پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۷۷۱
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
معصوم ضمیری، مدیرعامل بیمه پاسارگاد در خصوص استراتژی و برنامه‌های شرکت اظهار داشت: صنعت بیمه نیازی به سرمایه خارجی ندارد بلکه به آموزش و فناوری نیاز دارد گفت: بیمه پاسارگاد به شرکت‌های خارجی که تمایل به همکاری با این شرکت دارند اعلام کرده است که دو نیاز این شرکت یکی آموزش و دانش روز بیمه‌ای دیگری فناوری، سیستم‌های پیشرفته نرم‌افزاری وسخت افزاری است و در صورت باز شدن فضای همکاری بیمه پاسارگاد با این دو هدف با شرکت‌های خارجی همکاری خواهد کرد.
شعار سال: ضمیری به ثبات نسبی سودآوری سهام بپاس در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: در روندی کاهشی قیمت‌ها در بازار سرمایه، سهام بیمه پاسارگاد با افت شدید قیمت مواجه نشد. ۶۴ درصد پرتفوی بیمه پاسارگاد بلندمدت است و شرکت با ارائه اطلاعات شفاف مالی باعث شده موقعیت و استحکام این سهام بیشتر شود، ۴۰ درصد باقی‌مانده سهام نیز با مدیریت صحیح می‌تواند کمترین تأثیر منفی از روند بازار را داشته باشد. مجموع این عوامل، موجب شده انگیزه سرمایه‌گذاری در این سهام بیشتر باشد.

شرکت بیمه پاسارگاد در مجمع عمومی عادی سالیانه که در نوزدهم خردادماه برگزار شد، با پرداخت ۲۵۰۸ ریال سود به ازای هر سهم را مصوب کرد.
آموزش و فناوری؛ملزومات همکاری بیمه پاسارگاد با شرکت های خارجی
بیمه پاسارگاد با تدوین استراتژی‌های رقابتی مناسب و با تکیه‌ بر منابع و قابلیت‌هایی که در اختیار دارد، به موقعیتی ممتاز از لحاظ عملکردی در بازار بیمه‌ای دست‌یافته است. به‌کارگیری استراتژی‌ها برای افزایش توان رقابتی و ایجاد عملکرد باثبات و تأکید بر تعادل بین ریسک و بازده شرکت موجب عملکرد درخشان این شرکت شده است.

 ۶۴ درصد از پرتفوی این شرکت به بیمه‌های عمر اختصاص یافته که سهم بزرگی محسوب می‌شود. ترکیب مناسب پرتفوی پاسارگاد در بخش بیمه‌های زندگی و غیرزندگی، برنامه‌ریزی و نگرش بلندمدت مدیریتی با رویکرد درآمد‌های پایدار و مطمئن برای شرکت، سبب جلب اعتماد بیمه‌گذاران و سهامدارن به‌عنوان عامل حیاتی در موفقیت شرکت شده است.

معصوم ضمیری، مدیرعامل بیمه پاسارگاد در خصوص استراتژی و برنامه‌های شرکت در سال‌های اخیر اظهار داشت: بیمه پاسارگاد از ابتدای فعالیت تاکنون با استراتژی و نقشه راه پیش رفته است و سه برنامه پنج‌ساله در شرکت تدوین‌شده که دو برنامه آن پیاده‌سازی و برنامه سوم در حال اجرا می‌باشد. در هیات مدیره برای تحقق برنامه‌ها و اهداف شرکت زمان زیادی صرف می‌شود تا مطمئن شویم استراتژی به درستی تدوین‌شده و بعد از پیاده‌سازی، نتایج آن‌ها هم موردبحث و ارزیابی قرار می‌گیرد و درنهایت تصمیماتی اتخاذ می‌شود که در راستای اهداف سهامدار عمده و به نفع سهامدار جزء هم باشد.

ثبات نسبی سودآوری سهام بپاس
ضمیری به ثبات نسبی سودآوری سهام بپاس در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: در روندی کاهشی قیمت‌ها در بازار سرمایه، سهام بیمه پاسارگاد با افت شدید قیمت مواجه نشد. ۶۴ درصد پرتفوی بیمه پاسارگاد بلندمدت است و شرکت با ارائه اطلاعات شفاف مالی باعث شده موقعیت و استحکام این سهام بیشتر شود، ۴۰ درصد باقی‌مانده سهام نیز با مدیریت صحیح می‌تواند کمترین تأثیر منفی از روند بازار را داشته باشد. مجموع این عوامل، موجب شده انگیزه سرمایه‌گذاری در این سهام بیشتر باشد.

افزایش سرمایه به شش هزار میلیارد از محل سود انباشته
مدیرعامل بیمه پاسارگاد در خصوص افزایش سرمایه این شرکت در سال جاری توضیح داد: استراتژی بیمه پاسارگاد در سال جاری باوجود دارایی‌های ارزشمند و مطمئن، افزایش سرمایه از محل سود انباشته و آورده‌های نقدی می‌باشد و تجدید ارزیابی دارایی‌های بیمه پاسارگاد برای افزایش سرمایه در اولویت بعدی این شرکت قرار دارند.

او در ادامه افزود: با عنایت به سودآوری شرکت در سال گذشته و افزایش دارایی ها، افزایش سرمایه دو برابری بیمه پاسارگاد از یک هزار میلیارد تومان به دو هزار میلیارد تومان در ماه آینده انجام می‌شود. همچنین با مجوزی که مجمع فوق‌العاده گرفته‌شده، بعد از تصویب صورت‌های مالی سال ۹۹ منابع لازم برای این افزایش سرمایه از محل سود انباشته شرکت تأمین می‌شود.

به گفته ضمیری، برنامه شرکت برای افزایش سرمایه از دو هزار میلیارد تومان به شش هزار میلیارد از محل سود انباشته در سال ۱۴۰۰ خواهد بود. البته برای این افزایش سرمایه دو سال فرصت در نظر گرفته‌شده است. علاوه براین برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید دارایی‌ها پس از طی این مراحل با نظر هیات مدیره در دستور کار قرار خواهد گرفت

عرضه سه محصول جدید بیمه‌ای
ضمیری مهم‌ترین دستاورد یک سال اخیر شرکت متبوعش را طراحی سه محصول جدید دانست و افزود: هیات عامل بیمه مرکزی در تمدید دوره جدید مدیریت عاملی بیمه پاسارگاد سه مأموریت را محول کرده است. یکی مشارکت بیمه‌گذار در تعیین ریسک بیمه‌نامه فعلی عمر و زندگی با یک مکانیسم، بیمه‌گذاران مشارکت داده شوند، مأموریت دوم تهیه یک بیمه‌نامه بازنشستگی است که تا تیرماه باید این بیمه‌نامه مستمری و بازنشستگی وارد بازار شود و سوم موضوع تهیه بیمه‌نامه مجتمع‌های مسکونی است که این بیمه‌نامه کامل آماده‌شده و در مراحل پایانی است.

حادثه فولاد زرند کرمان پوشش کامل اتکایی دارد
مدیرعامل بیمه پاسارگاد به حادثه فولاد زرند کرمان اشاره کرد و گفت: این بیمه‌نامه از سوی بیمه پاسارگاد صادرشده و پوشش کامل اتکایی دارد و بخش عمده خسارت‌ها از این طریق پرداخت خواهد شد و تأثیر با اهمیتی در صورت‌های مالی این شرکت نخواهد داشت.

تدابیر و برنامه‌های بیمه پاسارگاد برای حضور در عرصه بین‌المللی
ضمیری بابیان اینکه حضور بیمه پاسارگاد در بازار‌های جهانی روندی تدریجی و برنامه‌ریزی‌شده است که تمامی اهداف آن به‌سرعت و در کوتاه‌مدت قابل‌دستیابی نیست. اظهار داشت: برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی از پنج سال قبل برنامه‌ریزی‌شده و حرکت به سمت بازار‌های جهانی از طریق یک روش منطقی و به‌عنوان سهامدار عمده بیمه اتکایی ایرانیان صورت گرفته است. قطعاً با رفع تحریم‌ها سهم خوبی نصیب شرکت خواهد شد.

او در ادامه افزود: در حال حاضر امکان فعالیت مستقیم بیمه‌ای در کشور‌های اروپایی به خاطر ممنوعیت قانونی وجود ندارد. قبل از خروج امریکا از برجام چند شرکت اروپایی برای فعالیت در بازار بیمه کشور اعلام آمادگی کردند و بیمه پاسارگاد را بر اساس تحقیق انتخاب کرده بودند و در این خصوص مذاکراتی هم انجام شد که بعد از خروج امریکا از برجام مسکوت ماند.

او با تأکید بر این موضوع که صنعت بیمه نیازی به سرمایه خارجی ندارد بلکه به آموزش و فناوری نیاز دارد گفت: بیمه پاسارگاد به شرکت‌های خارجی که تمایل به همکاری با این شرکت دارند اعلام کرده است که دو نیاز این شرکت یکی آموزش و دانش روز بیمه‌ای دیگری فناوری، سیستم‌های پیشرفته نرم‌افزاری وسخت افزاری است و در صورت باز شدن فضای همکاری بیمه پاسارگاد با این دو هدف با شرکت‌های خارجی همکاری خواهد کرد.

عوامل موفقیت بیمه پاسارگاد از زبان دبیر کل سندیکای بیمه گران
محمد کریمی، دبیر کل سندیکای بیمه گران درباره عملکرد درخشان شرکت بیمه پاسارگاد در شانزدهمین سال فعالیتش گفت: نیاز کلیدی برای موفقیت هر شرکت علاوه بر رویکرد مناسب، تشخیص چگونگی ایجاد، حفظ و حمایت از مزیت رقابتی است. سهم بیمه‌های زندگی در پرتفوی بیمه پاسارگاد بیش از ۵۰ درصد است. این نوع بیمه، دارای تقاضای خوبی است چراکه نیاز به پس‌انداز در جامعه و نگرانی از تغییر بازدهی بازار‌های مالی احساس می‌شود. طبق مقررات بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه متولی جمع‌آوری پس‌انداز‌ها و وجوه خرد، مکلف هستند به‌گونه‌ای سرمایه‌گذاری کنند که ضمن حفظ ارزش اصلی منابع مشتریان به‌عنوان حق بیمه از مشارکت در منابع حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها هم برخوردار کنند و بیمه پاسارگاد با عملکرد موفقی که داشته توانسته اعتماد بیمه‌گذاران را جلب کند.

کریمی افزود: بی‌شک می‌توان بیمه پاسارگاد را یکی از شرکت‌های موفق در صنعت بیمه دانست که علاوه بر برخورداری از پتانسیل بسیار بالا، دستیابی به پرتفوی ۵۰ هزار میلیارد ریالی نیازمند ستون‌های مستحکم است و این ستون‌ها به‌جز نیروی انسانی متخصص و مجرب چیز دیگری نیست. اکنون در بیمه پاسارگاد نیرو‌های باتجربه در کنار آن‌ها نیرو‌های تحصیل‌کرده و جوان نیز آموزش میبینند، واقعیت این است که تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی موارد بیم‌های را تئوری یاد گرفتهاند و تازه باید در اجرا نیز آموزش‌دیده تا به یک کارشناس بیم‌های خبره تبدیل شوند.

دبیر کل سندیکای بیمه گران با اشاره به این موضوع که موفقیت شرکت‌های بیمه در بازار فعلی، کسب پرتفوی بیشتر نیست. بلکه باید صورت‌های مالی قابلقبولی را به مجامع خود ارائه کنند و نظر سهامداران را جلب کنند، اذعان داشت: موفقیت شرکت بیمه پاسارگاد به دو عامل بستگی دارد. نخست اینکه این شرکت سازمان و ساختار منسجم، هیات مدیره توانمند، زیرساخت‌های بسیار خوب دارد این ویژگی از منظر متولی صنف برای اطمینان سهامداران عنوان می‌شود و وجهه دوم که بسیار بااهمیت است وجود مدیرعامل بسیار توانمند جناب آقای ضمیری است که در صنعت بیمه به معنی کامل کلمه استاد هستند و این توانمندی به‌خوبی در عملکرد ایشان در این شرکت و در بازار سرمایه برای سهامداران مشهود است.

بیمه پاسارگاد باید به بنچ مارک در صنعت بیمه تبدیل شود
در این مراسم، علی‌اکبر امین تفرشی؛ عضو هیات مدیره بانک پاسارگاد ضمن تشکر و قدردانی از عملکرد موفق بیمه پاسارگاد، به توانمندی این شرکت اشاره کرد و گفت: بررسی دقیق عملکرد شرکت چه ازنظر فنی یعنی درآمد‌های بیمه‌ای و چه تنوع در سرمایه‌گذاری‌ها بیانگر دوراندیشی و نگاه کارشناسی هیات مدیره و اشراف کامل بر فعالیت‌های بیمه گری و سرمایه‌گذاری است.

تفرشی در ادامه افزود: علیرغم اینکه شرایط نامناسبی بر اقتصاد و اقتصاد کلان کشور در برخی اوقات در چند سال گذشته حاکم بوده است. تنوع سرمایه‌گذاری سبب بازدهی مثبت در شرکت شده که رضایت سهامدارن و ذی‌نفعان را در پی داشته است.

تفرشی به‌عنوان سهامدار عمده به هوشمندی بیمه پاسارگاد در انتخاب پرتفوی بیمه‌ای اشاره کرد و گفت: سهم بازار ۶۰ درصدی بیمه‌های عمرو زندگی و صدور ۶۰۰ هزار بیمه‌نامه عمرو زندگی بسیار کار بزرگی است. این حجم از فعالیت در این شرکت، یک شرکت مستقل می‌طلبد و اگر از این منظر به بیمه پاسارگاد نگاه کنیم این شرکت در رتبه نخست صنعت بیمه قرار می‌گیرد و علاوه بر آن این رشته بیمه‌ای حاشیه سود مناسبی دارد.

تفرشی با توجه به چشم اندازه مثبت پیش روی کشور پس از انتخابات ریاست جمهوری و بازگشت به برجام گفت: باید در برنامه پنج‌ساله بیمه پاسارگاد هیات مدیره برای فعالیت‌های بین‌المللی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام بگیرد. با توجه به ظرفیت موجود شرکت و همچنین ظرفیت‌های که در کشور‌های همسایه و منطقه وجود دارد. علاوه بر آن با توجه پتانسیل موجود نیروی انسانی نیاز به طراحی محصولات جدید مبتنی بر خلاقیت و نوآوری در شرکت احساس می‌شود بخصوص محصولات ترکیبی بیمه‌ای بانکی و بورسی، این نوع محصولات در دنیا روند روبه رشدی دارند و بسیار موردتوجه هستند.

تفرشی در پایان خاطرنشان کرد: بانک پاسارگاد می‌خواهد در نظام بانکی کشور به "بنچ مارک" تبدیل شود لازم است بیمه پاسارگاد هم خود را با استاندارد بین‌المللی هماهنگ کند و لازمه این امر آموزش نیروی‌های جوان به دانش روز بیمه در کنار کسب تجربه از خبرگان است.
 
بیشتر بخوانید: 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از بانکداری ایرانی، تاریخ انتشار:۲۳ خرداد ۱۴۰۰، کدخبر:۱۹۵۳۸۳، bankdariirani.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین