پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۳۴۲
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱
مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه پاسارگاد با حضور ۹۶/۳۵ درصد سهامداران برگزار شد و صورت‌های مالی سال ۱۳۹۹ این شرکت به تصویب رسید.
شعار سال: تقسیم سود ٢٥٥ ریالی به ازای هر سهم در مجمع بیمه پاسارگاد تخصیص ٢٥٥ ریال سود به ازای هر سهم به تصویب سهامداران حاضر در مجمع بیمه پاسارگاد رسید.

مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۹ با حضو ر ۹۶/۳۵ درصدی سهامداران مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، نمایندگان بیمه مرکزی، حسابرس و بازرس قانونی و سازمان بورس و اوراق بهادر برگزار شد و ضمن تصویب صورت‌های مالی سال ۹۹، تقسیم ۲۵۵ ریال سود به ازای هر سهم از سود ۲۵۰۸ ریال مورد موافقت عمده سهامداران حاضر در مجمع قرار گرفت.

پس از استقرار هیأت رییسه مجمع، نمایندگان بیمة مرکزی جمهوری اسلامی ایران و حسابرس و همچنین نماینده سازمان بورس به صورت برخط، گزارش عمکرد و فعالیت‌های شرکت در سال ۹۹ توسط معصوم ضمیری مدیرعامل و سید مرتضی عقدا معاون اقتصادی و پشتیبانی شرکت تشریح شد.

پس از ارائه گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت و پس از بیان توضیحات لازم در مورد بند‌های گزارش حسابرس، صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ و تقسیم ٢٢٥ریال سود به ازاء هر سهم به تصویب سهامداران حاضر در مجمع رسید.
تقسیم سود ٢٥٥ ریالی به ازای هر سهم در مجمع بیمه پاسارگاد
براساس این گزارش، سود ناخالص فعالیت‌های بیمه‌ای بدون نظر گرفتن سود سرمایه گذاری از محل منابع بیمه‌ای شرکت با افزایش ۲۹۰ درصدی نسبت به سال قبل از ۴۹۵ به ۱۹۳۲ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین از عوامل مهم رشد سودآوری شرکت در سال گذشته می‌توان به افزایش سود سرمایه گذاری‌های شرکت اشاره کرد. به طوری که سود حاصل از سرمایه گذاری‌ها از محل ذخایر فنی و سایر منابع شرکت از رقم ۶۷۶ میلیارد تومان در سال ۹۸ به رقم ۱۹۳۲ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسیده است که این موضوع بیانگر رشد ۱۹۶ درصدی سود سرمایه گذاری‌ها می‌باشد.

شرکت بیمه پاسارگاد موفق به ایجاد سود انباشته‌ای معادل ۲۱۹۴ میلیارد تومان و افزایش حقوق صاحبان سهام از ۱۱۹۹ میلیارد تومان به ۳۶۵۶ رمیلیارد تومان با رشد ۲۰۵ درصدی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ شده است.

شرکت در سال ۹۹ با افزایش ۱۰۰ درصدی، سرمایه خود را از مبلغ ۵۱۰.۳ میلیارد تومان به ۱۰۲۰.۶ میلیارد تومان از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه‌های رساند.

بر اساس این گزارش؛ مجمع با افزایش سرمایه شرکت از دو هزار میلیارد تومان به شش هزار میلیارد طی مدت دو سال موافقت کرد.
تقسیم سود ٢٥٥ ریالی به ازای هر سهم در مجمع بیمه پاسارگاد
در این جلسه همچنین روزنامه اطلاعات برای درج آگهی‌های بیمه پاسارگاد انتخاب گردید و مؤسسه حسابرسی دایا رهیافت به عنوان حسابرس و بازرس قانونی اصلی و مؤسسه حسابرس رایمند به عنوان حسابرس علی البدل تعیین شدند.

مجمع مصوب کرد که اعضای غیرموظف هیات مدیره امسال بابت برگزاری حداقل یک جلسه در ماه ٢ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت کنند.

حق حضور رؤسای کمیته‌های حسابرسی، برای سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۲ میلیون تومان برای حداقل یک جلسه در ماه تصویب شد. همچنین حق الزحمه پرداختی بازرس قانونی ۷۷۰ میلیون تومان تصویب شد.

خشایار تشت زر به عنوان اکچوئر رسمی بیمه اصلی و فاطمه سادات آل حسینی به عنوان اکچوئر رسمی بیمه علی البدل برای مدت یک سال تعیین شد.
 
همچنین بر اساس آمار، ۲۰ درصد پرتفوي شرکت مربوط به بيمه‌ های اتومبيل، ۳/ ۷۰ درصد بیمه های اشخاص، ۲ درصد بیمه آتش سوزي، ۷/ ۰ درصد بیمه باربري ، ۳ درصد بیمه های مسئوليت و ۴ درصد مربوط به بیمه های مهندسي، انرژی و سایر بیمه ها است. ضريب خسارت شركت نیز (بدون احتساب بیمه های عمر و تأمین آتیه) در سال ۱۳۹۹ حدود ۹/ ۵۸ درصد بوده است. این در حالی است که به استناد سالنامه آماری سـال ۱۳۹۸ صنعت بیمه که توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده، ضریب خسارت بازار بیمه کشور در سال مذکور برای بیمه های غیرزندگی، معادل ۶/ ۸۵ درصد بوده است.

بر اساس این گزارش، با عنایت به ابلاغیه سازمان بورس در خصوص الزام به برگزاری مجمع با حضور حداکثر ۱۵ سهامدار حقوقی و حقیقی، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه پاسارگاد با اطلاع رسانی قبلی راس ساعت ۱۰:۰۰ روز۱۹خرداد به صورت برخط برگزار و سهامداران بصورت اینترنتی از طریق سایت شرکت به آدرس Pasargad.roka-co.com بطور کامل در جریان مصوبات آن قرار گرفتند.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت بانکداری ایرانی، تاریخ انتشار:۱۹ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر:۱۹۵۲۸۲، bankdariirani.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین