پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۴۳۰۶۹
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
کوس رسوایی بانک های دیگر با هک اسامی مشتریانش زده شده، کسی حرفی نزد و حتی شنیده‌های غیر رسمی خبر از مسکوت کردن خبر دادند. کلیپ زد و خورد رئیس شعبه بانکی دیگر با مشتری بیرون آمد ، کسی چیزی نگفت. در ده‌ها بانک، بعضا شاهد تخطی کارمند یا مدیر شعبه ایم ، اما خبر بشکل شیپوری پخش نمی‌شود. سوال اینجاست که پس پرده حملات صورت گرفته به بانک ملی برای خبر سوخته سال ۱۳۹۴ و دستگیری یک کارمند شعبه متخلف در استان گلستان، چه می‌تواند باشد؟ مسلم بدانید در روز‌های آتی، روشنگری خواهیم نمود. حتی اگر گزارش دهنده فرد محترمی، چون رئیس سازمان بازرسی کل کشور باشد.
شعار سال: حجت الاسلام حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور صبح امروز در نشست شورای عالی قضایی از لغو یکی از بخشنامه‎‌های بانک ملی با پیگیری‌های این سازمان خبر داد و اظهار کرد: بانک ملی از سال ۹۴ بر خلاف مقررات شورای پول و اعتبار صد‌ها میلیارد تومان از طریق دریافت یک درصد کامزد از مشتریان درآمدزایی کرده و رقم دریافتی یک استان بالغ بر ۵ میلیارد و یکصد میلیون تومان بوده که مقرر شده این ارقام به مشتریان برگردانده شود.
تعداد بازدید : 8

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین با ارائه گزارشی از شناسایی و برخورد با کارکنان متخلف برخی دستگاه‌های اجرایی از دستگیری یکی از کارکنان بانک ملی در استان گلستان خبر داد که با سوءاستفاده از موقعیت شغلی و سهل‌انگاری مسئولان مافوق، با جعل امضای ۳۳ تن از مشتریان بانک، اقدام به برداشت ۵۰ میلیارد ریال از وجوه ۵۵ فقره سپرده و واریز به حساب خود و اعضای خانواده‌اش کرده بود.

وی ادامه داد: همچنین یکی از مدیران ارشد بانک ملی در استان گلستان که اقدام به اخذ حداقل ۳۰ عدد سکه بهار آزادی و چندین هزار دلار به علاوه وجوه نقدی دیگر و یک باب منزل مسکونی با نصف قیمت واقعی به عنوان رشوه از واحد‌های تولیدی و اشخاص حقیقی و حقوقی در قبال انجام کارشناسی و پرداخت تسهیلات کرده که پرونده وی در حال رسیدگی است.

به گفته رئیس سازمان بازرسی کل کشور، یکی از مسئولان بانک کشاورزی استان گلستان نیز با استفاده از موقعیت شغلی و همکاری با چند تن از دوستانش از ابتدای سال ۹۸ تاکنون با وعده پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون ریالی بلاعوض از محل اعتبارات سیل به برخی افراد عمدتاً روستایی اقدام به اخذ قرارداد‌های سفید امضاء از آن‌ها کرده و پس از واریز تسهیلات، ۹۰ تا ۹۵ درصد تسهیلات را به نفع خود برداشت و باقیمانده موجودی در کارت بانکی را به مشتریان تحویل می‌داد که از این طریق بالغ بر ۲۶ میلیون ۵۲۲ هزار ریال به نفع خود تصاحب کرده و موجب تضییع بیش از ۱۴۸ میلیون ریال حقوق دولتی شده که در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد.
 
بیشتر بخوانید:
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار:۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، کدخبر:۴۰۰۰۲۲۷۱۰۰، www.alef.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین