پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۴۰۸۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
وحید کشمیری پور کارشناس بازار سرمایه بیان نموده که در بازار سرمایه یک قانونی نوشته شده بر این اساس که اشخاص حقیقی نمی‌توانند در مورد یک سهام اظهار نظر کنند، درحالی که این گونه نیست بلکه چنین برداشتی را خود سازمان از این قانون کرده است به سبب آنکه وقتی این پرونده‌ها در قوه قضائیه مورد بررسی قرار گرفت مسئولان مربوط گفتند مطابق این قانون فقط اشخاصی نمی‌توانند اظهار نظر کنند که اطلاعات حائز اهمیتی دارند به طوری که می‌توان در این رابطه به مدیر عامل بعضی از شرکت‌ها و مسئولان اشاره کرد. متاسفانه خود سازمان بورس آمده است برای بیشتر فعالان و کارشناسان بازار سرمایه که در تلگرام کانالی داشتند به منظور سیگنال دهی در فضای مجازی پرونده سازی کرده است، طی پیگیری‌هایی که توسط کارشناسان صورت گرفت متوجه شدند که اصلا چنین بحثی اصل قانونی ندارد.
شعار سال: وحید کشمیری پور کارشناس بازار سرمایه در باره تاثیر ارجاع پرونده متخلفان فضای مجازی از قوه قضائیه به سازمان بورس، اظهار کرد: این دست از پرونده ها مربوط به سهام داران جزئی بوده است که کانال های تلگرامی داشتند به طوری که در آن به سیگنال دهی می پرداختند.

او افزود: در بازار سرمایه یک قانونی نوشته شده بر این اساس که اشخاص حقیقی نمی توانند در مورد یک سهام اظهار نظر کنند، درحالی که این گونه نیست بلکه چنین برداشتی را خود سازمان از این قانون کرده است به سبب آنکه وقتی این پرونده ها در قوه قضائیه مورد بررسی قرار گرفت مسئولان مربوط گفتند مطابق این قانون فقط اشخاصی نمی توانند اظهار نظر کنند که اطلاعات حائز اهمیتی دارند به طوری که می توان در این رابطه به مدیر عامل بعضی از شرکت ها و مسئولان اشاره کرد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: متاسفانه خود سازمان بورس آمده است برای بیشتر فعالان و کارشناسان بازار سرمایه که در تلگرام کانالی داشتند به منظور سیگنال دهی در فضای مجازی پرونده سازی کرده است، طی پیگیری هایی که توسط کارشناسان صورت گرفت متوجه شدند که اصلا چنین بحثس اصل قانونی وجود ندارد.

کشمیری پور بیان کرد: در حال حاضر باتوجه به اتفاقات صورت گرفته دایره حقوقی سازمان در ردیف اتهام قرار دارد به سبب آنکه چنین پرونده هایی اصلا نباید شکل می گرفته است.

او گفت: سازمان بورس نمی تواند هیچ یک از کدهای فعالان حقیقی را مسدود کند مگر آنکه حکم قضائی داشته باشند، بدون چنین حکمی سهامداران حقیقی می تواند شکایت کند.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: اجرایی شدن مجوز شرکت های سرمایه گذاری نوع دوم می توانند سبب اشتغال زایی شود و از طرف دیگر می توان گفت سازماندهی شدن این امر می تواند عاملی شود تا بازهم اعتماد به بازار سرمایه بازگردانده شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گسترش نیوز، تاریخ انتشار ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: 170315، www.gostaresh.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
0
بورس هم خیلی وقته اوضاع بدی داره و مردم رو به گل نشونده و هرروز داریم تابلو رو میبینیم جز رد خون چیزی نمی بینیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین