پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۷۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
با لغو پرواز تورهای گردشگری به ترکیه به دلیل شدت گرفتن شیوع کرونا، مسافرانی که رزرو بلیت داشته اند نگران بازگشت مبالغ پرداخت شده خود هستند.

شعار سال: پس از بررسی‌های زیاد در خصوص وضعیت پرواز‌های ترکیه در شرایط   شدت گرفتن شیوع کرونا، بالاخره ستاد مقابله با کرونا تصمیم گرفت که تنها پرواز‌های مربوط به تور‌های گردشگری ترکیه را لغو کند، اما همچنان سایر پرواز‌های ترکیه برقرار باشد.

با اعلام این خبر حرمت‌الله رفیعی رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی  با بیان اینکه این اقدام و مصوبه‌ای که وزارت کشور به وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابلاغ کرده واقعا فرار رو به جلو است گفت: این بار هم همانند گذشته توپ را بر زمین آژانس‌های گردشگری و مسافرتی انداخته اند و این اقدام چیزی جز ضرر و زیان برای آژانس‌های هوایی و گردشگری ندارد.

او با بیان اینکه آژانس‌ها برای تور‌های گردشگری از ماه‌های گذشته با هتل و ایرلاین‌های مختلف قرارداد‌های متعددی منعقد کرده‌اند گفت: متاسفانه به دلیل آنکه مصوبه قانونی در این بخش وجود ندارد بنابراین نمی‌توان هزینه و یا مبالغ پرداختی را از ایرلاین‌ها استرداد کنیم.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی تصریح کرد: ایرلاین‌های داخلی و ترکیه‌ای بلیت را به آژانس‌های مسافرتی فروخته اند، بنابراین اگر آژانس بلیت و یا توری را کنسل کند، نه تنها در این شرایط فایده‌ای ندارد بلکه باعث ضرر و زیان بسیار زیاد هم برای مسافران و هم برای آژانس‌ها می‌شود.

کاهش استقبال از سفر‌های گردشگری به ترکیه
رفیعی توضیح داد: به دلیل شدت شیوع ویروس کرونا، تور‌های گردشگری چندانی در روز‌های اخیر برگزار نمی‌شود و ما شاهد کاهش  استقبال مسافران از سفر به این کشور هستیم.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی توضیح داد: آژانس‌ها محصولات ایرلاین‌ها را می‌فروشند و با توجه به ابلاغ ستاد مقابله با کرونا بنابراین هیچ تور گردشگری به کشور ترکیه هم نخواهیم داشت که البته در ایام نوروز پیک سفر‌ها به استانبول بوده است که هم اکنون مسافری به این مقصد نداریم.

پیگیری‌های انجام شده و گزارشات میدانی نشان می‌دهد که با ابلاغ این تصمیم از سوی ستاد ملی مقابله کرونا به نظر می‌رسد که آژانس‌های مسافرتی هم فعلا تور‌های گردشگری خود به مقاصد مختلف ترکیه لغو کرده اند و البته برخی از آژانس‌ها هم فعلا تصمیمی در این خصوص نگرفته اند و ممکن است امید داشته باشند  که تا یکی دو  هفته آینده  این مصوبه لغو شود.

در همین رابطه کیا مدیر یک آژانس مسافرتی گفت: فعلا تور‌های ما به ترکیه با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا لغو شده و برای چند هفته آینده توری به مقاصد مختلف ترکیه نداریم، اما اگر مسافری پیش از این برای مقصد ترکیه بلیت تور تهیه و یا رزرو کرده باشد، تمامی مبالغ استرداد می‌شود.

او  یادآور شد: ممکن است برای  ایرلاین‌های خارجی که مسافران مقاصد آنتالیا، بلیت تور تهیه کرده باشند بازگشت به مقاصد کمی زمان بر باشد، اما سعی می‌کنیم، آن را بازگردانیم.

این مدیر آژانس اظهار کرد: در ایام عید بلیت تور ترکیه  به ۳۵ میلیون تومان هم رسیده بود، اما هم اکنون قیمت آن  بین ۷ تا ۱۱ میلیون تومان است.

تمامی تور‌های گردشگری به ترکیه کنسل شده است
 در همین رابطه هم محمدحسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه براساس توافق صورت گرفته بین کشور ایران و ترکیه، ۱۰۰ پرواز از طریق ایرلاین‌های داخلی و ۱۰۰ پرواز به ترکیه هم، از طریق ایرلاین‌های خارجی صورت می‌گیرد گفت: در ایام نوروز و با توجه به اینکه پیک انجام سفر‌های خارجی بود باز هم به این تعداد از سقف پروازی نرسیدیم.

او ادامه داد: به صورت متوسط بین ۴۰ تا ۵۰ پرواز رفت و برگشت به ترکیه از طریق ایرلاین‌های ایرانی و خارجی داشتیم که هم اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش چشم گیر پرواز‌ها هستیم.

ذیبخش با بیان اینکه طبق ابلاغیه اخیر ستاد ملی کرونا تمامی تور‌های گردشگری به ترکیه کنسل شده است و تعداد پرواز‌ها هم به دلیل عدم استقبال مسافران کاهش یافته است افزود: پرواز به کشور ترکیه همچنان با رعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

او تاکید کرد: تعداد پرواز‌های ترکیه نسبت به سال ۹۹ که هیچ پروازی انجام نشده با توجه به محدودیت‌های شدید کرونا قابل مقایسه نیست، اما نسبت به نوروز ۹۸، در بازه زمانی نوروز با کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی روبرو شده است.

 براساس این گزارش در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به ۲۰ کشور مختلف از جمله آلمان، فرانسه، ترکیه، لبنان، امارات، قطر، کویت، پاکستان، هند، اتریش، ایتالیا، چین، تایلند، مالزی، افغانستان، روسیه، سوریه، عمان، ازبکستان و قزاقستان به صورت هفتگی پرواز دارند که البته دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب و ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در این پرواز‌ها و پرواز‌های داخلی رعایت می‌شود.

پرواز‌های خارجی به مقصد عراق و سوریه نیز دارای محدودیت بوده و در شرایط ویژه انجام می‌شوند به عنوان مثال پرواز‌های عراق تنها برای اتباع این کشور صورت می‌گیرد.

حال امیدواریم  با نظارت دقیق‌تر و رعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی به ویژه در مرز‌های کشور و کنترل ورود مسافران هوایی خارجی بتوانیم شاهد کاهش شیوع ویروس کرونا در کشور باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۷۱۷۱۵۲، www.yjc.ir.

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
0
دستور العمل ها تا جایی که ما میدونیم اوضاع رو به شدت خراب کرده تا اینکه بهتر کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین