پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 07
کد خبر: ۳۳۳۳۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
استاندار گیلان در دیدار با مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی را تشریح و خبر از تداوم انجام فعالیت‌های عمرانی در این منطقه داد.
شعار سال: ارسلان زارع، با اشاره به این که منطقه آزاد انزلی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، ضمن تبریک انتصاب مهندس مومنی گفت: منطقه آزاد انزلی به عنوان تنها منطقه آزاد شمال کشور سهم قابل توجهی در افزایش میزان صادرات غیرنفتی استان گیلان دارد.

زارع افزود: با ایجاد کریدور کشتیرانی بندر کاسپین و منطقه آزاد انزلی به روسیه ما در تامین کالا‌های اساسی و مواد اولیه کارخانه‌ها نقش اثرگذاری داشته ایم. رویکرد جدید دولت تدبیر و امید در راستای نقش آفرینی بیشتر مناطق آزاد در تولید ناخالص ملی، سبب شده است تا شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های تولیدی در این مناطق توسعه یابند.

او خاطرنشان کرد: همه این فعالیت‌ها سهم چشم گیری در ایجاد اشتغال داشته اند که در این عرصه تلاش شده است از مردم بومی استفاده شود و یک رویکرد اجتماعی مطلوب است. مهم‌ترین چالش در مناطق آزاد امروز کمبود اراضی است و امید است که با اصلاحیه‌ای که در دستور کار دولت قرار گرفته است، این چالش نیز برطرف شود. ارتباطات با همتایان خارجی در شمال کشور برقرار شده است و در خصوص سرمایه گذاری علاقه مندی خود را نشان داده اند.

استاندار گیلان با اشاره به این که ظرفیت‌های کشاورزی در استان گیلان فراوان است و می‌توان با احداث بارانداز و انبار‌های متناسب این عرصه را نیز توسعه داد، ادامه داد: تکمیل کریدور جنوب به شمال خط آهن کشور امروز یکی از اولویت‌های دولت است و امروز این خط آهن به رشت رسیده است و عملیات اتصال به کاسپین در دو قطعه ۶ و ۷ در حال اجراست تا این طرح نیز هر چه زودتر تکمیل و به توسعه این منطقه کمک کند.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندار در این منطقه خاطرنشان کرد: امروز ضرورت دارد که ظرفیت‌های استان گیلان بیشتر به کار گرفته شود و شاهد فعالیت‌های بیشتر در این استان باشیم. در دولت یازدهم و دوازدهم اقدامات بسیار خوبی در مناطق آزاد انجام شده است.

حمیدرضا مومنی، افزود: در حوزه گردشگری، واردات و صادرات منطقه آزاد انزلی به خوبی کار کرده است و نباید در گیر و دار مسائل جزئی گرفتار شود.

مومنی با اشاره به برخی مشکلات مناطق آزاد اظهار کرد: طرح توسعه منطقه آزاد انزلی نیاز به مطالعات بیشتر دارد و باید تمامی ابعاد این طرح مورد بررسی و سپس وارد مرحله اجرا شود و اگر از منطق کافی فنی و اقتصادی برخوردار باشد ما نیز به صورت کامل حمایت خواهیم کرد. ناپیوستگی از جمله مشکلات مهم در مناطق آزاد است و باید به آن توجه شود تا منجر به سختی‌هایی در مناطق آزاد نشود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از برنا، تاریخ انتشار:۲۶ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر:۱۱۵۳۲۱۲، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
0
0
اگر اقازاده ها دست از این مناطق ازاد بردارن واقعا در زمینه واردات و صادرات خیلی جلو میفتیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین