پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۴۵۹۶۴
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
عضو کمیسیون عمران در مجلس گفت: طرح رئیسی برای مسکن همان طرح کمیسیون عمران است که اصلاحاتی بر آن انجام شده است و موضوعات دیگر را هم در آن اضافه کردیم.
شعار سال: «اقبال شاکری»، عضو کمیسیون عمران در مجلس در پاسخ به این سوال که "آیا طرح مسکنی که یکی از کاندیدا‌ها به آن تاکید دارد همان طرح کمیسیون عمران است که برای آن در بودجه ردیف تعیین شده است گفت: با توجه به آنکه در ستاد رئیسی فعالیت دارم در ستاد رئیسی طرحی برای مسکن تهیه شد که تقریبا با طرح مجلس همسویی داشت و نهایتا با اصلاحاتی مورد بررسی قرار گرفت. در طرح آورده ایم که سالانه یک میلیون مسکن ساخته شود حال ممکن است بیشتر هم شاخته شود.
 
سالانه حدود یک میلیون مسکن ساخته خواهد شد

او ادامه داد: مطابق این طرح، زمین به رایگان در اختیار خانوار‌های مشمول طرح یعنی افراد فاقد مسکن قرار می‌گیرد و سالانه حدود یک میلیون مسکن ساخته خواهد شد که در طی یک دولت چهار میلیون مسکن می‌شود که زمین آن رایگان است. زمین‌هایی که در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی است و همچنین زمین‌هایی که در اختیار بقیه ارگان‌ها است در این طرح الزام شده تا برای ساخت مسکن مورد استفاده قرار بگیرند. این خانه‌ها قرار است بصورت اجاره ۹۹ ساله واگذار شود و به هیچ شکل دیگر حق واگذاری وجود ندارد.

شاکری بیان کرد: تقریبا زمین در این طرح رایگان است، بیست درصد تسهیلات بانکی باید به ساخت مسکن اختصاص داده شود که حدود ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. تلاش ما بر این است که در آئین نامه اجرایی بستگی به موقعیت شهر نرخ سود این تسهیلات متناسب با قدرت خانوار‌ها باشد.

او در پایان افزود: طرح رئیسی برای مسکن همان طرح کمیسیون عمران است که اصلاحاتی بر آن انجام شده و موضوعات دیگر را هم در آن اضافه کردیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۸۹۵۱۷، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین