پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۲۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
تیم‌های فوتبال استقلال، پرسپولیس و تراکتور از ایران به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند.
شعار سال: هفته ششم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شب گذشته با برگزاری مسابقات گروه‌های A و C به پایان رسید تا تیم‌های صعود کننده به مرحله حذفی مشخص شوند.

تیم‌های فوتبال استقلال، پرسپولیس، تراکتور و فولاد نماینده‌های کشورمان در این مسابقات بودند که در نهایت ۳ تیم ایرانی جواز صعود به مرحله بعد را کسب کردند. در این بین صعود تراکتور بسیار معجزه آسا بود و شاگردان خطیبی پس از شکست استقلال تاجیکستان و الهلال عربستان جواز صعود به مرحله بعد را کسب کردند.

پرسپولیس؛ صعود مقتدرانه به عنوان تیم اول

پرسپولیس ایران که عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را یدک می‌کشد، فصل جدید این رقابت‌ها را با قدرت آغاز کرد. شاگردان یحیی گل محمدی در هفته اول به مصاف الوحده امارات رفتند و با نتیجه یک بر صفر حریف خود را شکست دادند. سیدجلال حسینی کاپیتان سرخپوشان که در مسابقات لیگ بیستم فوتبال ایران بار‌ها با گل‌های ۳ امتیازی به داد پرسپولیس رسیده بود، در بازی با الوحده نیز تک گل نماینده ایران را وارد دروازه حریف کرد.
 

سرخپوشان در بازی دوم نیز موفق شدند با نتیجه ۳ بر یک از سد الریان عبور کنند. دبل شهریار مغانلو و تک گل کمال کامیابی نیا برد مقابل الریان را به ارمغان آورد. سپس گوا در ۲ دیدار متوالی مقابل پرسپولیس قرار گرفت که با نتایج ۲ بر یک و ۴ بر صفر برابر شاگردان گل محمدی شکست خورد. پس از آن پرسپولیس در بازی برگشت مقابل الوحده با یک گل مغلوب شد، اما با توجه به نتایج گروه‌های دیگر صعود خود را به مرحله بعد قطعی کرد. شاگردان گل محمدی در آخرین دیدار که تنها برای سرگروهی اهمیت داشت به مصاف الریان رفتند و با حساب ۴ بر ۲ حریف را شکست دادند تا با قدرت راهی مرحله بعد شوند. پرسپولیس با ۱۴ گل زده در کنار استقلال بهترین خط حمله مرحله گروهی را در اختیار داشت.

استقلال؛ صعود شاگردان مجیدی از گروه مرگ

تیم استقلال ایران با هدایت فرهاد مجیدی کار خود را در لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی ۵ بر ۲ مقابل الاهلی عربستان آغاز کرد. گل‌های نادری، دیاباته، اسماعیلی و ۲ گل قایدی به ۲ گل عمر السومه چربید تا آبی‌ها در بازی اول برد پر گلی را تجربه کنند. کار برای استقلال در بازی دوم نیز خوب پیش رفت و شاگردان فرهاد مجیدی با ۳ گل از سد الشرطه عراق ۱۰ نفره گذشتند تا برای الدحیل خط و نشان بکشند. در بازی سوم نیز آبی‌ها با وجود کیفیت بالایی که در خط حمله داشتند، در کار‌های دفاعی پر اشتباه ظاهر شدند و با حساب ۴ بر ۳ نتیجه را به الدحیل واگذار کردند.
 

استقلال در بازی برگشت برابر الدحیل با هدف انتقام وارد زمین شد و خیلی زود توسط شیخ دیاباته به گل رسید، اما ۲ گل اولونگا ورق را برگرداند. در نهایت مهدی قایدی به داد آبی‌ها رسید تا بازی مساوی شود. شاگردان فرهاد مجیدی در بازی بعد نیز مقابل الاهلی یک تساوی کسب کردند تا به صعود نزدیک شوند. استقلال در بازی ششم تیر خلاص را شلیک کرد و تک گل شیخ دیاباته از روی نقطه پنالتی حکم صعود آبی‌ها را امضاء کرد. استقلال با ۱۴ گل زده در کنار پرسپولیس بهترین خط حمله مرحله گروهی را در اختیار داشت.

فولاد؛ کابوس دور برگشت

شاگردان جواد نکونام دیگر نماینده ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بودند که علی رغم عملکرد قابل قبول در بازی‌های دور رفت، در ۳ بازی آخر ۳ شکست را تجربه کردند تا با لیگ قهرمانان آسیا وداع تلخی داشته باشند. فولاد ابتدا در یک بازی تماشایی تیم قدرتمند السد قطر را با نتیجه تساوی یک - یک متوقف کرد و سپس با یک گل از سد الوحدات اردن گذشت. شاگردان نکونام در بازی بعد یک تساوی با ارزش از النصر دشت کردند تا برای صعود امیدوار شوند.
 

با این وجود بازی‌های برگشت اصلا به کام نکونام و فولاد نبود. ابتدا النصر با درخشش حمدالله و اشتباهات مدافعان فولاد اولین ضربه را به نماینده کشورمان وارد کرد. سپس فولاد با یک گل از السد شکست خورد تا به دلیل امتیاز کمتر از النصر و شکست در بازی رو در رو از لیگ قهرمانان حذف شود. آخرین بازی هم که برای شاگردان نکونام تشریفاتی بود جالب پیش نرفت و سومین باخت متوالی را برای فولاد در پی داشت. ۳ باخت متوالی و صفر گل زده در بازی‌های برگشت، باعث وداع تلخ فولاد با رقابت‌های آسیایی شد.

تراکتور؛ جدال با النصر در مرحله حذفی

تیم تراکتور ایران در ۶ مسابقه مرحله گروهی باختی را تجربه نکرد تا از این لحاظ بهترین عملکرد را بین تیم‌های آسیایی داشته باشد. شاگردان رسول خطیبی کار خود را با تساوی پر گل ۳ - ۳ مقابل پاختاکور ازبکستان آغاز کردند. تراکتور در گام دوم و سوم ۲ تساوی بدون گل متوالی مقابل الشارجه امارات و نیروی هوایی عراق را تجربه کرد تا با شرایط سختی برای صعود مواجه شود.
 

گل دقیقه ۲ مهدی تیکدری مقابل نیروی هوایی عراق نخستین پیروزی تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا را در پی داشت تا امید نماینده کشورمان برای صعود زنده شود، اما یک تساوی بدون گل دیگر این بار برابر پاختاکور، کار صعود را به، اما و اگر کشاند. شاگردان رسول خطیبی در بازی مقابل الشارجه که حکم مرگ و زندگی را داشت، خودی نشان دادند و با ۲ گل محمد عباس زاده روی ۲ پاس گل سامان نریمان جهان حریف را مغلوب کردند. در نهایت شانس به تراکتور روی خوش نشان داد و پس از شکست الهلال عربستان و استقلال تاجیکستان در گروه A، شاگردان خطیبی به عنوان یکی از ۳ تیم برتر دوم، به مرحله حذفی صعود کردند. نماینده کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی باید به مصاف النصر عربستان برود. تراکتور در کنار الوحده با ۳ گل خورده بهترین خط دفاع مرحله گروهی را داشت و البته محمدرضا اخباری با ۵ کلین شیت بهترین عملکرد را در این زمینه به ثبت رساند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۷۴۳۲۹۴، www.yjc.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
0
اینکه پرپولیس تونسته مقتدرانه از این جام صعود کنه نشون میده اهداف بالاتری رو دنبال میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین