پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۳۶۲۸۰
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳
طبق منابع آگاه گویا سهم واردات کالا‌های سرمایه‌ای و مواد اولیه، بیشترین سهم را در سبد وارداتی کشور ما به خود اختصاص داده است.

شعار سال: واردات مواد اولیه و کالاهای سرمایه ای ۴۸ میلیارد دلار (نهاده های دامی و مواد غذایی ۷، مواد اولیه ۲۵ و کالاهای سرمایه ای ۱۶ میلیارد دلار) و در همین حال واردات کالاهای مصرفی ۱۰ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۶ بود که در سال ۱۳۹۹ بجز مواد غذایی اساسی و نهاده های دامی، واردات سایر این اقلام به حدود نصف سال ۱۳۹۶ تنزل یافت.

نظر به افزایش بیش از ۶ برابری قیمت کالاها (غیر غذا) و در سوی دیگر افزایش ۲ تا ۳ برابری درآمد مردم در ۳ سال گذشته، قدرت خرید مردم به شدت پایین آمده است.

 ترکیب واردات متکی به تامین نهاده های تولید (صنعتی و کشاورزی) نشان می دهد که افزایش واردات مواد اولیه و کالاهای سرمایه ای و کاهش قیمت تمام شده تولیدکنندگان داخلی با کاهش بهای مواد اولیه داخلی و خارجی (از مسیر کاهش قیمت ارز) می تواند به افزایش تولید و سرمایه گذاری، افزایش قدرت خرید مردم، خروج از رکود و رشد اقتصادی منتهی گردد.

 

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از کانال تلگرامی عصر شهرکرد

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین