پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۶۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، فروش واکسن به مردم توسط بخش خصوصی را سیاست غلطی در حوزه سلامت دانست و گفت: در همه جای دنیا واکسیناسیون یک وظیفه حاکمیتی است و ورود بخش خصوصی در این حوزه باعث تجاری شدن و برخورد سوداگرانه با سلامت است.

شعار سال: به گزارش روز دوشنبه معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران «علی اعطا» با بیان این که باز شدن پای بخش خصوصی به قصد فروش واکسن به مردم، باعث کالایی شدن سلامت می شود، اظهار داشت: دولت در ابتدا گفت بر اساس سند ملی کرونا، همه را به صورت رایگان واکسن خواهد زد اما متاسفانه در ادامه، صحبت از واکسن پولی شد و گفته شد شرکت های خصوصی نیز می توانند واکسن وارد کنند و با قیمت مصوب به قشری که توانایی خرید آن را دارند، بفروشند.
 
وی با بیان اینکه اگر قرار است از شرکت های خصوصی کمک گرفته شود، فقط باید در حوزه واردات واکسن باشد، افزود: اگر قرار است که شرکت های خصوصی به دولت کمک کنند، این باید در زمینه واردات باشد و نباید واکسن های وارداتی توسط شرکت های خصوصی به اقشار برخوردار فروخته شود.
 
سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ورود شرکت خصوصی به بحث فروش مستقیم واکسن به مردم، یک سیاست غلط است، اظهار داشت: واکسن پولی برای قشری از جامعه موجب می شود بخش های دیگر جامعه احساس تبعیض را با تمام وجود احساس کنند.
 
وی افزود: وظیفه ذاتی حاکمیت، حفظ و نگهبانی از حق حیات تک تک افراد جامعه است و پولی شدن واکسن باعث می شود که در این وظیفه حاکمیت خدشه دار شود و این تصور ایجاد شود که حق حیات عده ای نسبت به عده ای دیگر برتر شمرده شده است.
 
اعطا در خصوص تکذیب واکسن پولی توسط مقامات ذیربط گفت: این که گفته شود شرکت های خصوصی می توانند با قیمت مصوب وزارت بهداشت واکسن بفروشند، نه تنها تکذیب نیست بلکه تایید همان واکسن پولی و نقض قول اولیه مسئولان در خصوص واکسیناسیون رایگان همه جامعه است.
 
وی عنوان کرد: متاسفانه این تشویش در تصمیم گیری باعث آزرده شدن بیش از پیش روح و روان مردم می شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی شفقنا  ، تاریخ انتشار:30 فروردین 1400، کدخبر: 1133038،www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
سياست هاي غلط از شرايطي به وجود مياد كه دست ها بسته ست براي انجام كار درست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین