پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۳۸۶۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
معاون وزیر صمت اظهار داشت: اگر شرایط تغییر کرد برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی باید برنامه داشته باشیم که این موضوع در حال برنامه‌ریزی است. از آنجا که تجربه خوبی هم از گذشته داریم می‌توانیم از آن استفاده کنیم.
شعار سال: حمید زادبوم در مورد آمادگی‌ها برای ورود شرکت‌های خارجی در صورت لغو احتمالی تحریم‌ها اظهار کرد: ما دو سناریو برای حالت‌های خوشبینانه و بدبینانه برای سال ۱۴۰۰ طراحی کرده‌ایم و بر اساس آن هدف‌گذاری‌های کالایی و کشوری را انجام می‌دهیم. ما باید طوری برنامه‌ریزی کنیم تا ضمن اینکه آمادگی آمدن شرکت‌های خارجی را داشته باشیم که برنامه آن در دست طراحی است؛ باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که انگار همین شرایط ادامه دارد. ما نباید سناریو‌های خوشبینانه را در اقدامات خود دخیل کنیم بلکه اقدامات ما بر اساس شرایط موجود خواهد بود.
 
وی افزود: البته این هم درست است که اگر شرایط تغییر کرد، برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی باید برنامه داشته باشیم، از همین روی این موضوع در حال برنامه‌ریزی است. از آنجا که تجربه خوبی هم از گذشته داریم می‌توانیم از آن استفاده کنیم.
 
شرکت‌های ایران را زبده می‌کنیم تا در چارچوب تجارت بین‌الملل عمل کنند
 
 
برنامه‌ریزی برای ورود شرکت‌های خارجی به ایران در دست کار است

معاون وزیر صمت با اشاره به لزوم آموزش و آگاه‌سازی شرکت‌های ایرانی گفت: تجارت بین‌الملل چارچوب‌هایی دارد که نیازمند تسلط کامل طرف‌های ایرانی به اطلاعات آن هستند. هر اندازه شرکت‌های ما در مورد این موضوع حرفه‌ای باشند می‌توانند از آن بهره بگیرند. تنها کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم؛ توصیه و آموزش است تا شرکت‌ها مطلع باشند که از نظر حقوقی چه کار‌هایی می‌توانند انجام دهند.

رییس سازمان توسعه تجارت در ادامه افزود: بنابراین تضمین عملی قرارداد‌ها بستگی به مهارت شرکت‌های داخلی در مذاکره و گرفتن تعهدات دارد، ما سعی کردیم اطلاعاتی را در اختیار آن‌ها بگذاریم. برای مثال ITC اطلاعاتی دارد که یکی از آن‌ها نحوه قرارداد با شرکت‌های خارجی است و این اطلاعات برای شرکت‌های ایرانی در دسترس است. سعی ما این است که شرکت‌های ایران را زبده کرده و این آموزش را دهیم که در چارچوب تجارت بین‌الملل عمل کنند. متاسفانه برخی شرکت‌ها به ضوابط و قوانین بین الملل توجهی ندارند که ممکن است ایجاد چالش کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۶۵۲۲۶، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
دوباره حال و هواي ابتداي برجام داره به ايران برميگرده اميدوارم اين خوشحال و اميد ها پوچ نباشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین