پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۴۱۶
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸
در تمام دنیا با یک راهکار ساده تعریف شناسنامه اقتصادی- اجتماعی شهروندان، سامانه واحدی برای اعمال هرگونه اقدام قانونی فراهم می‌شود. اما در کشور عزیز ما، رئیس کمیته امنیتی انتظامی ستاد ملی کرونا مدعی شده است که جرایم نقض قوانین را روی قبض جریمه خودرو، قبض موبایل و حساب بانکی اعمال خواهند نمود. فقط به این برادر عزیز با افکار تخیلی باید گفت باشه، تو راست می‌گی!

شعار سال:رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا گفت: به افراد مبتلا به کرونا در صورت ترک قرنطینه، خدمات ارائه داده نمی‌شود و همچنین برای هر فرد مبلغ دویست هزار تومان جریمه بر روی پلاک خودرو از سوی ناجا اعمال می‌شود.
 
به گزارش تجارت‌نیوز، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا در نشست امروز کمیته با اشاره به اینکه نگرانی جدی نسبت به ورود ویروس جهش یافته هندی در کشور وجود دارد؛ گفت: در این شرایط باید با تمامی ظرفیت‌های ممکن و استفاده از تجارب ۱۴ ماهه گذشته تلاش کنیم که با سرعت از پیک موجود عبور کرده و اجازه ورود ویروس جهش یافته هندی را به کشور ندهیم.
 
معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه با توجه به خطر ویروس، مقرر شده است تا اطلاع ثانوی کلیه پروازهای هند و پاکستان لغو و هم‌چنین افرادی که از حدود یک ماه قبل در هند و پاکستان حضور داشتند و اتباع این دو کشور ورودشان به کشور ممنوع است.
 
ذوالفقاری در این خصوص گفت: این موضوع از طریق سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی اعلام شد تا از سوار کردن این افراد به هواپیما جلوگیری به عمل آید.
 
وی همچنین تصریح کرد: اتباع هندی و پاکستانی مسافر، امکان خروج از کشور را دارند.
 
رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا اضافه کرد: شهروندان کشورمان که هم‌اکنون در هند و پاکستان حضور دارند برای بازگشت به ایران باید تست دهند و در بازگشت به ایران هم دوباره تست و مراحل قرنطینه اعمال خواهد شد.
نحوه جریمه ناقضان قرنطینه
 
ذوالفقاری با اظهار اینکه یک مساله مهم در کنترل بیماری کرونا، رعایت قرنطینه از سوی افراد مبتلا به کروناست، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته در کشور طی یک ماه گذشته بیش از ۵۰۰ هزار مورد نقض قرنطینه در کشور داشتیم.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: تصمیم بر این شد که دسترسی همه دستگاه‌های دولتی به سامانه ماسک وزارت بهداشت داده شود تا هر کسی که به هر دستگاهی مراجعه می‌کند، بلافاصله با ثبت نام اش در سیستم، وضعیت بیماری‌اش مشخص شود.
 
ذوالفقاری گفت: به افراد مبتلا به کرونا در صورت ترک قرنطینه، خدمات ارائه داده نمی‌شود و همچنین برای هر فرد مبلغ دویست هزار تومان جریمه بر روی پلاک خودرو از سوی ناجا اعمال می‌شود.
 
وی اضافه کرد: برای افراد فاقد خودرو با هماهنگی وزارت ارتباطات مبلغ جریمه به فیش تلفن همراه‌اش اعمال می‌شود و در نهایت افرادی که ماشین و تلفن ثابت به اسم ایشان ثبت نشده نباشد؛ از طریق حساب‌های بانکی جریمه مورد نظر اعمال می‌شود.
 
ذوالفقاری با اشاره به اینکه حراست دستگاه‌ها موظف هستند در جهت شناسایی بهتر بیماران کرونا، اطلاعات همه افراد را ثبت کنند؛ گفت: با این اقدام هم شناسایی افراد مبتلا به بیماری راحت‌تر انجام می‌شود و هم اقدام بازدارنده خوبی برای ناقضین قرنطینه خواهد بود.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تجارت نیوز ، تاریخ انتشار:  5اردیبهشت1400، کدخبر:532818 ،www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین