پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۴۵۷۸۷
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳
دهنوی با بیان اینکه باید در انتخابات پیش‌رو به کسی رأی بدهیم که به فسادستیزی باور داشته باشد گفت: مبارزه با رانت و فساد اولویت اصلی کشور است و مسئولان ناکارآمد فعلی، باید پاسخگوی عملکردشان در سال‌های اخیر باشند.

شعار سالسیدمحسن دهنوی» امروز (یکشنبه، ۱۶ خرداد) در جمع خبرنگاران در مراسم گرامیداشت ایام ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدای قیام خونین ۱۵خرداد، امام خمینی (ره) را مردی الهی و بزرگ که امروز جمهوری اسلامی هر چه دارد به برکت ایشان دارد خواند و اظهارداشت: جریان شیعه و اسلام ناب محمدی (ص) پس از امیرالمؤمنین علی (ع) همواره مترصد این بود که یک حکومت اسلامی تشکیل بدهد که همه دیدیم این مهم پس از مدت‌ها توسط امام راحل محقق شد.
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس بنیان‌گذاری تمدن نوین اسلامی مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: انقلاب اسلامی تاکنون فقط ۴۰ سال از شروع خود را پشت سر گذاشته و برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی مسیری خطیر و حساس در پیش داریم.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس برقراری عدالت و برافراشتن پرچم لااله‌الاالله در جهان را جزو اهداف اولیه انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه در شرایط امروز هنوز به بسیاری از اهدافمان نرسیده‌ایم اضافه کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم کاملا این مسئله را تحلیل فرمودند و گفتند که ما در بخش‌هایی مانند عدالت اجتماعی هنوز عقب هستیم.
 
دهنوی اظهار داشت: در بسیاری اوقات عمر ۴۰ساله انقلاب اسلامی، همین جریانی که بیشتر از همه زمام امور را به دست گرفت و مانع تحقق آرمان‌های مهم انقلاب اسلامی شد می‌آید و به عنوان اپوزیسیون نظام عمل می‌کند و گاهی این جریان مدعی طوری صحبت می‌کنند که در این ۴۰ سال انگار مسئولیتی نداشته و دیگران مسئول بودند.
 
وی وجود فقر و تبعیض در جامعه را در بسیاری اوقات نتیجه تفکرات همین دسته از سیاسیون دانست و با تاکید بر اینکه اقتصاد و همه امکانات در اختیار این گروه بوده است عنوان کرد: مشکل اینجاست که وقتی پای دفاع و هزینه دادن که می‌رسد، مردم و جوانان انقلابی در وسط میدان حضور دارند و هر کجا پای منفعت در میان بوده جریان مدعی وارد عمل می‌شود.
 
دهنوی با اشاره به اینکه چنین مسئولانی باید در برابر عملکردشان در پیشگاه خداوند متعال و مردم پاسخگو باشند اذعان کرد: ما باید از مظلومیت مردم، انقلاب و مقام معظم رهبری دفاع کنیم زیرا در این کشور هر کسی به ویژه همین دولت فعلی باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.
 
دهنوی پائین آوردن میزان مشارکت مردم و رأی مردم در انتخابات پیش رو را برنامه دشمن اعلام کرد و گفت: به تعبیر قرآن کریم خود ما باید آینده‌مان را رقم بزنیم و برای سعادت کشور یک انتخاب خوب و آگاهانه داشته باشیم.
 
وی مردم‌سالاری دینی و حضور آزادانه در انتخابات را افتخار جمهوری اسلامی ایران خواند و تاکید کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی چند روز گذشته‌شان به صراحت فرمودند که نامزدهای انتخاباتی نباید با هدف رای آوردن وعده‌های غیرعملیاتی به مردم بدهند زیرا این امر موجبات بی‌اعتمادی به نظام را فراهم می‌کند.
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دعوت به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را وظیفه همه دانست و گفت: ۲۸ خرداد اتفاق بسیار مهمی در تاریخ سیاسی کشورمان رقم می‌خورد که همه باید برای مشارکت در آن وارد صحنه شویم.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه ایران اسلامی کشوری غنی و ثروتمند محسوب می‌شود اظهار داشت: مشکل ما نحوه توزیع ثروت و فساد اقتصادی است، زیرا رانت و فساد باعث شده که این منابع و ثروت در مسیر درست خودش هدایت نشود بنابراین باید در انتخابات به کسی رأی بدهیم که به فسادستیزی باور داشته باشد.
 
دهنوی ابراز داشت: اولویت اصلاح رویه‌های موجود و اصلاح اقتصاد کشور، مبارزه با رانت و فساد است و معتقدم اگر این مبارزه درست انجام شود و اقتصاد ما سامان پیدا کند سایر مشکلات هم حل و فصل می‌شوند.
 
وی در ادامه به برخی از مشکلات شهرستان‌های رودسر و املش هم اشاره کرد و اذعان کرد: کارهای زیادی در حوزه کشاورزی و صنعت چای انجام شده اما واقعا اوضاع خوب نیست به طوری‌که قیمت خرید تضمینی چای با سبد یک خانواده چایکار و با این حجم از گرانی و تورم همخوانی ندارد و کفاف هزینه‌های زندگی کشاورزان را نمی‌دهد.
 
دهنوی افزود: علاوه بر ضرورت افزایش نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای که باید آن را مورد پیگیری قرار دهیم مسئله واردات چای خارجی با رانت و فسادی که در این بخش شکل گرفته، معضل اصلی صنعت چای ایرانی است و باید با مسببان آن برخورد قانونی شود.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس جلوگیری از رانت و فساد واردات خارجی را خواستار شد و گفت: حرف ما این است که اگر قرار است سود و منفعتی در واردات چای نصیب کسی شود، باید کشاورزان چایکار در اولویت باشند نه اینکه این سود کلان فقط به جیب چندین نفر خاص آن هم با رانت و فساد سرازیر شود.
 
دهنوی آب‌رسانی و راه دسترسی را از جمله نیازهای شهرستان املش دانست و با بیان اینکه حجت‌الاسلام صفری نماینده شهرستان در مجلس این موضوعات را به جد در حال پیگیری دارند ابراز داشت: به علت افرادی که در ماجرای واردات خارجی ذینفع هستند حل کردن معضل چای سخت است اما این مشکل بزرگ شدنی است و باید همه با هم کمک کنیم.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه برای ساماندهی ناظران چای جلساتی برگزار شده و مشکل آن در حال پیگیری است عنوان کرد: البته این موضوع اختصاص به شهرستان املش ندارد و چندین شهرستان دیگر استان گیلان درگیر این موضوع و استخدام ناظران چای هستند.
 
دهنوی از اختصاص اعتبار در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای اجرای پروژه‌های آب‌رسانی و راه‌سازی سخن گفت و تصریح کرد: اگر مسئله اقتصاد و معیشت مردم حل و فصل نشود بدون شک روی حوزه‌های دیگر آثار مخربی به جای می‌گذارد و مقام معظم رهبری هم روی این امر تاکید ویژه‌ای دارد.
 
وی با بیان اینکه در یکی دو سال اخیر قیمت برنج حدود ۵۰ درصد و نرخ سایر کالاها ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است افزود: اگر اجازه می‌دادند قیمت برنج با تورم عادی افزایش پیدا کند الان قیمت آن از ۲۰ هزار تومان باید به ۸۰ هزار تومان می‌رسید و دولت بدون توجه به کشاورز همواره درصدد کنترل این کالای سبد خانوار بوده است.
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس پائین نگهداشتن دستوری قیمت برنج و فشارهای زیادی که به قشر کشاورز وارد می‌شود را متذکر شد و ابراز داشت: ما همین مشکل را در بخش گندم هم داریم و دولت برای پائین نگهداشتن قیمت برنج داخلی فورا شروع به واردات برنج خارجی می‌کند.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس تغییر کاربری اراضی را یکی از مشکلات و چالش‌های مبتلابه گیلان و کل استان‌های ساحلی شمال کشور ذکر کرد و با بیان اینکه گاهی اوقات روستائیان از ساخت خانه روی اراضی خود منع می‌شوند خاطرنشان کرد: واگذاری بخشی از اراضی ملی به بنیاد مسکن جهت ساخت مسکن روستایی و دادن تسهیلات به روستائیان راه‌حلی است که برای عبور از این مشکل پیش‌بینی کرده‌ایم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری  دیار میرزا ، تاریخ انتشار: 16خرداد 1400، کدخبر: 6255555، www.diyarmirza.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین