پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۴۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: گم شدن ۳ میلیون تن فولاد ناشی از بررسی آمار‌های کلی صنعت فولاد است و برای نهایی شدن، باید آمار کلی را با نتایج حسابرسی و انبارگردانی شرکت‌ها تطبیق دهیم.
شعار سال: رسول خلیفه سلطانی در رابطه با بحث‌های مطرح شده در رابطه با گم شدن ۳ میلیون تن فولاد اظهار داشت: این گم شدن مربوط به بحث‌های آماری است، وگرنه ۳ میلیون تن فولاد قابلیت گم شدن ندارد.

وی توضیح داد: منظور از این مسئله آن است که در موازنه تولید، واردات و صادرات با کمبود ۳ میلیون تنی روبه‌رو هستیم.

وی ادامه داد: این اختلاف آماری ناشی از ارقام موجود در آمار‌های کلی صنعت فولاد است و هنوز حسابرسی شرکت‌های فولادی نهایی نشده است. در واقع انبارگردانی و حسابرسی شرکت‌های فولادی خردادماه نهایی می‌شود و آن زمان آمار دقیق مشخص خواهد شد.

دبیر انجمن فولاد با بیان اینکه تفاوت بین آمار‌های کلی و ارقام مربوط به انبارگردانی شرکت‌ها طی سال‌های گذشته نیز وجود داشته است، گفت: ممکن است بخشی از اختلاف آماری که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم، ناشی از موضوع صادراتی باشد که اظهار نشده و به تعبیری، قاچاق شده است. مانند اتفاقی که در مورد کالا‌های دیگر از جمله آرد یا گوشت می‌افتد.

وی با بیان اینکه این اختلاف آماری در سال‌های قبل نیز وجود داشته است، گفت: رقم ۳ میلیون تن مربوط به آمار سال ۹۹ عدد بزرگی است و توجهات را به خود جلب کرده است.

به گفته خلیفه سلطانی، معمولاً پس از گذشت دو یا سه ماه از شروع سال، اطلاعات مربوط به انبارگردانی و حسابرسی شرکت‌ها با آمار‌های کلی تطبیق داده می‌شود و در آن زمان می‌توان اختلاف قطعی بین این دو بخش را مشخص کرد.

وی با بیان اینکه اعداد و ارقام بنگاه‌های تولیدی و حسابرسی آنها، آمار دقیق‌تری است، گفت: در ارائه آمار‌های کلی، حسابرسی دقیق صورت نمی‌گیرد و با توجه به هزینه‌بر بودن حسابرسی آمار‌های کلی این کار انجام نمی‌شود و معمولاً حسابرسی آماری در کشور نداریم.

وی ادامه داد: همیشه در آمار‌ها یک باگ (حفره) وجود دارد که این اختلاف برای سال گذشته رقم درشتی شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از فارس، تاریخ انتشار:۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۱۴۰۰۰۲۰۵۰۰۰۵۸۵، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
0
سرنوشت این فولادها هم به ماجرای دکل های نفتی گمشده و... تبدیل خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین