پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۶۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
رئیس‌جمهور درحالی شفافیت را از افتخارات دولت تدبیر و امید دانست که ماده ۲۹ قانون برنامه ششم مبنی بر راه‌اندازی سامانه شفافیت حقوق و مزایای مدیران و کارمندان را هرگز اجرا نکرد.
شعار سال: حجت‌الاسلام روحانی دیروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با تشریح اقدامات و تلاش‌های انجام شده از ابتدای شیوع کرونا در کشور و موفقیت‌های بدست آمده در طول این مدت، گفت: امروز در زمینه تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با این بیماری روی پای خود ایستاده‌ایم و کمبودی نداریم.

روحانی با بیان اینکه امروز به راحتی می‌توانیم روزانه ۱۵۰ هزار اقدام تشخیصی انجام دهیم، گفت: این اقدامات و تلاش‌ها جای تشکر و قدردانی دارد، اما برخی فکر می‌کنند اگر از دولت یا وزارت‌خانه‌ای تشکر و تعریف کنند برایشان دردناک است، حداقل از مردم، پزشکان و پرستاران و مدافعان سلامت تشکر کنید.
 
کار دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه سلامت در تاریخ کشور بی‌نظیر بوده است

رئیس‌جمهور در این زمینه به طرح تحول سلامت به عنوان یکی از اقدامات افتخارآمیز دولت تدبیر و امید‌ اشاره کرد و با بیان اینکه کار دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه سلامت در تاریخ کشور بی‌نظیر بوده است، گفت: دنیا از اجرای این طرح بزرگ در ایران حیرت کرد، اما من تعجب می‌کنم که چرا بعضی‌ها نمی‌توانند طرح تحول سلامت را بفهمند.

رئیس‌جمهور در ابتدای سخنان خود با تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت معصومه (ع) و روز دختر گفت: برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد که پسران و دختران با یک عدالت واقعی دینی و اسلامی در این جامعه با هم زندگی می‌کنند، چه از لحاظ علم و دانش و اطلاعات، چه از لحاظ نقش سیاسی که باید در جامعه داشته باشند که یک نمونه آن مسئله انتخابات و رفتن پای صندوق است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به دفاع از عملکرد دولت پرداخت و با بیان اینکه اطلاع‌رسانی شفاف در همه زمینه‌ها را از دیگر افتخارات بزرگ دولت تدبیر و امید است، خاطرنشان کرد: شفافیت هم از دیگر خصوصیات عملکرد دولت بوده که قابل انکار و تردیدافکنی نیست. ایجاد دولت الکترونیک، ایجاد سامانه‌های متعدد مثل سامانه تجارت و امثال آن از اقدامات درخشان دولت تدبیر و امید است.

رئیس‌جمهور درحالی شفافیت را از افتخارات دولت تدبیر و امید دانست که ماده ۲۹ قانون برنامه ششم مبنی بر راه‌اندازی سامانه شفافیت حقوق و مزایای مدیران و کارمندان را هرگز اجرا نکرد.

پس از مطرح‌شدن حقوق‌های نجومی و انتشار فیش‌های حقوقی غیرمتعارف برخی مدیران دولتی همچون رئیس‌صندوق توسعه ملی، مدیران بیمه مرکزی ایران، بانک رفاه کارگران و چند سازمان دیگر در سال ۹۵، قانون‌گذار در خلال تدوین برنامه ششم توسعه در ماده ۲۹، دولت را مکلف به ایجاد سامانه حقوق و مزایا کرد تا از این طریق تمامی اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های اجرایی دولتی و سایر قوا مورد رصد قرار گیرد.

طبق ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه مقامات، رؤسا، مدیران کلیه دستگاه‌های اجرایی و همچنین دستگاه‌ها و واحد‌هایی که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر یا تصریح نام است اعم از اینکه قانون خاص خود را داشته یا از قوانین و مقررات آن تبعیت می‌کنند نظیر وزارت جهاد کشاورزی، شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، سازمان بنادر و کشتیرانی، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، صداوسیما، ستاد اجرایی و قرارگاه‌های سازندگی و اشخاص حقوقی وابسته به آن‌ها، اشخاص و دستگاه‌هایی هستند که باید اطلاعات حقوق و دستمزد خود را در این سامانه ثبت کنند.

در این قانون صراحتاً آورده شده که دولت مکلف است تمام حقوق، دستمزد، مزایا، پاداش‌ها و هر آنچه کارمندان و مدیران به‌عناوین‌مختلف به دست می‌آورند را دقیقاً مانند یک فیش حقوقی در معرض دید مردم بگذارد؛ اما دولت در حالی دم از شفافیت و مبارزه با فساد می‌زند که هنوز این بند قانونی از برنامه ششم را اجرایی نکرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کیهان، تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۱۹۲۳۰، kayhan.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین