پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۳۴۱۳۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۱
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: سازمان امور مالیاتی باید با جدیت به دنبال سد راه‌های فرار برای خاطیان باشد، زیرا نباید فشار پرداخت مالیات بر گردن اقشار متوسط جامعه، واحد‌های تولیدی خُرد و حقوق بگیران ثابت باشد، ولی متاسفانه سازمان مالیاتی به دلیل ضعف ساختاری تاکنون نتوانسته به درستی عمل کند.
شعار سال: نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به مسئولیت سازمان امور مالیاتی در تحقق درآمد‌های مالیاتی در سال جاری و جلوگیری از فرار‌های مالیاتی گفت: مهمترین اقدام سازمان امور مالیاتی ایجاد سامانه شفافیت مالی در همه عرصه‌هاست و این موضوع از ادوار قبلی مجلس هم در کمیسیون اقتصادی مطرح بوده، اما تاکنون اقدام موثری انجام نشده است.  

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی با توجه به گستردگی فناوری اطلاعات می‌تواند، بر حساب‌های فروشگاه ها، واحد‌های تولیدی و اقتصادی، شرکت‌ها و… راسا ورود کرده و به صورت شفاف مالیات‌ها را محاسبه کند. در صورت وجود شفافیت مالی و جلوگیری از فرار‌های مالیاتی فشار بر قشر کارمندان و قشر خاص جامعه مانند کسبه جزء کاهش خواهد یافت، زیرا همیشه تنها مالیات از این اقشار به طور منظم دریافت شده است.  

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی باید به سراغ افرادی برود که از طریق دلال بازی و سفته بازی توانسته‌اند درآمد‌های نجومی کسب کنند. در همین راستا حجت‌الاسلام بحرینی عضو کمیسیون اقتصادی پیشنهادی را در زمان بررسی بودجه ۱۴۰۰ در صحن علنی ارائه و در نهایت مصوب شد که براساس آن باید یک حساب فروش برای هر فرد فعال در عرصه فعالیت‌های اقتصادی معرفی شود تا مالیات بر ارزش افزوده و دیگر مالیات‌ها به راحتی محاسبه شود.  

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: اکنون زنجیره و روند دریافت مالیات بر ارزش افززوده درست نیست، عده‌ای این مالیات را پرداخته و تعدادی دیگر آن را نمی‌پردازند بنابراین با تعیین حساب افزوده تجاری افراد عدالت بیشتری برقرار خواهد شد.  

وی تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی باید با جدیت به دنبال سد راه‌های فرار برای خاطیان باشد، زیرا نباید فشار پرداخت مالیات بر گردن اقشار متوسط جامعه، واحد‌های تولیدی خُرد و حقوق بگیران ثابت باشد، ولی متاسفانه سازمان مالیاتی به دلیل ضعف ساختاری تاکنون نتوانسته به درستی عمل کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از گسترش، تاریخ انتشار:۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۱۷۰۸۶۹، www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
0
0
مالیات هایی که قرار از طبقه متوسط جامعه گرفته بشه باعث فروپاشی این طبقه میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین