پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۳۵۳۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۲
کردوانی در یاداشتی نوشت: ۹۰ هزار میلیارد تومان عدد مهمی است. ۹۰ هزار میلیارد تومان همان رقمی است که امکان براورده شدن مطالبات تاریخی ۴ میلیون مستمری‌بگیر سازمان تامین اجتماعی برای همسان‌سازی حقوقشان را فراهم کرد.
شعار سال: روزبه کردوانی در یادداشتی نوشت: مستمری بگیرانی که هم فاصله حقوقشان با حقوق شاغلین در طول سال‌های گذشته افزایش یافته بود، هم قدرت خریدشان در سخت‌ترین فشار‌ها و تنگنا‌های اقتصادی کاهش پیدا کرده بود، هم احساس تبعیض شدید در بین آن‌ها گسترش یافته و هم امیدواری آن‌ها به آینده به شکل معناداری کاهش یافته بود.

اما اهمیت نود هزار میلیارد تومان فقط این نیست. نود هزار میلیارد تومان همان رقمی است که به گفته رئیس کل بانک مرکزی معادل بدهی ۱۱ ابربدهکار بانکی است. همان بدهکاران بانکی که بیش از پانزده سال قرار است اسامی آن‌ها اعلام شود و نمی‌شود. (دقت کنید یازده نفر در این ممکلت نود هزار میلیارد تومان به سیستم بانکی بدهکارند).

روشن و شفاف نیست این ۱۱ نفر به چه طریقی و از چه فرایندی و در چه زمانی و به چه منظوری و با چه مناسباتی نود هزار میلیارد تومان را از سیستم بانکی گرفته اند. اما واضح و مشخص است که برای تخصیص نود هزار میلیارد تومان برای تامین اعتبار همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی چه تلاش‌ها و پیگیری‌های طاقت فرسا و شبانه روزی توسط بازنشستگان تامین اجتماعی و جامعه کارگری در سراسر کشور، مجلس و دولت بویژه محمد شریعتمداری (وزیر رفاه)، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و سایر نهاد‌های ذیربط انجام شد تا با اختصاص نود هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ چهار میلیون نفر مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی را امیدوار کنند که در سخت‌ترین فشار‌ها و تنگنا‌های اقتصادی تغییر معنادار در دریافتیشان داشته باشند.

اما آیا این نود هزار میلیارد تومان با آن نود هزار میلیارد تومان برابر است؟ با زبان خسرو گلسرخی که می‌گفت «یک با یک برابر نیست» باید پاسخ داد: این «تساوی اشتباهی فاحش و محض است.»

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران، تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۵۶۷۲۹، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
0
0
البته محصول فریاد ضعیف بازنشستگان که ناشی
از تبعیض بود،فعلا وعده دادند،نه سعی وفعالیت یکی از عوامل تبعیض یعنی شریعتمداری،که با شدت تبعیض وظلم را توجیه میکرد،وهنوز هم ادامه می دهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
0
0
لطفن به داد از کارافتادههای کلی ناشی از کار وحادثه تامین اجتمایی برسید که نقض عضو شدن و در همسان سازی سوابق ارفاقی آنها محاسبه نشده ودریافتی آنها بعد از همسان سازی به ۲/۱۰۰ رسیده طبق قانون ازکارافتاده کلی بدون توجه به سابقه باید ۳۰ روز کامل حقوق و مزایا داشته باشد ولی متاسفانه در همسان سازی مرحله اول این حق به رسمیت شناخته نشد آیا ما هزینه درمان بیشتری نسبت به بقیه اعضا نداریم ما تقاضای زیادی نداریم فقط همان حداقل حقوق مربوط به بازنشستگان را به ما هم بدهند ،شرایط ما را درک کنید، لطفن صدای ما را به گوش مسئولین مربوطه برسانید ما جز شما خبرنگاران فریاد رسی نداریم ممنون از زحمات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین