پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۵۱۴۶۹
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴
پروین پورگفت: اگر این جدیت را بازار احساس کند قطعا هم روی عرضه مسکن چه بصورت اجاره و چه فروش اثر می‌گذارد و قیمت را پایین می‌آورد، چون قیمت‌ها همه حباب است، یعنی تعادل واقعی بین عرضه و تقاضا نیست و احتکار و سوداگری مسکن زیاد است و حباب قیمتی در بخش مسکن ایجاد می‌شود.
شعار سال : افشین پروین پور، کارشناس بازار مسکن، در رابطه با تاثیرات گرانی مصالح بر قیمت و عرضه مسکن گفت: گرانی‌ها تاثیری روی عرضه ندارد و فقط قیمت ساخت را بالا می‌برد و از آنطرف وقتی که قیمت ساخت بالا می‌رود هزینه تمام شده مسکن هم افزایش پیدا می‌کند و مقداری تقاضا‌ها غیر موثر می‌شوند، اما بزودی رفع می‌شود و مشکل مصنوعی است و اینگونه نیست که علت واقعی، داشته باشد.
 
 
 
آیا خانه اینبار ارزان می‌شود؟
 
پروین‌پور دررابطه با مالیات بر خانه‌های خالی و تاثیرات آن بر قیمت مسکن اظهار کرد: مالیات بر خانه‌های خالی سیاست خوبی است و اگر جدی اجرا شود می‌تواند عرضه را زیاد کند و قیمت را پایین بیاورد و خیلی موثر است، اما تا الان در بازار جدیتی از سوی سیاست گذار‌ها در این ناحیه دیده نشده و به همین دلیل، بازار واکنشی نشان نداده است.


پروین پورگفت : اگر این جدیت را بازار احساس کند قطعا هم روی عرضه مسکن چه بصورت اجاره و چه فروش اثر می‌گذارد و قیمت را پایین می‌آورد، چون قیمت‌ها همه حباب است، یعنی تعادل واقعی بین عرضه و تقاضا نیست و احتکار و سوداگری مسکن زیاد است و حباب قیمتی در بخش مسکن ایجاد می‌شود.

این کارشناس بازار مسکن در پایان گفت: اگر دولت از باب مالیاتی دخالت و بتواند سوداگری را مهار کند شاید قیمت مقدار زیادی پایین بیاید.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی گسترش، تاریخ انتشار:۲۹ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۸۷۳۳۴، www.gostaresh.news

 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین