پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۰۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۳
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه باید مدافع انقلاب اسلامی باشیم و مشکلات کشور را با برنامه صحیح حل کنیم، اعلام کرد: اوقاف می‌تواند در حمایت از تولید نقش مهمی ایفا کند. اگر زمین‌های موقوفه زیادی در کشور داریم، حتی یک متر از آن‌ها هم نباید بایر و به حال خود رها شود.
شعار سال: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام سید‌مهدی خاموشی، رئیس این سازمان روز یکشنبه، ۸ فروردین‌ماه در دیدار با مدیران اوقاف و امنای موقوفات گیلان در مصلی املش با تبریک فرا رسیدن ولادت امام زمان(عج) گفت: خداوند دو ریل‌گذاری هدایت و ضلالت را تعریف می‌کند و کسی که در قطار هدایت و توحید سوار شود، از گمراهی دور می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه انبیا پرچمدار توحید بودند، گفت: منجی عالم بشریت برای پرچمداری توحید می‌آید و این ما هستیم که باید این پیام توحید را در عمق تاریخ و دوران ظهور بشنویم.

خاموشی با اشاره به نامگذاری امسال به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» اظهار کرد: ما باید مدافع انقلاب اسلامی باشیم و مشکلات کشور و جامعه را با برنامه صحیح حل کنیم.

وی ادامه داد: انقلاب به جهاد نیاز دارد و جهاد این است که فرد از پول و وقت و مالش ایثار کند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: با پیروزی انقلاب در مقابل طاغوت کوچک پیروز شدیم، اما مشخص بود دنیای مادی، ماتریالیست، اومانیست و تفکر انسان‌مدار با ما مقابله می‌کند. طاغوت بزرگ مقابل ما ایستاده است و اجازه رشد علمی و صنعتی به ما نمی‌دهد.

خاموشی تأکید کرد: برای پیشرفت انقلاب و کشور باید سرانه ملی را تقویت کنیم، موازنه منفی صادرات واردات را با حذف نفت مثبت کنیم، اشتغال را حل کنیم و پول ملی با پشتوانه تولید کالا را تقویت کنیم و وقف می‌تواند این امور را حمایت کند.

وی با بیان اینکه باید در دفاع از انقلاب، ایفای نقش داشته باشیم، گفت: جنگ تحریمی از ابتدای انقلاب برای ما وجود داشته است، اما تاکنون در برابر دشمنان مقاومت داشته‌ایم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در راستای حمایت از تولید با مشارکت جهاد دانشگاهی، در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، تولید دام‌های سنگین و سبک و تولید ماهی در قفس، حضور موفقی داشته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه اوقاف می‌تواند در حمایت از تولید نقش مهم و مؤثری ایفا کند، گفت: اگر زمین‌های موقوفه زیادی در کشور داریم، حتی یک متر از آن‌ها هم نباید بایر به حال خود رها شود.

خاموشی ادامه داد: ظرفیت امین اگر فعال شود، کارمندان موجود در اوقاف راهبر و ناظر و کارشناس می‌شوند. ۱۹۰ هزار موقوفه را با کارمندان سازمان اوقاف نمی‌شود اداره کرد و باید از ظرفیت قانونی امین استفاده کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: به برکت استفاده از ظرفیت امین موقوفات در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ رشد بسیار چشم‌گیری داشته است.

وی اظهار کرد: امین، ظرفیت قانونی است و قانون‌گذار نصب امین را با دقت نظر برای اداره شئون موقوفات، کمک به جریان حفظ عین، افزایش نظارت بر نیات واقفین تحت نظر ادارات کل اوقاف استان‌ها مجاز دانسته است.

خاموشی، افزایش بهره‌وری موقوفات را وظیفه مهم امنا خواند و اظهار کرد: حفظ عین، افزایش منافع و ارتقای بهره‌وری و عمل به نیت واقف، سه وظیفه مهمی است که بر عهده امنای موقوفات گذاشته شده است.

وی گفت: نصب امین برای موقوفات اشتغال را رونق داده و اقتصاد خود اتکا را بارور می‌کند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از مهم‌ترین برکات نصب امین موقوفات را اعتماد‌سازی بین مردم دانست و اظهار کرد: مشاهده احیای موقوفات به رونق وقف در جامعه کمک می‌کند.

در پایان این نشست، حجت‌الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان نیز به بیان گزارشی از ظرفیت‌های استان پرداخت و امنای موقوفات گیلان نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایکنا، تاریخ انتشار: 8 فروردین 1400، کد خبر: 4959563،  www.iqna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
0
اون زماني كه بايد در زمينه توليد اوقاف قدم برميداشت در خواب عميق بودن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین