد. برخی از افراد به دلیل کمبود آگاهی، تبلیغات پوچ منفی را به مردم انتقال می‌دهند که پایه و اساس علمی ندارد، زیرا چنین کسانی متأسفانه منافع ملی را در اولویت قرار نمی‌دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از دیدارنیوز، تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۳۳۲۴، www.didarnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
0
0
احیا دریاچه ارومیه و نگهداری از آن به همراهی مردم و مسئولین نیاز دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین