پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۴۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۰
نایب‌رئیس فدراسیون ووشو گفت: بسیاری از مسابقات جوانان و بزرگ‌سالان آسیایی و جهانی لغو شد که ما را بر آن داشت تا ما در داخل کشور مسابقاتی را فراهم کنیم تا سطح آمادگی روحی و جسمی ورزشکاران بهبود یابد.
شعار سال: حسین اوجاقی نایب‌رئیس فدراسیون ووشو، امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه با حضور در نشست خبری آن‌لاین به سؤالات اصحاب رسانه پاسخ داد.

اوجاقی در ابتدای این نشست اظهار داشت: تصمیمی در فدراسیون گرفتیم تا مسابقات ساندا با رویه‌ای جدید برگزار شود تا انگیزه خوبی بین سانداکاران شکل بگیرد. بسیاری از مسابقات جوانان و بزرگ‌سالان آسیایی و جهانی لغو شد که ما را بر آن داشت تا ما در داخل کشور مسابقاتی را فراهم کنیم تا سطح آمادگی روحی و جسمی ورزشکارات بهبود یابد.

نایب‌رئیس فدراسیون ووشو عنوان کرد: بنا داریم به‌جز مسابقات لیگ و قهرمانی کشور، یک سری مسابقات جدید نیز برگزار کنیم. درباره مسابقات برون‌مرزی هم در آبان‌ماه مسابقات جوانان آسیایی و بازی‌های دانش‌آموزی تالو را خواهیم داشت تا با قدرت وارد فاز اردویی شویم. برای سانداکاران ما، اما مسابقات آزاد ساندا جذابیت خاصی دارد که طبق متد فدراسیون ووشوی چین بوده و باعث تمرین بیشتر ورزشکاران می‌شود.

اوجاقی بیان داشت: در سال ۱۴۰۰ مسابقات ساندای آزاد با نام WWF برگزار می‌شود که چند مرحله خواهد داشت. مرحله اول دسته برتر (نخبگان) خواهد بود، بخش دوم منتخبین استان‌ها خواهند بود و مرحله نهایی نیز سوپرکاپ می‌باشد. مرحله اول بین ۴ وزن برگزار می‌شود و به ۸ نفر ورزشکار در هر وزن بسنده می‌کنیم که فیلتر انتخابی خاصی نیز خواهد داشت. این رقابت‌ها از ۲۷ الی ۲۹ تیرماه برگزار خواهد شد. مرحله دوم هم بین منتخبین استان‌‎ها و با قوانین مرحله اول برگزار خواهد شد و فقط کمیت بیش‌تری خواهد داشت و احتمالاً در مهرماه سال جاری برگزار شود.

وی همچنین افزود: مرحله سوم نیز با ۲ نفر اول مسابقات نخبگان و ۲ نفر اول مسابقات منتخبین و یعنی با حضور ۴ نفر در هر وزن برگزار خواهد شد که نقش مسابقات اصلی فدراسیون ووشو را خواهد داشت. جایزه‌های نفیس نقدی و کمربند و جام قهرمانی نیز اهدا خواهد شد. قوانین مسابقات ساندای آزاد نیز مانند مسابقات جام جهانی خواهد بود.

اوجاقی در پاسخ به پرسشی درباره موضوع حامی مالی فدراسیون در این مسابقات آزاد گفت: احتمال دارد برای اسپانسرینگ هم برنامه خاصی داشته باشیم و درصدد هستیم تا این کار را به نحو احسن انجام دهیم. فعلاً چیزی قطعی نشده و در حد تصمیم‌گیری است.

نایب‌رئیس فدراسیون ووشو اذعان داشت: این تصمیم مبنی بر جلوگیری از حضور ووشوکاران در مسابقات MMA نبوده و پیش از این هم برنامه داشتیم تا هرچه سریع‌تر مسابقات آزاد ساندا را برگزار کنیم. کرونا مانع از تحقق بسیاری از برنامه‌های فدراسیون ووشو و فدراسیون جهانی شد، اما به هر حال توانستیم مسابقات لیگ برتر ووشو را برگزار کنیم و برنامه جدید فدراسیون ووشو هم برای افزایش آمادگی و انگیزه ووشوکاران، مسابقات مذکور است که فعلاً فقط در بخش آقایان برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: به دلیل مسائل مربوط به پخش تلویزیونی، استارت کار را با مسابقات آقایان خواهیم داشت و در صورت مثبت بودن بازخورد‌ها به سمت ساندای زنان نیز خواهیم رفت.

حسین اوجاقی در خصوص گزینشی‌های سال آتی مسابقات ساندای آزاد گفت: ۴ نفر اول مسابقات منتخبین سال ۱۴۰۰ به گروه نخبگان ۱۴۰۱ منتقل می‌‍شوند و فدراسیون نیز ۴ نفر را بر اساس مسابقات و عملکرد فردی سانداکاران انتخاب خواهد کرد. دارنده کمبرند قهرمانی مسابقات ساندای آزاد ۱۴۰۰ نیز مستقیماً در مسابقات سوپرکاپ ۱۴۰۱ حاضر خواهد بود.

نایب‌رئیس فدراسیون ووشو در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تعیین محل میزبانی رقابت‌ها گفت: درخصوص مکان برگزاری مسابقات ساندای آزاد فعلاً به جمع‌بندی نرسیده‌ایم، اما مسابقات نهایی در محلی شکیل و با تدارکات خوبی برگزار خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از دانا، تاریخ انتشار:۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۱۷۲۹۸۴۰، www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
0
اميدوارم پروتكل ها به خوبي درونش رعايت بشه تا اوضاع كرونا از ايني كه هست بدتر نشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین