پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۷۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
استاندار بوشهر گفت: منطقه ویژه شمال استان بوشهر ظرفیت کم‌نظیری برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی است که در این راستا واحدهای پایین دستی صنایع پتروشیمی در این منطقه ویژه اجرا می‌شود.
شعارسال: مصطفی سالاری ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات بخش امام حسن(ع) دیلم با بیان اینکه تصمیمات اتخاذ شده در نشست‌های هم‌اندیشی بخش‌های استان بوشهر اجرایی شده اظهار داشت: طرح‌ها، پیشنهادات و مطالبات مردم در نشست‌های هم‌اندیشی که به مصوبه تبدیل شده یا اجرایی شده و یا اینکه در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر توجه به توسعه راه‌های ارتباطی و مسیرهای دسترسی افزود: توسعه راه‌های ارتباطی جاده‌ای، دریایی و هوایی در بخش امام حسن(ع) مورد توجه قرار دارد که این مهم در قالب طرح‌هایی در حال اجرا و پیگیری است.

استاندار بوشهر با تاکید بر بهبود و کیفیت بخشی به راه‌های مواصلاتی بخش امام حسن(ع) به گناوه، گره و دیلم افزود: بزرگراه دیلم به گناوه تا پایان امسال تکمیل و بهره‌برداری می‌رسد که نقش مهمی در اتصال بخش امام حسن(ع) دیلم به این مسیر دارد.

سالاری با بیان اینکه بیشترین اعتبارات منابع ماده 180 قانون بودجه به طرح بزرگراهی دیلم به گناوه افزود: از 30 میلیارد تومان منابع اعتباری ماده 180 استان بوشهر بیش از 70 درصد آن برای تکمیل و تسریع در بزرگراه دیلم و گناوه تخصیص یافته است.

وی با تاکید بر توجه به مسیر و محور مواصلاتی گره به بندر امام حسن(ع) افزود: برای اجرای طرح‌های مطالعاتی مسیر گره به بندر امام حسن(ع) اعتبارات لازم مصوب و تخصیص می‌یابد تا بتوان عملیات اجرایی این مسیر آغاز شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر توسعه بندر تجاری و خور این بندر تصریح کرد: بندر امام حسن(ع) دارای ظرفیت‌های مهمی در بخش شیلات و تجارت است که باید ضمن توسعه زیرساخت‌های دریایی در ایجاد گمرک در این بندر پیگیری‌های لازم انجام شود.

سالاری با اشاره به ظرفیت فرودگاه بهرگان در بندر امام حسن(ع) بیان کرد: این ظرفیت موقعیت ویژه‌ای برای این بندر فراهم کرده که لازم است از این فرصت بهره‌برداری و استفاده بیشتری شود.

وی منطقه ویژه شمال استان بوشهر را یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های بخش امام حسن(ع) دیلم دانست و تاکید کرد: این منطقه ظرفیت کم‌نظیری در توسعه فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی فراهم کرده که بر این اساس طرح‌های سرمایه‌گذاری آن تدوین در آستانه اجرایی شدن است.

استاندار بوشهر با تاکید بر توسعه صنایع پایین دستی شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه شمال استان بوشهر افزود: توسعه طرح‌های پایین دستی صنایع پتروشیمی تا سطح چهارم با توجه به وجود امکانات لازم باید اجرایی شود.

سالاری با تاکید بر تکمیل مجتمع فرهنگی بندر امام حسن(ع) دیلم گفت: بخشی از اعتبارات تکمیل این مجتمع امسال و بخشی هم سال آینده تامین و پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر کیفیت سازی آموزش در مدارس از اجرای طرح تقویت بنیه دانش‌آموزان در مدارس شهرها و روستاها خبرداد و افزود: در اجرای این طرح ضمن رقابت علمی، فرهنگیان و دانش‌آموزان موفق تشویق می‌شوند.

استاندار بوشهر بر برطرف کردن مشکلات حوزه بهداشت و درمان و ایجاد ایستگاه برق این بخش تاکید کرد.

* بزرگراه دیلم به گناوه امسال تکمیل می‌شود

فرماندار دیلم با اشاره به موقعیت و ظرفیت‌های بخش امام حسن(ع) افزود: این منطقه مهم ساحلی از قابلیت‌های مهمی در عرصه‌های اقتصادی، تجاری، شیلاتی و صنعتی برخوردار است.

حسن اسماعیلی از تکمیل بزرگراه دیلم به گناوه تا پایان امسال خبرداد و گفت: بر اساس وعده‌های ارائه شده این بزرگراه تا پایان امسال تکمیل می‌شود تا یکی از مطالبات مردم این شهرستان محقق شود.

وی بر تسریع در تکمیل مجتمع فرهنگی هنری بندر امام حسن(ع) تاکید کرد و افزود: اجرای این مجتمع از مطالبات مردم اجرایی شده که برای تکمیل ان نیاز به نگاه ویژه در تامین اعتبارات لازم است.

* ساخت مجتمع فرهنگی و هنری بندر امام حسن(ع) تسریع شود

امام جمعه بندر امام حسن(ع) نیز تحقق مطالبات مردم را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: ساخت مجتمع فرهنگی و هنری بخش امام حسن در راستای تحقق درخواست‌های مردم اجرایی شد که لازم است این طرح عمرانی در تکمیل آن تسریع شود.

حجت الاسلام سید محمد موسوی با تاکید بر توجه به زیرساخت‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: توجه به امور فرهنگی بخش امام حسن دیلم باید در اولویت قرار بگیرد که در این راستا لازم است نفت فلات قاره این بخش در اجرایی کردن طرح‌های فرهنگی تلاش کند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های پتروشیمی و صنایع پایین دستی در منطقه ویژه شمال استان بوشهر تاکید کرد: پیوست‌های فرهنگی در این طرح‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد تا در ساختار فرهنگی مردم تغییری ایجاد نشود.

* توسعه تجارت دریایی با ایجاد گمرک در این بندر عملیاتی می‌شود

بخشدار امام حسن(ع) هم از افزایش اعتبارات دهیاری‌ها در روستاها خبرداد و گفت: افزایش اعتبارات دهیاری‌ها زمینه عمران روستاها را بیش از پیش فراهم کرده است.

کریم خلیفه لیراوی وسعت بخش امام حسن(ع) را 682 کیلومتر مربع دانست و تصریح کرد: در این منطقه 2500 نفری امکانات مهم اقتصادی و صنعتی از جمله نفت فلات قاره و منطقه ویژه شمال استان مستقر است که ظرفیت‌های این بخش افزایش داده است.

وی با تاکید بر ایجاد گمرک بندر امام حسن(ع) گفت: توسعه تجارت دریایی با ایجاد گمرک در این بندر عملیاتی می‌شود.

* اشتغال جوانان بندر امام حسن(ع) در شرکت نفت فلات قاره فراهم شود

رئیس شورای اسلامی شهر امام حسن(ع) نیز بر توجه به اشتغال جوانان تاکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های اشتغال جوانان شرکت نفت فلات قاره در این منطقه است که لازم است مردم از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

سید حسن موسوی با تاکید بر راه‌اندازی گمرک بندر امام حسن(ع) خاطرنشان کرد: با ایجاد این گمرک بخشی از مشکلات مردم و اشتغال منطقه برطرف می‌شود.

وی بر توجه به مشکلات بهداشت و درمان بندر امام حسن(ع) افزود: پزشک مستقر در مرکز بهداشتی درمانی این بندر جوابگوی نیاز مردم نمی‌دهد که لازم است به این مشکل توجه جدی شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: شنبه 8 آبان 1395، کدخبر: 1225159 ، www.tasnimnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین