پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۶۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
آوج گفت: تنها روش مناسب جهت مرمت و پاکسازی جداره‌های باب عالی در قسمت شمس‌العماره کاخ گلستان استفاده از سمباده برای پاک کردن سطح بود که آن را بر روی قطعه فرز سوار کردیم و نرمترین شماره آن بهره بردیم.
شعار سال: جبار آوج درخصوص مرمت و پاکسازی جداره‌های باب عالی در قسمت شمس‌العماره کاخ گلستان واقع در ناصرخسرو و روبه روی کوچه مروی گفت: ما نمی‌توانستیم از روش «تَر» برای پاکسازی استفاده کنیم، چون این جداره‌ها در ۴۰ سال اخیر پاکسازی نشده و انباشتی از دوده و گرد و خاک و فضله کبوتران و چربی بر روی آن‌ها وجود داشته است.

اگر در پاکسازی جداره‌ها از آب استفاده می‌شد رطوبت در روزنه آجر‌ها نفوذ می‌کرد و آلودگی‌ها را به عمق آن می‌برد. از سویی آلودگی‌های سطح بالاتر را بر روی آلودگی‌های سطح پایین انباشت می‌کرد.

در روش «خشک» هم از آجر ساب و آب ساب یا آب و سمباده به دلیل سطح وسیع آلودگی نمی‌توانستیم بهره ببریم.

استفاده از روش سند بلاست با دانه‌های شن هم در بنا‌های تاریخی امکان‌پذیر نبود. استفاده از بی‌کربنات به جای ماسه به دلیل ذرات ریزتر و آسیب‌رسانی کمتر هم به دلیل این که خیابان ناصر خسرو محل تجمع و رفت و آمد افراد و بازاریان است عملا میسر نبود و موجب نارضایتی کسبه می‌شد.

تنها روش مناسب استفاده از سمباده برای پاک کردن سطح بود که آن را بر روی قطعه فرز سوار کردیم و نرمترین شماره آن بهره بردیم.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اشکان نیوز، تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۰۰۷، ashkannews.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
0
0
ای کاش میراث فرهنگی مون یکم با تدبیر بیشتری اداره میشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین