پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۳۴۸۷۶۰
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک کشور گفت: اگر مسئولان ستاد قاچاق کالا و حتی تولیدکنندگان برخورد با قاچاقچیان کالا را استمرار ندهند حتی چنانچه ما شاهد کاهش قاچاق پوشاک هم در جامعه بوده ایم به مرور این موضوع برگشت پیدا خواهد کرد.
شعار سال: سعید قدیری در گفت وگویی با اشاره به اینکه از اسفندماه سال گذشته برخورد با برند‌های محرز قاچاق در سطح عرضه متوقف شده است، اظهار کرد: به جهت فضای انتخاباتی برخورد با برند‌های محرز قاچاق که در سطح عرضه کالا به فروش می‌رسانند متوقف شد، اما در حال حاضر با گذشت شرایط انتخاباتی این موضوع اجرایی نشده است.

وی با اعلام اینکه توقف برخورد با برند‌های محرز قاچاق عاملی شد تا در سه ماهه پایانی سال گذشته بازار پوشاک کشور به راحتی در اختیار آن‌ها قرار گیرد، افزود: در سال جاری برای رفع این مشکل جلساتی را با ستاد قاچاق کالا برگزار کرده ایم که در نهایت در آنجا تاکید کردیم علاوه بر برخورد با برند‌های محرز قاچاق با برند‌های غیر محرز قاچاق هم در سطح عرضه باید برخورد لازم صورت گیرد.

چرا که این دسته از برند‌ها قبل از سال ۹۷ مجوز واردات و فروش پوشاک را دریافت کرده بودند، اما این مجوز با رعایت شروطی به آن‌ها اختصاص پیدا کرده بود و آن‌ها باید بخشی از سرمایه گذاری خود را به ساخت داخل پوشاک متمرکز کرده و به مرور سرمایه گذاری خود را در این بخش افزایش دهند.
 
قاچاق پوشاک کمتر از ۵۰۰ میلیون دلار شده است

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک کشور اضافه کرد: اما بعد از سال ۹۷ واردات پوشاک به کشور ممنوع شده و در شرایط فعلی اگر این دسته از برند‌ها بخواهند در بازار فعالیت کنند نخست باید عملکرد آن‌ها در سال‌های گذشته مورد بررسی قرار گرفته و میزان عرضه و تولید آن‌ها ارزیابی شود. چرا که بعد از سه سال ان‌ها باید ۱۰۰ درصد سرمایه گذاری خود را در محل ساخت داخل انجام دهند.

قدیری با اعلام اینکه درسال جاری ستاد قاچاق کالا در جلسه ۲۰ اردیبهشت ماه اعلام کرده است که قاچاق پوشاک کمتر از ۵۰۰ میلیون دلار شده است، گفت: در این جلسه اعلام شده با توجه به کاهش میزان قاچاق مشکل اساسی صنعت پوشاک امروز دیگر قاچاق نبوده و باید در بخش رفع موانع تولید اقدمات اساسی صورت گیرد.

وی با تاکید براینکه براساس منویات رهبری باید هرگونه کار اجرایی آثار و نتایج مثبت خود را در سطح جامعه نشان دهد، تصریح کرد: ما اثر کاهش قاچاق پوشاک را در کشور مشاهده نمی‌کنیم به نوعی که همچنان وجود کالا‌های قاچاق در کشور احساس می‌شود کما اینکه ما در سال ۹۷ و ۹۸ کاهش حجم واردات کالا‌های قاچاق به کشور را ملموس دانسته و حتی از ستاد قاچاق کالا در این رابطه تشکر هم کردیم، اما در شرایط فعلی ما اثری از کاهش قاچاق پوشاک به کشور نمی‌بینیم.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک کشور تصریح کرد: اگر مسئولان ستاد قاچاق کالا و حتی تولیدکنندگان برخورد با قاچاقچیان کالا را استمرار پیدا ندهند اگر ما شاهد کاهش قاچاق پوشاک هم در جامعه بوده ایم به مرور این موضوع برگشت پیدا خواهد کرد.

قدیری اضافه کرد: درشرایط فعلی که مناطق آزاد افزایش پیدا کرده و ثبت سفارش ازاد است به طور حتم باید مقابله با ورود کالا‌های قاچاق به کشور با جدیت انجام شود. ما امروز گله‌مند هستیم قرار بود در روند طرح ساماندهی بازار پوشاک طرح‌های مختلفی اجرا شود، اما ما هنوز در اجرای طرح اول که برخورد با برند‌های محرز قاچاق هست به صورت کامل موفق نبوده ایم.

وی گفت: ما از مسئولان کشور درخواست می‌کنیم علاوه بر اجرای جدی مرحله نخست برخورد با برند‌های محرز و غیرمحرز پوشاک قاچاق در کشور مراحل بعدی آن‌ها که فرایند عرضه کالا در کشور توسط برند‌ها است را نیز با جدیت پیگیری کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از گسترش، تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۸۲۶۶۷، gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین