پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۱۴۸
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
موزه گردی از خانه رویدادی تازه هست که در دوران کرونا رونق خوبی داشت. با توسعه تکنولوژی‌های جدید این موزه گردی‌های مجازی حقیقی‌تر می‌شوند و افراد بیشتری جذب تور‌های مجازی موزه گردی می‌شوند.
 شعار سال: در دوران کرونا در‌های بسیاری از موزه‌های مهم جهان به سوی علاقه‌مندان بسته بود، اما ما نسبت به خیلی از انسان‌ها که پاندمی‌های گذشته را تجربه کرده اند، خوش شانس‌تر هستیم. با ورود فناوری‌های مختلف دوری از هیچ فضایی برای ما معنا ندارد. در روز‌های سخت کرونایی بازدید‌های مجازی از موزه‌ها رونق خوبی گرفت. در تور‌های مجازی تنها نیستیم و افراد زیادی در کنار ما از مسئول موزه پیرامون اشیای موجود سؤال می‌پرسند. در گذشته به خواب هم نمی‌دیدم که در یک روز تمامی موزه‌های ایران را بازدید کنیم، اما این رؤیا محقق شده است و به همراه خانواده با یک لیوان چای گرم می‌توانید اشیای داخل موزه‌ها را با جزئیات و توضیحات کامل مشاهده کنید.

تور_مجازی

    اگر جز افرادی هستید که در دوران کرونا استرس دارید، بازدید از موزه به صورت مجازی را از دست ندهید، تحقیقات نشان داده است که بازدید از موزه استرس افراد را کاهش می‌دهد، با آرامش بدون استرس کرونا لحظات نابی را در تور مجازی موزه‌ها تجربه کنید. مصاحبه‌ای با مدیرکل امور موزه‌های وزارت میراث فرهنگی در خصوص موزه گردی مجازی داشتیم که در ادامه مشروح این گفت‌گو را می‌خوانید.

    محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: موزه گردی مجازی به معنای بازدید آنلاین و بازدید مجازی غیر آنلاین است. بازدید مجازی غیر آنلاین توسط سایت‌ها انجام می‌شود. به صورت آنلاین در مقاطع مختلف چندین بازدید داشتیم. در ایام نوروز و روز‌هایی که پیک بازدید بود، با همکاری وزارت ارتباطات هر روز در ساعتی مشخص بازدید از یک موزه به صورت آنلاین انجام می‌شد. در این بازدید‌ها مردم سؤالات خودشان را نیز مطرح می‌کردند.

    کارگر

    تمامی موزه‌ها سایت اختصاصی دارند

    کارگر اظهار کرد: هر موزه‌ها با توجه به ابتکارات خودش اشیا را در فضای اینستاگرام و... به نمایش می‌گذارد. این بازدید‌ها برای افرادی که عضو فضای مجازی هستند، مفید خواهد بود. تمامی موزه‌های ایران سایت اختصاصی دارند که موزه و بخشی از اشیای داخل موزه را معرفی می‌کنند. علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت هر موزه بازدید مجازی را داشته باشند.

    استقبال خوب مردم از بازدید‌های آنلاین

    وی افزود: شاهد استقبال خوب مردم از بازدید‌های آنلاین بودیم. بازدید بیش از ۸۰ هزار نفر نیز در دوران کرونا رقم خورده است. بازدید‌های آنلاین در آینده نیز در سایت آپارات قابل مشاهده هستند.

    توسعه بازدید‌های مجازی با کمک بخش خصوصی

    مدیرکل امور موزه‌های وزارت میراث فرهنگی تأکید کرد: در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم هستیم تا فضای بازدید مجازی را توسعه دهیم. با شیوع کرونا در همه جای دنیا شاهد توسعه بازدید‌های آنلاین از موزه‌ها بودیم. ایران هم در حال توسعه است تا با کمک بخش خصوصی بازدید‌های مجازی را گسترش دهیم.

    کارگر خاطرنشان کرد: تمرکز چندانی رو بحث اقتصادی بازدید‌های مجازی نداشتیم، اما اگر بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند، حتماً در بحث درآمدی نیز برنامه‌هایی خواهیم داشت.

    سازمان‌ها و نهاد‌ها چگونه ایفای نقش کردند؟

    وی افزود: صداوسیما در این حوزه نقش مهمی دارد و کم و بیش در این زمینه فعال شده است. همکاری خوبی شکل گرفته است. وزارت ارتباطات نیز برای زیرساخت پهنای باند همکاری خوبی با ما داشته است.

    کدام موزه‌ها بیشتر مورد استقبال مردم قرار گرفتند؟

    مدیرکل امور موزه‌های وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت: در بازدید‌های مجاز مردم استقبال بیشتری از کاخ گلستان، سعدآباد، موزه ملی و کاخ نیاوران داشتند.

    بازدید مجازی از موزه‌ها در دوران پسا کرونا

    کارگر در پایان گفت: بحث بازدید‌های مجازی مسیر خوبی هست که باید به آن بپردازیم تا در روز‌هایی که کرونا تمام شد، از خانه با موزه‌های مختلف کشور و سایر موزه‌ها در سراسر دنیا ارتباط داشته باشیم. امکان سفر برای همه وجود ندارد، اما امکان بازدید مجازی را می‌توانیم برای همه ایجاد کنیم.

    موزه_گردی_مجازی2

    از بالای دیوار چین موزه‌های ایران را ببینید

    موزه گردی مجازی به اندازه‌ای امکانات در اختیار شما می‌گذارد که شما را متعجب می‌کند. شاید باورکردنی نباشد، اما شما در حالی از دیوار چین بازدید می‌کنید که می‌توانید نیم‌نگاهی به عمارت عالی‌قاپو در اصفهان یا کاخ گلستان در تهران داشته باشید و در تونل زمان با سرعت بچرخید.

    شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گسترش، تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۸۵۱۹۷، www.gostaresh.news
    اخبار مرتبط
    نام:
    ایمیل:
    * نظر:
    * :
    آخرین اخبار
    پربازدیدترین
    پربحث ترین
    پرطرفدارترین