پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۴ - 2025 June 16
کد خبر: ۳۳۵۳۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
رویترز طی گزارشی نوشت: علی‌رغم گذشت 10 ماه از لغو تحریم‌ها، روند ورود بیمه‌گران غربی به ایران و انعقاد قرارداد با این کشور به علت مشکلات بانکی و عدم تمایل بانک‌ها برای نقل و انتقال‌های مالی به کندی پیش می‌رود.

شعار سال: رویترز طی گزارشی نوشت علی‌رغم گذشت 10 ماه از لغو تحریم‌ها، روند ورود بیمه‌گران غربی به ایران و انعقاد قرارداد با این کشور به کندی پیش می‌رود. این شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا به بازار چند میلیارد دلاری ایران ورود پیدا کنند.

به نوشته رویترز، علی‌رغم لغو تحریم‌ها در ماه ژانویه، تهران تنها توانسته با تعداد محدودی از بانک‌های کوچک رابطه برقرار کند چراکه تحریم‌های آمریکا همچنان پابرجاست.

در مقابل، ایران برای تامین پوشش بیمه‌ای در بازاری که سال گذشته ارزشش 9 میلیارد دلار بود و احتمالا در دهه آینده دو برابر می‌شود، مذاکرات فعالانه‌ای با بیمه‌گران خارجی در حال انجام است.

شرکت‌های غربی برای ازسرگیری تجارت با ایران به پوشش بیمه نیاز دارند. بیمه‌های اعتباری کشتیرانی و بازرگانی که ریسک عدم پرداخت پول کالاها را بیمه می‌کنند، نخستین نوع بیمه‌ای هستند که به ایران پیشنهاد شده است.

نیجل کوشنر، وکیل متخصص در امور تحریم‌ها در لندن در این باره گفت: «به طور کلی ترس و هراس کمتری در این بخش وجود دارد چراکه جریمه‌های شرکت‌های بیمه به بزرگی جریمه‌هایی نبوده است که بانک‌ها با آن مواجه شده‌اند.»

«ما در لندن و انگلیس شاهد حرکت‌های بزرگ و سریع‌تر از بخش بانکی در این بخش هستیم.»

ازآنجایی که ایران در نظر دارد تا صادرات نفت را افزایش دهد، تامین بیمه دریایی (پوشش بیمه محموله‌های نفتی) مهم به نظر می‌رسد. شرکت‌های طراز اول غربی در ماه‌های اخیر پیشنهاد ارائه خدمات به ایران را آغاز کرده‌اند.

کلوب‌های حمایت و جبران خسارت ارائه پوشش بیمه به ناوگان کشتیرانی ایران نظیر نفتکش‌های این کشور را آغاز کرده‌اند.

جاناتان اندروز، مدیر موسسه بیمه‌ای استیمشیپ میوچوال در این باره گفت: «ما سابقه طولانی در بیمه کشتی‌های ایرانی داریم. و خوشحالیم که می توانیم دوباره اعضای سابقمان را بیمه کنیم.»

شرکت بیمه اسکولد نروژ نیز اعلام کرده است که در حال مذاکره با خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است درحالی‌که قبلا کشتی‌های شرکت ملی نفتکش ایران را بیمه کرده است.

شرکت‌های دیگر نظیر استاندارد کلاب انگلیس نیز اعلام کرده‌اند پوشش بیمه کشتی‌های تجاری که به مقصد یا مبدا ایران حرکت می‌کنند را تامین می‌کند اما مشخص نکرد که این پوشش بیمه به شرکت‌های کشتیرانی ایرانی مربوط می‌شود یا نه.

بیمه‌گران کشتی‌ها می‌گویند با توجه به مسدود بودن استفاده از سیستم مالی آمریکا هنوز محدودیت‌هایی در مورد پرداخت‌ها وجود دارد.

اندرو باردات، مدیر ارشد اجرایی گروه بین‌المللی ارائه‌دهنده خدمات بیمه کشتی‌ها گفت: «مشکلات هنوز در ارتباط با نقل و انتقال پرداخت‌ها از طریق سیستم بانکداری هم در زمینه رابطه با دریافت حق بیمه و هم تسویه خسارات پابرجاست»

وی افزود این امر به علت عدم تمایل بسیاری از بانک‌ها و موسسات مالی برای انجام پرداخت‌ها است و اکنون این موضوع به نگرانی اصلی شرکت‌های بیمه و بیمه اتکایی تبدیل شده است.

«راه‌حل‌هایی پیدا شده است اما این روندی دشوار است که احتمالا تا آینده‌ محدودی در آینده این مشکلات باقی می ماند.»

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 1 آبان 1395، کد مطلب: 13950801000454:www.farsnews.com


اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین