پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
فاز نخست موزه رکورد‌های جهانی ایران در بوشهر با بیش از ۵۰ گواهی ایجاد شده و آماده افتتاح است.
شعار سال: مشاور ایرانیان برای ثبت رکورد‌های جهانی در بوشهر اظهار داشت: این موزه حاصل ۱۶ سال تلاش ایرانی‏‌ها در ثبت رکورد‌های مختلف است که در این ارتباط محیطی با معماری منحصر به فرد برای نگهداری گواهی این رکورد‌ها طراحی و احداث شد.

روح الله دشمن زیاری افزود: با توجه به پراکندگی بالا در بین ثبت کنندگان رکورد‌های جهانی سعی شد با طراحی محیط مناسب همه رکورد‌ها یکجا جمع و آرشیوی از آن تهیه شود.

وی ادامه داد: در این موزه با طراحی صورت گرفته امکان نگهداری بیش از ۱۵۰ گواهی رکورد وجود دارد که در آینده نزدیک وسایل‏ی که با آن‌ها ثبت رکورد صورت گرفته نیز در این محیط جمع‌آوری خواهد شد.

دشمن زیاری اظهار داشت: بازخورد این موزه در سطح ملی و بین‌المللی می‌تواند یک اتفاق مهم برای استان بوشهر باشد که شمار قابل توجهی از رکورد‌های جهانی نیز در این استان به ثبت رسیده‌است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص کرونایی بازدید از این موزه از شنبه تا چهارشنبه هر هفته و با حضور بسیار محدود (پنج نفر در هر ۱۵ دقیقه) است.

دشمن زیاری اظهار داشت: همچنین تصمیم بر این است تا با رفع تحریم‎‌ها زمینه حضور افرادی از شرکت گینس برای حضور در این موزه و معرفی بیشتر آن در سطح جهانی دعوت شود.
 
تاکنون ۴۶ رکورد جهانی به نام ایران در سایت ثبت رکورد‌های جهانی گینس به ثبت رسیده است

وی اظهار داشت: چنانچه فردی از ایران توانایی خاصی دارد که می‌‎تواند آن را در سطح جهانی ثبت کند این امکان وجود دارد که با دریافت مشاوره نسبت به تحقق این مهم اقدام کند.

مشاور ثبت رکورد‌های جهانی ایرانیان افزود: این امکان و توانایی وجود دارد تا هر فردی با هر هنری قادر به ثبت رکورد در شهرستان محل زندگی خود باشد و نیازی به شهرستان گریزی و حضور در پایتخت وجود ندارد.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۶ رکورد جهانی به نام ایران در سایت ثبت رکورد‌های جهانی گینس به ثبت رسیده که برخی از آن‌ها به نام یک فرد و برخی از آن‌ها نیز به نام ایران است و برای سال جاری نیز پیش بینی ثبت ۱۰ رکورد جدید انجام شده‌است.

دشمن زیاری افزود: یکی از رکورد‌هایی که به نام کشور ایران ثبت شده تیم ملی فوتبال با هدایت کارلوس کیروش است که به عنوان تنها تیم دنیا در ۱۲ بازی‏ مقدماتی جام جهانی موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شده‌است.

وی ادامه داد: مراسم تشییع امام خمینی (ره) با ۱۰ میلیون نفر جمعیت دیگر رویدادی است که به نام ایرانی‌ها در کتاب رکورد‌های گینس به ثبت رسیده‌است.

دشمن زیاری اظهار داشت: در سه سال پیش درخواستی نیز برای ثبت جهانی زعفران ایران دریافت شد که با تغییر مدیریتی در مجموعه یاد شده این مهم محقق نشد.
 
موزه رکورد‌های جهانی ایران در بوشهر ایجاد شد

وی افزود: ایران اکنون ۸۸ درصد زعفران دنیا را تولید و مابقی آن در چند کشور دیگر تولید می‎ شود، ولی با این حال ۵۰ درصد جهانیان اطلاعی از زعفران و ارزش‌های دارویی و غذایی آن ندارند.

دشمن زیاری اظهار داشت: همچنین ایران اکنون تنها صادرکننده ۴۰ درصد زعفران دنیا است و مابقی آن به صورت ماده اولیه به خارج از کشور از جمله اسپانیا ارسال و صادرات آن به نام کشور‌های دیگری انجام می‌‏گیرد.

وی افزود: در حوزه کشاورزی پسته، زیره، زرشک و گل محمدی از دیگر محصولات حوزه کشاورزی است که امکان ثبت آن در کتاب رکورد‌ها وجود دارد و تحقق این مهم به معرفی و رونق بیشتر بازار فروش آن‌ها به نام ایران کمک می‌‏کند.

دشمن زیاری اظهار داشت: ایران اکنون گران‎ترین خاویار دنیا را نیز به نام خود ثبت کرده و قادر است بیشترین حجم خاویار تولیدی را به نام خود ثبت کند.

وی افزود: از جمله ظرفیت‏‌های دیگر ایران برای ثبت در کتاب رکورد‌های گینس در حوزه ادبیات مولانا به عنوان شاعر، میراث فرهنگی، بزرگ‏ترین چاه سنگی دنیا در بوشهر و ارگ بم به عنوان دارنده بیشترین مساحت سازه‌های خشتی دنیا است.

دشمن زیاری یادآور شد: تاکنون استان بوشهر با بیشترین میزان رکورد در رتبه نخست و تهران در رتبه دوم قرار دارد.

در این مراسم مرتضی جاوید سلطان حافظه ایران و دارنده دو رکورد جهانی گینس به نمایندگی از رکورداران ایران در این مراسم حضور داشتند.
 
تعداد بازدید : 5

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۴۳۱۱۹۱۹، www.irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
0
ایران باید زودتر از این حرف ها به سمت این کالکشن ها می رفت اما متاسفانه فرهنگش نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین