پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 24
کد خبر: ۳۴۳۲۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
در شرایطی که ترکیه همچنان بخش‌هایی از خاک سوریه را در اشغال خود دارد، مسکو به آنکارا پیشنهاد‌هایی در رابطه با آتش‌بس در مناطق تحت اشغال در مقابل حضور پرقدرت اقتصادی در سوریه ارائه کرده است. این درحالی است که برخی از منابع سوری ادعا می‌کنند، نشست‌هایی بین مسئولان روسیه و ترکیه به منظور فراهم کردن زمینه حضور رسمی ترکیه در اقتصاد سوریه در حال انجام است.
شعار سال: پایگاه اطلاع‌رسانی «تلویزیون سوریه» که جزو سایت‌های مخالف دولت مرکزی است به نقل از منابع خود ادعا کرد، مسئولان روس در قالب طرح آتش‌بس پیشنهاد‌های جدیدی برای بررسی به طرف ترکیه‌ای ارائه کرده‌اند.

در چارچوب این طرح، پیشنهاد‌های جدیدی با هدف دستیابی به توافق آتش‌بس بین ۲ طرف در سوریه ارائه شده است. به گمان این منابع، مسئولان روس در مذاکرات خود از ترکیه خواسته‌اند تا برای بهبود شرایط اقتصادی سوریه وارد عمل شوند.

بر اساس این طرح، مسیر‌هایی برای ورود کالا‌های ترکیه بین مناطق تحت کنترل مخالفان در شمال سوریه و مناطق تحت کنترل دولت بشار اسد گشوده می‌شود.

مسئولان روس از همتایان ترکیه‌ای خود خواسته‌اند تا گذرگاه‌هایی رسمی بین مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیانِ تحت حمایت خود و مناطق تحت کنترل دولت مرکزی سوریه ایجاد کنند.  همچنین روسیه از ایالات متحده نیز خواسته است چنین گذرگاه‌هایی را برای کمک به اقتصاد سوریه ایجاد کند.

در چارچوب این پیشنهاد، گذرگاه‌ها زیر نظر تمامی کشور‌های صاحب نفوذ در پرونده ترکیه اداره می‌شوند، اما فعالیت اجرایی هر یک از آن‌ها بر عهده طرفی است که کنترل آن منطقه را در دست دارد.

منابع مذکور مدعی شدند، ترکیه و آمریکا تاکنون پاسخی به این پیشنهاد مسکو نداده‌اند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۹اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: etemadonline.com، ۴۸۲۵۲۶
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
0
0
روسیه برای همه خواب می بیند!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین