پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۴۱۳۰۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
نماینده بوشهر در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر این امر که عملا تجربه مناطق آزاد نه برای اقتصاد کشور و نه مردم بومی خیری داشت، گفت: با تصویب منطقه آزاد بوشهر در مجمع تشخیص مصلحت مناطق آزاد در جهان برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی جهت تولید با کمترین موانع و با هدف گذاری صادرات یا صادرات دوباره کالا‌های وارداتی شکل گرفت، اما تجربه ۳۰ ساله ما از منطقه آزاد داشتن غیر از این بود.
شعار سال: سید علی اکبر فاطمی اظهار داشت: در مناطق آزاد ایران تقریبا هیچ تولیدی شکل نگرفت و این مناطق به دریچه قاچاق و واردات کالا‌های مصرفی، بنجل خارجی و فروشگاه‌های چینی، محلی برای فرار مالیاتی شرکت‌های داخل کشور و پولشویی، پاتوق‌های گردشگری و تفریحی، انجام کار‌های فراقانونی ذیل اسم اداره منطقه آزاد و ... تبدیل شدند.

فاطمی ادامه داد: عملا تجربه مناطق آزاد نه برای اقتصاد کشور و نه مردم بومی خیری داشت. مردم بومی مجبور شدند از کسب و کار‌های بومی دست بکشند و تبدیل به راننده و فروشنده و پادو و کارگر مراکز تفریحی و اقامتی و خانه‌های غیربومی‌ها بشوند، آن‌ها کمترین عایدی که نداشتند هیچ، بلکه برای ساده‌ترین کار‌ها هم دیگر با شهرداری و دهیاری روبرو نبودند و باید با قوانین و ضوابط عجیب منطقه آزاد دست و پنجه نرم کنند.

نماینده بوشهر در شورای عالی استان‌ها عنوان کرد: گرانی غیرطبیعی زمین و مسکن و حتی مواد غذایی اکثر آن‌ها را بیش از پیش تحت فشار قرارداد و این مناطقِ پاتوق شده روی فرهنگ این مردم هم آثار مخربی داشت.

وی گفت: در این مناطق در کنار برج‌ها و هتل‌ها و مراکز گردشگری محلات بومی نشین مخروبه که فاقد ابتدایی‌ترین امکانات هستند به چشم می‌خورد و ۳۰ سال حضور منطقه آزاد بهبودی در وضعیتشان ایجاد نکرد.. همه این اتفاقات را باید در کنار پرونده‌های متعدد فساد در مناطق آزاد در سال‌های اخیر قرار داد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایلنا، تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:: ۱۰۷۲۵۶۱، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
0
چقدر این مناطق آزاد بی بهره است متولیان هم می گویند البته اگر بگذارند!
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
0
ضعف مدیریتی مشهود در این مناطق وجود دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
0
به اسم مناطق آزاد هستند ولی هیچ بهره ای برایشان ندارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین