پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۷۳۴
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
سرپرست کاروان اعزامی ایران به رویداد پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو طی یک نشست خبری برخط در گفت‌وگو با اصحاب رسانه به مسائلی پیرامون آخرین وضعیت سهمیه‌ها و کاروان اعزامی ایران به پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو پرداخت.

شعار سال : نشست خبری کمیتۀ ملی پارالمپیک پیرامون آخرین وضعیت سهمیه‌ها و کاروان اعزامی ایران به پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، امروز یک‌شنبه ۲۳ خردادماه با حضور محمد تابع، دبیرکل کمیتۀ ملی پارالمپیک و هادی رضایی، سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پارالمپیک توکیو به‌صورت مجازی با اصحاب رسانه برگزار شد.
هادی رضایی در ابتدای این نشست اظهار داشت: با توجه به این‌که در این هفته جلسه‌ای برای تعیین اسامی کاروان داریم، لیست تا به امروز با ۵۹ نفر ورزشکار بسته شده و حدود ۲ نفر دیگر نیز به زودی اعلام خواهند شد. ۲ نفر به‌عنوان رئیس و دبیرکل را خواهیم داشت و مسئول پزشکی نیز در کاروان خواهد بود. معاون کاروان و بنده به‌عنوان سرپرست اجرایی با کاروان خواهیم بود و این تمام افراد اجرایی مسافر توکیوست.

سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پارالمپیک توکیو ادامه داد: در پاراوزنه‌برداری ۶ سهمیه کسب کردیم که ۵ نفر و ۲ توکیو 2020کادرفنی به توکیو اعزام می‌شوند. در پارادوومیدانی ۱۴ ورزشکار و ۵ کادرفنی به پارالمپیک اعزامی خواهیم داشت و در پاراتیراندازی با کمان ۶ ورزشکار و ۳ کادرفنی را در اختیار خواهیم داشت. در والیبال نشسته نیز ۱۲ ورزشکار به همراهی ۲ کادرفنی و در پاراجودو ۲ ورزشکار و ۲ مربی روی تاتامی خواهند رفت. پاراتیراندازی نیز همین‌طور و پاراتکواندو ۵ ورزشکار و پاراقایقرانی ۲ ورزشکار داریم. مجبوریم که از تعداد کادرفنی بکاهیم تا پروتکل‌های پارالمپیک توکیو رعایت شود.

رضایی گفت: تا الان ۱۶ نفر به‌عنوان همراه لحاظ شده و چندنفر دیگر نیز به‌زودی معرفی خواهند شد. طبق بخش‌نامۀ وزارت ورزش‌وجوانان روئسای فدراسیون‌هایی که در سیستم المپیک و پارالمپیک هستند، یکی را می‌توانند برای اعزام انتخاب کنند که مثلاً رئیس فدراسیون تیروکمان با ما عازم توکیو خواهد بود. این افراد شامل مسئولین اجرایی، پشتیبانی، همراهان و فیزیوتراپ خواهد بود. از رسانه‌ها نیز ۱۷ نفر در کاروان اعزامی حضور خواهند داشت.

تنها ۶ میلیارد دریافتی کمیتۀ ملی پارالمپیک از بودجۀ ۱۱۷ میلیاردی

وی افزود: هنوز یک شانس در تیروکمان داریم که ممکن است تعداد سهمیه‌های ما را افزایش دهد. دوچرخه‌سواری هنوز سهمیه ورودی المپیک نیاورده و فعلاً چیزی قطعی نیست. فدراسیون جهانی هم به استعلام ما پاسخ خواهد داد تا ببینیم شرایط به چه شکل پیش می‌رود. از این ۵۹ نفر اعزامی به توکیو، فقط ۲ نفر به‌صورت حمایتی وارد لیست شده و ۵۷ نفر باقی بر اساس خط‌مشی و سیستم‌های کمیتۀ ملی پارالمپیک انتخاب شده‌اند.

سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پارالمپیک توکیو بیان داشت: به هیچ وجه جلوی ورزشکاران را نمی‌گیریم و اگر رکورد ویژه‌ای رخ دهد و شانس حضور پیش بیاید، تلاش می‌کنیم تا به این کاروان افزوده شوند اما احتمالاً تا فردا تکلیف کاروان مشخص شود. بین ورزشکاران نابینایی که در آینده رقابت دارند اسم مطرح نیست و باید سهمیه کشور تعیین شود تا ورزشکار را انتخاب کنیم. ۲ ماه قبل هم اعلام کردیم که فقط ۹ رشته ورزشی اعزام داریم و در رشته شنا هیچ اعزامی نیز نخواهیم داشت.

هادی رضایی خاطرنشان کرد: تا به الان لیست‌مان کامل شده و در کل تا الان ۱۱۶ نفر از ایران به توکیو اعزام می‌شوند. مراسم افتتاحیه هرساله با حضور تمام ورزشکاران و کادرفنی بوده اما در المپیک فقط ۱۰ نفر و در پارالمپیک فعلاً مشخص نیست چند نفر در رژه حاضرند. یک خانم و یک آقا اکنون پرچم‌دار خواهند بود و به‌زودی نام این دو عزیز را تعیین می‌کنیم. کمی تصمیم‌گیری‌ها از سوی IPC با تاخیر و پس از المپیک مشخص خواهد شد.

از بودجۀ ۱۱۷ میلیاردی تنها ۶ میلیارد دریافتی داشته‌ایم

سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پارالمپیک توکیو گفت: با توجه به بودجه‌ای که در طول سال به NPC تخصیص داده شده و با عنایت به اعزام‌های آتی، همکاری خوبی از سوی سازمان برنامه‌وبودجه با ما صورت گرفته و با موافقت آقای نوبخت ۶۰ درصد از بودجۀ ما در ۳ ماهه اول تخصیص داده شده. ماه اول ۴ میلیارد تومان دریافت شده اما در ماه‌های دوم و سوم که بنا بود ۱۲ میلیارد واریز شود، حدود ۹ میلیارد به خزانۀ دولت رفته و تنها ۲ میلیارد تومان به ما ارسال شده. این امور باید هرچه سریع‌تر ترتیب اثر داده شود و باید شرایط ورزشکاران جانباز و معلول نیز مورد توجه قرار بگیرد. این‌گونه با مشکلات مالی و اعتباری مواجه می‌شویم و باید برنامه‌ریزی‌های سنگینی که داریم، در وقت خود و به‌جای خود رفع رجوع شود.

رضایی درنهایت اظهار داشت: از ۱۱۷ میلیارد بودجۀ مصوب برای کمیتۀ ملی پارالمپیک، تنها ۶ میلیارد تومان دریافت شده که حدود ۵ درصد از بودجۀ سالیانه ماست. از دیروز به ما قول داده‌اند که پیگیری شود اما باید ما را یاری و درک کنند تا عواقب بسیار بدی که هست، گریبان‌گیرمان نشود.

 

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا ، تاریخ انتشار 23 خرداد 1400 ، کد خبر : 1742520 ، dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین