پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 17
کد خبر: ۳۵۴۴۹۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: یک میلیارد و پانصد میلیون تن کالای اساسی مورد نیاز یا بر روی کشتی در مسیر رسیدن به بنادر کشور است و یا در بندرگاه برای تخلیه مستقر شده اند.
شعار سال: احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، در تشریح نشست عصر امروز (سه‌شنبه ۱۹ مرداد) این کمیسیون، گفت: در نشست امروز با حضور مسئولین بانک مرکزی، شرکت بازرگانی دولتی ایران، وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی وضعیت واردات کالا‌های اساسی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری باتوجه به خشکسالی‌ها و عدم موفقیت کشاورزان در تولید گندم به واردکننده این محصول تبدیل شده‌ایم، ادامه داد: مردم و دولت خواستار واردات گندم سالم و با کیفیت مناسب هستند، این موضوع باجدیت در حال پیگیری بوده و اقدامات اولیه نیز در این راستا انجام شده است.

نماینده ملایر در مجلس با تاکید بر اینکه در قانون بودجه ۸ میلیارد دلار به منظور واردات کالا‌های اساسی اختصاص پیدا کرده است، اما باتوجه به افزایش قیمت محصولات مانند ذرت، جو و گندم در بازار‌های جهانی به ۱۵ میلیارد دلار نیاز داریم، عنوان کرد: ۵۷ درصد افزایش قیمت محصولات در بازار‌های جهانی به محصولاتی مانند جو، گندم و ذرت تعلق دارد و ایران نیز یکی از کشور‌های وارد کننده است.
 
تامین یک میلیارد و پانصد میلیون تن کالای اساسی مورد نیاز کشور
 
آزادی خواه با بیان اینکه از ۷۴۵ میلیون تن گندم تولیدی در جهان ایران حدودا به واردات ۵ میلیون تن نیاز دارد، تصریح کرد: در زمینه واردات روغن، شکر و نهاده‌های دامی علی رغم مشکلات ارزی، مشکل خاصی وجود ندارد و واردات به میزان کافی انجام شده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با تاکید بر اینکه میزان واردات کالا‌های اساسی نشان می‎‌دهد که در این زمینه مشکلی وجود ندارد، عنوان کرد: یک میلیارد و پانصد میلیون تن کالای اساسی مورد نیاز یا بر روی کشتی در مسیر رسیدن به بنادر کشور هستند و یا در بندرگاه برای تخلیه مستقر شده اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین