پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۴۵۱۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با تکیه بر فناوری‌ها می‌توان تحریم‌ها را دور زد. رمزارز‌ها قابلیت دور زدن تحریم‌ها دارند، اما باید استخراج‌های غیرمجاز و غیرقانونی مقابله کرد. به این سمت برویم که سریع‌تر خودمان را با اجزای اقتصاد هوشمند منطبق کنیم. بازار سرمایه کشورمان از لحاظ بکارگیری فناوری‌ها بالاترین رتبه در دنیا را دارد.
شعار سال: فرهاد دژپسند در مراسم رونمایی از طرح محیط آزمون تنظیم گری (سندباکس) بازار سرمایه و طرح مرکز تعالی اقتصاد هوشمند و تحول دیجیتال شریف، اظهار کرد: در زمینه اقتصاد هوشمند تعدادی پروژه تعریف شده بودند که باید به اجرا درمی آمدند. طی دو و نیم سال گذشته اقدامات مهمی طراحی شد و هم اجرا شد که بخشی از آن‌ها به دلیل شرایط متناسب با برنامه‌ها پیش نرفت و در این زمینه، انحراف ناشی از مدیریت خیلی کم بود.

وی با بیان اینکه عوامل جهش و توسعه را نشناختیم یا نتوانستیم در صورت شناخت از آن‌ها استفاده کنیم، گفت: هنوز داریم درباره دولت الکترونیک صحبت می‌کنیم و عقب هستیم بلکه اکنون باید درباره دولت هوشمند صحبت می‌کردیم. اگر تجارت الکترونیک را به تجارت موبایل و هوشمند تبدیل می‌کردیم، می‌توانستیم با وجود موانع تحریمی گام‌های موثری برداریم. در دو سال اخیر سهم تجارت الکترونیک نسبت به تولید ناخالص داخلی ۲.۴ برابر شده است.

دژپسند رشد درآمد‌های مالیاتی را منوط به استفاده ار فناوری‌های ارتباطاتی دانست و افزود: طی سه تا چهار سال آینده سهم بلاکچین به تولید ناخالص داخلی افزایش می‌یابد. بنابراین، مقابل تحولات سریع فناوری‌های دنیا، چون رمزارز‌ها باید مدیریت فعالانه داشت زیرا، فرصت از دست داده می‌شود. هر چه اقتصاد سنتی باشد، درصد هزینه‌ها بیشتر است و فناوری‌ها در زمینه اقتصادی، هزینه‌ها را ۷۰ درصد کاهش می‌دهند.

وی ادامه داد: با تکیه بر فناوری‌ها می‌توان تحریم‌ها را دور زد. رمزارز‌ها قابلیت دور زدن تحریم‌ها دارند، اما باید استخراج‌های غیرمجاز و غیرقانونی مقابله کرد. به این سمت برویم که سریع‌تر خودمان را با اجزای اقتصاد هوشمند منطبق کنیم. بازار سرمایه کشورمان از لحاظ بکارگیری فناوری‌ها بالاترین رتبه در دنیا را دارد.


وزیر اقتصاد گفت: اگر می‌خواهیم در اقتصاد بین الملل جایگاه مناسبی پیدا کنیم باید به سمت اقتصاد هوشمند حرکت کنیم. قانون پایانه‌های فروشگاهی باید تا پایان سال اجرا شود و اقتصاد هوشمند نباید با تغییر وزیر فراموش شود.

دژپسند ادامه داد: وزارت اقتصاد در تلاش است تا در دولت، رمزارز‌ها را به یک جایگاه قابل توجهی برساند. بهترین کار این است که با آن‌ها برخورد فعال داشته باشیم و از مزایای آن‌ها استفاده کنیم. اکنون اقتصاد در حال ضرر دیدن از رمزارز‌ها است، زیرا به آن به دیده حذف نگاه می‌کنیم.

در ادامه، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از طرح محیط آزمون تنظیم گری (سندباکس) بازار سرمایه گفت: محیط آزمون تنظیم گری در بازار سرمایه، محیطی است که در آن یک ایده در یک محیط تحت نظارت به اجرا گذاشته می‌شود تا فرصت رشد و رفع اشکالات آن فراهم شود.

دهقان با بیان اینکه یکی از نیرو‌های پیشبرنده بازار سرمایه فناوری‌هاست، افزود: اکنون مفهوم تنظیم گیری در این محیط، دیگر دولت و یک سازمان نمی‌تواند تنظیم گری انجام دهد بلکه بدون مشارکت بهینه، تنظیم گری صورت نمی‌گیرد که امیدواریم با رونمایی از این محیط طی امروز به این هدف دست پیدا کنیم.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۰۳۱۱۰۸۶۸۰، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
0
0
خب از اول همینو میگفتین چرا هی قایم میکنین و تکذیب مردم که از اول میدونستن شما تکذیب میکردین اصلا چینین کاری رو دولت میکنه اونوقت الان نه تنها علنی کردین که ازش دفاعم میکنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین