شعار سال:دکتر علی خاکساری، کارشناس صنعت خودرو و عضو هیات علمی دانشگاه علامه در گفتگو با «نود اقتصادی»: در بازار خودرو در سال ۱۴۰۰ تغییر محسوسی نخواهیم داشت/ مدیران خودروسازی و برخی از قطعه سازان خاص به رئیس جمهور و وزرا اطلاعات غلطی درباره صنعت خودرو میدهند/ برخی قطعه سازان خاص، قطعات چینی بی کیفیت وارد میکنند و به اسم قطعات تولید داخل با قیمتهای چندین برابر به خودروسازان میفروشند / صنعت خودرو از دست ایران خودرو و سایپا خارج شده و دست چند قطعه ساز خاص است/ برخی قطعه سازان خاص خرج انتخاباتهای سیاسیون را میدهند.
دکتر علی خاکساری، عضو هیات علمی دانشگاه علامه در گفتگو با «نود اقتصادی»: قطعه سازان در دولت وزیر صمت را تعیین میکنند!/ وزیر صمت با یکی از قطعه سازان بزرگ که جرمش تایید شده، عکس گرفته، چرا؟!/ منافع شخصی و خانوادگی در صنعت خودرو اولویت است/ ما یک شورای سیاستگذاری خودرو ایجاد کردیم ببیند در این شورا چه خبر است؟/ سیاستهای صنعت خودروسازی ایران توسط قطعه سازان خاص طراحی میشود.
دکتر علی خاکساری، عضو هیات علمی دانشگاه علامه در گفتگو با «نود اقتصادی»: خودروسازان ما جرات ندارند به جز فرانسه با کشور دیگری شریک شوند/ ما اگر نیسان هم تولید می کنیم، چون شرکت رنو فرانسه نیسان را خریده است/ فرانسوی ها ته مایه های تولیداتشان را به خودروسازان ایرانی می دهند/ فرانسوی ها هیچ وقت از بازار ایران نمی روند/ سفارت فرانسه در تهران برای ایران خودرو و سایپا اتاق اختصاصی طراحی کرده است/ تولید پژو ۴۰۵ در سال ۱۹۸۸ در فرانسه متوقف می شود و ما تازه بعد از دو سال پس مانده های آنها را می خریم و اکنون در سال ۲۰۲۱ هنوز ۴۰۵ به عنوان یکی از محصولات خودروسازان ایرانی عرضه می شود/ بعد از برجام ببیند وقتی ایران خودرو با پژو قرارداد امضا کرد چه کسانی در کنار آقای روحانی ایستاده بودند.
دکتر علی خاکساری، عضو هیات علمی دانشگاه علامه در گفتگو با «نود اقتصادی»: در دنیا شما خودرو را در نمایشگاه انتخاب میکنید، میخرید و پولش را بعدا میدهید، ولی در ایران ما پول خودرو را پرداخت میکنیم، بعد نمیدانیم خودرو کی قرار است به دست ما برسد/ اگر قرعه کشی خودرو درست اجرا شود میتواند روی بازار تاثیر بگذارد/ اگر ایران خودرو و سایپا ادعا میکنند که سالی ۱.۴ میلیون خودرو تولید میکنند (که آمار نادرست است) همه این خودروها را وارد طرح قرعه کشی کنند/ چیزی به نام خودروی ارزان در ایران نداریم/ ماشینی که در دنیا ۱۰ هزار دلار و به صورت قسطی به مردم فروخته می شود و باید حداکثر ۲۵۰ میلیون تومان باشد، به مردم ما به قیمت یک میلیارد تومان می فروشند، در حالی که درآمد مردم ما یک بیستم درآمد خیلی از کشورهای دیگر است.
پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از نود اقتصادی