پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۶۶۶
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه وجود فقر مدیریتی در استان گیلان، گفت: باید با بهره گیری از ظرفیت‌های عظیم این استان و با مدیریت و کار جهادی از ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال، احیای دوباره کارخانجات و تولید و توسعه و تقویت اقتصاد دریایی استفاده کنیم.
شعارسال:آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر شنبه در گفتگو برنامه تبلیغاتی خود برای مردم گیلان از شبکه باران با اشاره به ظرفیت‌های عظیم استان گیلان، اظهار کرد: متأسفانه ثروت و پتانسیل و ظرفیت‌های استان گیلان در توسعه این استان بهره گیری نشده است.

وی با بیان اینکه فقر فراوان در همه بخش‌ها اعم از سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی استان گیلان زیر پوشش سبز آن پنهان شده است، افزود: باید برای بهره گیری از این ظرفیت‌ها برنامه ریزی شود که دولت ما با شناسایی این ظرفیت‌ها برای توسعه استان برنامه ریزی کرده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه استان گیلان با تقدیم هشت هزار شهید به این انقلاب و دفاع مقدس کرده است، گفت: در طول تاریخ ایران نیز مردم گیلان در صحنه‌های حساس در دفاع از این مرز و بوم جانفشانی کرده اند که مشاهده چنین وضعیت در شأن مردم این استان نیست.

وی با بیان اینکه استان گیلان با فقر مدیریتی مواجه است که در کل کشور با آن درگیر هستیم، ادامه داد: باید با مدیریت و کار جهادی از ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال، احیای دوباره کارخانجات و تولید و توسعه و تقویت اقتصاد دریایی استفاده کنیم.

آیت الله رئیسی با اشاره به سفر سال گذشته خود به استان گیلان و با بیان اینکه در این سفر شاهد اتفاقات تلخی در تعطیلی و تصرف کارخانجات تولیدی بودیم، اظهار کرد: البته اقداماتی برای احیای آن‌ها که روزی بزرگترین تولید کننده لوازم الکتریکی و یا نساجی بودند انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد ظرفیت کشور معطل است، گفت: اینکه بانک‌ها کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی را به بهانه دریافت مطالبات خود تملک می‌کنند اشتباه بوده و باید این روند اصلاح شود.

رئیسی با تأکید بر اینکه نظام بانکی باید در مدل توسعه اقتصادی و تولیدی کار کند، ادامه داد: دیدن تصرف واحد‌های تولیدی و صنعتی و همچنین زمین، دریا، تالاب و کوه در استان گیلان بسیار رنج آور است و برخورد با این بخش‌ها از دغدغه‌ها و مطالبات مهم مردم این استان است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه دولت برخورد با علت‌ها و ساماندهی آن‌ها است، تأکید کرد: وجود این میزان بیکاری در استان گیلان با توجه به ظرفیت‌های آن‌ها قابل قبول نبوده و همخوانی ندارد باید با برنامه و کار جهادی به صورت جدی پیگیری و مسیر توسعه در استان گیلان طی شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به وجود ظرفیت‌های معدنی در استان گیلان نیز اشاره و تصریح کرد: در سطح کشور در این بخش ظرفیت و پتانسیل بسیار دارد می‌توان با رونق این بخش اشتغال زایی کرد.

وی با اشاره به وجود نیروی انسانی خلاق و مبتکر در استان گیلان، افزود: باید از این پتانسیل در کنار سایر ظرفیت‌ها برای توسعه یافتگی استفاده شود.

رئیسی با بیان اینکه نیازمند مدیریت جهادی و برنامه برای رفع مشکلات هستیم، گفت: متأسفانه حقوق کارگران و کارمندان به ویژه معلمان به اندازه تورم رشد نداشته است که باید با همفکری نخبگان و فرهیختگان اقدامات لازم برای تغییر این وضعیت را انجام دهیم.

گیلان با فقر مدیریتی مواجه است
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی گیل خبر، تاریخ انتشار ۲۳ خرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۴۷۰۲۲۲، www.gilkhabar.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین