پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۳۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
عملکرد تعاون روستایی بدلیل ساختار سنتی و رویه فعالیتی عموما مملو از اشتباه صدای خیلی‌ها را در بخش کشاورزی دراورده است. از کشاورز و دامدار تا متخصصان بخش و حتی اعضای تعاونی‌ها از عملکرد این سازمان شاکی بوده و هستند. سوالمان این است که سازمان بازرسی بعنوان سازمان بی طرف، روی آخر و عاقبت پیاز‌های خریداری شده نظارت کند. بنظر شما، این سازمان عریض و طویل، قدرت نگهداری یک ماهه پیاز را خواهد داشت؟ پول مردم چطور هدر داده می‌شود آقای طهماسبی!
شعار سال: مرتضی معتمد با بیان اینکه از پایان سال گذشته با بیش‌بود در تولید پیاز در کشور مواجه شدیم، اظهار کرد: تولید پیاز در کشور به سطحی رسیده که بیش از نیاز داخلی و صادراتی است.

وی ادامه داد: تولید بیش از نیاز موجب شد از اسفند ماه سال گذشته شاهد کاهش قیمت خرید از کشاورزان و زیان آن‌ها باشیم.

به گفته معتمد؛ از همان زمان با دستور وزیر جهاد کشاورزی سازمان تعاون روستایی کشور به خرید تضمینی پیاز ورود کرد تا مازاد این محصول از بازار جمع شود و مانده محصول به قیمت متعادل برسد.

وی نتیجه این اقدام را رسیدن قیمت پیاز در بازار به عدالت برای تولیدکننده و مصرف کننده دانست.

معتمد مناطقی که اکنون سازمان تعاون روستایی در حال خرید تضمینی پیاز است را استان بوشهر و جنوب استان کرمان نام برد.

وی حدود قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم پیاز از کشاورزان را ۶۰۰ تومان عنوان کرد.

معتمد افزود: میزان پیاز خریداری شده نیز تا امروز به بیش از ۵۰ هزار تن رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه طبق برنامه خرید تضمینی پیاز تا ۱۵ اردیبهشت ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: امکان تمدید این زمان وجود دارد و سازمان تعاون روستایی می‌تواند با دستور وزیر جهادکشاورزی روند خرید را تا اطمینان از تعادل در بازار ادامه دهد.

معتمد تصریح کرد: البته اجرای طرح خرید تضمینی تاثیر خود را بر بازار گذاشته و قیمت‌های خرید پیاز افزایش یافته است و به نظر می‌رسد نیاز به تمدید طرح نباشد.

معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم پیاز در بازار آزاد بسته به کیفیت، نوع و اندازه آن بین ۱۰۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۶۷۹۳۲، www.ilna.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
0
ای دوصد کاش که این همه زمین زراعی در ایران میتونست بهتر از این مدیریت بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین