پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۹۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۱
لنج بوم صد ساله‌ای که شهرداری بندر کنگ آن را خریداری و احیا کرده، قرار است به عنوان اقامتگاه شناوری که خدمات هتل سه ستاره را می‌دهد، در خلیج فارس فعالیت کند.
شعار سال: ایوب زارعی شهردار بندر کنگ و مدیر پایگاه میراث جهانی دانش لنج سازی و دریانوردی خلیج فارس گفت: ما لنج قدیمی بوم را به صورت صد درصد تعویض کردیم. حتی شلمون‌های لنج تا ۸۰ درصد نوسازی شد. هرچند که هنوز بخش‌های بالای این لنج مانده و قدیمی است، اما ایستایی این لنج تا صد درصد افزایش پیدا کرد. ما این کار را انجام دادیم تا سازمان بنادر و دریانوردی، آن را به عنوان نمونه ببیند و سازمان‌های مربوطه نیز تائیدیه‌های لازم را برای فعالیت این لنج بدهند.

زارعی گفت: می‌خواستیم به همه نشان دهیم که می‌توان این لنج‌ها را احیا کرد بنابراین از این لنج به عنوان هتل شناور یا اقامتگاه با خدمات هتل سه ستاره استفاده خواهیم کرد. برای دستورالعمل استفاده از این لنج‌ها به عنوان اقامتگاه یا کاربری گردشگری نیز منطقه آزاد کیش با ما مشارکت کرد. این دستورالعمل را به سازمان بنادر و دریانوردی برای تصویب ارسال می‌کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که شهرداری بندر کنگ، «بوم» صد ساله‌ای را خریداری کرد همه گفتند چرا وقتی قرار است این لنج از بین برود، آن را خریدید؟ می‌توانستید این هزینه را برای یک لنج سالم بگذارید. پاسخم این بود که ما چه بخواهیم و چه نخواهیم به سمتی می‌رویم که تکنولوژی و امکانات در حال پیشرفت است و شناور‌های فلزی جای این لنج‌های چوبی را می‌گیرد، ولی اگر در زمینه گردشگری کار کنیم، می‌توانیم از دانش لنج‌سازی حفاظت کنیم و یک فعالیت گردشگری متنوعی داشته باشیم که با سایر کشور‌ها رقابت کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از مانا، تاریخ انتشار:۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۸۹۷۷۳، www.mana.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
0
يكي از بهترين ايده هايي كه ميتونه كشور رو در زمينه گردشگري كمك شاياني بكنه همينه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
0
ایده جالبی برای جذب گردشگر هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین