پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۳۳۵۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
بازار لوازم خانگی این روز‌ها در مشهد راکد است و یکی از علل آن شاید افزایش قیمت سرسام آور آن باشد.
شعار سال: رضا رزقیان مقدم در مشهدمقدس اظهار داشت: بازار فروش لوازم خانگی در رکودی 100درصدی به سر می‌برد و به نقطه صفر رسیده است.

وی افزود: امیدوار بودیم با تغییر شرایط کرونایی مشهد و از سرگیری محدود مراسمات عروسی شاهد رونق نسبی بازار باشیم اما متاسفانه هیچ تغییری مشاهده نکردیم؛ دلیل این موضوع کاهش شدید قدرت خرید مردم است.

رزقیان مقدم با بیان اینکه تمامی فروشندگان لوازم خانگی، کالا را با نرخ مصوب و سود نهایتاً سه درصدی به فروش می‌رسانند، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت سبب شده تا عملاً تقاضایی در بازار وجود نداشته باشد؛ فروشندگان نیز با توجه به این شرایط خریدی از شرکت‌های تولیدکننده نداشته‌اند زیرا در حال حاضر هیچ معامله‌ای صورت نمی‌گیرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: در آستانه سال نو هم اقلامی مانند، کیف و کفش، پوشاک و آجیل و خشکبار در سبد خرید مردم قرار دارد و طبیعتاً کششی به سوی خرید لوازم خانگی وجود ندارد.

وی با اشاره به این موضوع که سهم 75 درصدی خرید لوازم خانگی در اختیار زوج‌های جوان است، افزود: برای خرید 4 الی 5 قلم کالای اساسی جهیزیه رقمی حدود 100 میلیون تومان برآورد می‌شود؛ البته اگر کالاهای خریداری شده ایرانی باشند. در حال حاضر آمار ازدواج نیز کاهش یافته و افزایش وام تاثیری در بازار لوازم خانگی نداشته است.

رزقیان مقدم ادامه داد: امیدواریم شاهد رونق بازار لوازم خانگی در سال آینده باشیم؛ خوب است همان طور که دولت بسته‌های حمایتی را جهت تولید خودروی داخلی به خودروسازان اعطا کرد، این موضوع در سال آینده شامل حال تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی نیز بشود تا کالاها با قیمت پایین‌تری در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد در زمینه تعداد واحدهای صنفی تعطیل شده در سال 99 گفت: شرایط کرونایی، سال سختی را برای تمامی مشاغل و اصناف رقم زد؛ فروشندگان لوازم خانگی مشهد هم با تعطیلی 10 درصدی واحدهای صنفی از این موضوع مستثنی نبودند؛ البته خروج برخی شرکت‌های بزرگ لوازم خانگی خارجی از کشور نیز در این ریزش بی‌تاثیر نبوده است.

وی گفت: اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در طول هفته پاسخگوی مردم و شکایات آنان است و بازرسان این اتحادیه نیز سه روز در هفته بازدید میدانی دارند تا مشکلی برای خریداران به وجود نیاید؛ از مردم تقاضا داریم تا از فروشگاه‌های دارای پروانه کسب با فاکتور و گارانتی معتبر، اقدام به خرید لوازم خانگی کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار ۲۷ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: 2471577، www.tasnimnews.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین