پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۱۸۷
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
شهریار افندی زاده گفت: طرح ترافیک امسال تنها دستخوش تغییرات کوچکی شده است و از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ برقرار است.

شعار سال: شهریار افندی زاده مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران اظهار کرد: طرح ترافیک امسال مانند سال گذشته است و تنها دستخوش تغییرات کوچکی شده است. این طرح از ساعت ۸:۳۰ صبح شروع می‌شود و تا ساعت ۱۶ ادامه دارد و از ساعت ۱۴:۳۰ بعد از ظهر نیز خروج به سمت سایر قسمت‌های شهر از این محدوده‌ها آزاد است.

وی ادامه داد: امسال نیز ۲۰ روز رایگان به خودرو‌های پلاک تهران و ۱۵ روز رایگان هم به خودرو‌های با پلاک شهرستان برای عبور از محدوده کنترل آلودگی هوا داده می‌شود. همچنین برای وسایل نقلیه‌ای که معاینه فنی برتر داشته باشد، ۳۰ درصد تخفیف داده می‌شود.

افندی زاده درمورد افزایش ۱۵ درصدی قیمت تعرفه‌های پایه گفت: شورای اسلامی شهر تهران هر سال نسبت به سال‌های گذشته یک نرخ تورمی را اعمال می‌کند، اما بسته‌های حمایتی به صورت یک ماهه، سه ماهه و شش ماهه که ۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف دارند، به منظور مساعدت اعمال شده است و مردم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

او درباره‌ی رزروز طرح و مقدار ظرفیت آن اظهار کرد: وجود محدوده طرح ترافیک به دلیل بیشتر بودن تقاضا نسبت به عرضه است و وقتی ترافیک جمعیت در محدوده‌ی مرکزی افزایش پیدا کند ظرفیتی برای آن در نظر گرفته می‌شود.

او در ادامه گفت: ظرفیت طرح ترافیک امسال ۱۰۳ هزار وسیله نقلیه است که از این ۱۰۳ هزار خودرو، ۶۳ هزار وسیله نقلیه به صورت سهمیه سالیانه است و به جانبازان، بیماران خاص، خبرنگاران، ادارات و ارگان‌های مربوطه داده می‌شود. مردم می‌توانند برای رزروز طرح از طریق سامانه اقدام کنند و تا ساعت ۶ صبح روز بعد می‌توانند آن را لغو کنند.

وی در رابطه با اینکه شهرداری تهران برخلاف سال گذشته با کرونا انعطاف و سازگاری ندارد گفت: شهرداری تهران کاملا با کرونا هماهنگ بوده و طبق آمار و ارقام در صورت اجرای طرح تنها ۵ درصد به تعداد مسافرین حمل و نقل عمومی اضافه می‌شوند و در صورت نبود محدودیت، سفر‌های غیر ضرور بیشتر می‌شود که باعث افزایش ترافیک و آلودگی هوا خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۷۱۵۶۷۹، www.yjc.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین