پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۰۳۷
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
معاون اجرایی پلیس راهور ناجا با اشاره به تخلف نرم‌افزار‌های پرداخت در دریافت VIN گفت: مردم به هیچ عنوان این کد مندرج در کارت خودروی خود را در اختیار سامانه‌های پرداخت قرار ندهند.
شعار سال: سرهنگ حسین رمضانی افزود: بعد از بررسی‌های تخصصی همکاران در معاونت اجرایی پلیس راهور ناجا دریافتیم که برخی از ارائه دهندگان خدمت در حوزه پرداخت‌ها به مردم، اطلاعات زیادی را به بهانه پرداخت عوارض آزادراهی، عوارض سالیانه خودرو، جرایم و خلافی دریافت می‌کنند برای مثال سامانه آسان پرداخت (آپ) که مشتریان زیادی هم در کشور دارد، در اطلاعاتی که از مردم برای خدمات پرداخت می‌گیرد، VIN خودرو را نیز مطالبه می‌کند.

وی گفت: VIN یک کد اختصاصی و محرمانه است که فقط در اختیار پلیس و مالک خودرو قرار دارد و در واقع رمز کارت خودرو است که فقط باید در اختیار مالک آن باشد.

سرهنگ رمضانی در تشریح VIN خودرو گفت: این کد دارای مشخصه‌های مختلفی از جمله مشخصات خودرو، شماره شاسی و مالکیت آن خودرو است که اگر در اختیار سودجویان قرار گیرد می‌تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد و پلیس نگران است که در آینده تجمیع این اطلاعات به بهانه ارائه خدمت؛ تبعات یا خسارت‌هایی به ویژه در حریم خصوصی برای مردم به دنبال داشته باشد.

معاون اجرایی پلیس راهور ناجا از مردم خواست به هیچ عنوان در استفاده از سامانه‌های پرداخت VIN خودروی خود را در اختیارشان قرار ندهند و تنها ارائه شماره پلاک کفایت می‌کند.
 
تعداد بازدید : 2
 
سرهنگ رمضانی همچنین از اتحادیه و مسئولان کسب و کار‌های اینترنتی درخواست کرد حتما بر عملکرد این نوع سامانه‌ها و نرم افزار‌ها نظارت کنند تا مشخص شود در ارائه خدماتی که می‌دهند چه نوع اطلاعاتی از مردم دریافت می‌کنند.

وی گفت: هم اکنون پلیس راهور ناجا خدمات متنوعی در خصوص گواهینامه، شماره گذاری، پرداخت جرایم، خلافی و عوارض بزرگراهی ارائه می‌کند که تنها مرجع و منبع قانونی آن وب سایت پلیس راهور ناجا WWW.RAHVAR.۱۲۰.IR است که به صورت ۲۴ ساعته به مردم ارائه خدمت می‌کند و شهروندان می‌توانند هر پرداختی را از این وب سایت یا "پلیس من" دریافت کنند.

معاون اجرایی پلیس راهور با بیان اینکه پلیس تاکنون به هیچ یک از کسب و کار‌های اینترنتی که در حوزه پرداخت‌ها فعال هستند، مجوز ارائه خدمت در مواردی مانند خلافی، جریمه‌ها و عوارض را نداده است، افزود: بزرگترین دغدغه ما در این باره این است که خدمات پلیس راهور را به صورت سریع و دقیق و به صورت رایگان در بستری امن به مردم ارائه کنیم و امیدواریم در آینده نظام‌های پرداخت را از طریق پلیس راهور ساماندهی کنیم.

سرهنگ رمضانی همچنین خبری هم درباره نصف شدن جرایم دوبرابر شده داد و گفت: با پیگیری فرماندهی نیروی انتظامی و حمایت مجلس شورای اسلامی همه تخلفات رانندگی که تا پایان سال ۹۹ در سوابق رانندگان ثبت و به علت تاخیر در پرداخت دو برابر شده بود از چهارم اردیبهشت ۱۴۰۰ تا پایان دی ماه اگر مردم اصل جریمه را پرداخت کنند میزان دو برابر شدن جرایم محاسبه نخواهد شد (فقط اصل جریمه محاسبه می‌شود).

وی افزود: از مردم درخواست می‌کنیم از فرصت موجود استفاده کنند، زیرا پس از پایان دی ماه ۱۴۰۰ همه جرایم دوباره دوبرابر خواهد شد.
 
تعداد بازدید : 2

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۰۹۶۹۴۷، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین