پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۵۰۵۶۶
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
ثبت موفق صدور چک در سامانه صیاد توسط صادرکننده به منزله رسمیت یافتن چک و قابل انتقال شدن آن به گیرنده است و تایید چک در مرحله بعدی صرفا" توسط گیرنده انجام می‌شود.
شعار سال: بانک مرکزی اعلام کرد: بر اساس قانون جدید چک، چک‌های صیادی جدید موسوم به چک‌های بنفش باید هنگام انتقال از صادرکننده به گیرنده، حتما به یکی از روش‌های تعیین شده، در سامانه صیاد ثبت صدور شود.

بر این اساس، ثبت موفق صدور چک در سامانه صیاد توسط صادرکننده به منزله رسمیت یافتن چک و قابل انتقال شدن آن به گیرنده است و تایید چک در مرحله بعدی صرفا" توسط گیرنده انجام می‌شود؛ لذا ادعای برخی از اشخاص صادرکننده چک مبنی بر انتظار برای دریافت تاییدیه از بانک یا بانک مرکزی برای ثبت صدور چک به هیچ عنوان صحت ندارد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کند، هرگونه ادعای احتمالی از طرف صادرکننده چک مبنی بر اینکه «چک را در سامانه صیاد ثبت کرده و منتظر دریافت تأییدیه از طرف سامانه است»، ادعایی خلاف واقع و نامنطبق با فرایند‌های ثبت و انتقال چک است.

شعارسال، بااندکی تلخیص و واضافات برگرفته از گسترش، تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۸۵۸۷۹، www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین