پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۵۳۲۴۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
عیسی منصوری گفت: «سامانه کارا» جهت حمایت از صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا مجددا فعال شده و درحال حاضر هم بنگاه‌ها به ویژه بخش خدمات و هم افراد شاغل می‌توانند از طریق این سامانه درخواست دریافت تسهیلات کنند.
شعارسال:عیسی منصوری، معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار برنا از فعال شدن سامانه کارا خبر داد و گفت: «سامانه کارا» جهت حمایت از صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا مجددا فعال شده و همچنان ۸۵۰ رسته شغلی که قبلا از طریق سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کردیم، می‌توانند وام درنظر گرفته شده را دریافت کنند.

او افزود: درحال حاضر هم بنگاه‌ها به ویژه بخش خدمات و هم افراد شاغل می‌توانند درخواست دریافت تسهیلات کنند.

منصوری با تاکید بر اینکه حمایت دولت از مشاغل آسیب دیده از کرونا متمرکز بر اعطای وام است، گفت: تسهیلات ما در قالب وام‌های ۱۲ و ۱۶ میلیون تومانی با کارمزد ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه به ازای هر فرد در حوزه اشتغال محور است و در حوزه بنگاه محور نیز میزان رقم وام توسط دستگاه مربوطه به خصوص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت فرهنگ و ارشاد و وزارت ورزش و جوانان تعیین می‌شود.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار در پاسخ به این سوال که آیا کسانی که بیمه نیستند هم می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند تصریح کرد: افرادی که بیمه نیستند هم می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند چراکه دستگاه‌های مربوطه آن‌ها را می‌شناسند و می‌توانند احراز هویت کنند.
 
 
صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا میتوانند از سامانه کارا تسهیلات دریافت کنند
 
او با اشاره به مدت زمان پرداخت این وام گفت: حداکثر از زمان ثبت نام تا دریافت وام یک ماه زمان نیاز است البته برخی موارد هم بوده که سه روزه انجام شده و این بستگی به ثبت نام متقاضی، تکمیل مدارک و تایید دستگاه مربوطه دارد.

منصوری درخصوص چگونگی ضمانت دریافت این وام بیان کرد: مدارک خاص و پیچیده‌ای از متقاضیان دریافت نمی‌شود و برای ضمانت فقط سفته و ضامن (براساس مفاد ابلاغیه) نیاز است و اعلام کردیم نیازی به ارائه وثیقه نیست.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار در پاسخ به این سوال که تاکنون چندنفر از این تسهیلات استفاده کرده‌اند؟ گفت: کمتر از ۱ میلیون نفر در حال حاضر در بنگاه‌ها و به صورت فردی از این وام بهره بردند.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:۱۱ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر:۱۲۱۴۳۳۶، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین