پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۵۶۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
نمایندگان مجلس با تحقیق و تحفص از عملکرد شرکت‌های آب و فاضلاب استان خوزستان از سال ۱۳۹۴ تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۹ موافقت کردند.
شعار سال: در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های آب و فاضلاب استان خوزستان از سال ۱۳۹۴ تا پایان شهریور ماه۱۳۹۹ در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با ۱۷۴ رای موافق با تحقیق و تحفحص موافقت کردند.

پیش از رای گیری «عبدالجلال ایری» سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در سخنانی گفت: در اجرای ماده (۲۱۲) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، در ابتدا اطلاعات واصله از دستگاه‌های اجرایی در اختیار متقاضیان تحقیق و تفحص قرار گرفت و نظر به اظهار متقاضیان مبنی بر عدم کفایت اطلاعات ارائه شده کمیسیون، موضوع در میسیون با حضور ۱۸ نماینده عضو و متقاضیان تحقیق و تفحص مطرح و پس از استماع نظرات طرفین، ضرورت انجام تحقیق و تفحص در محور‌های ذیل به تصویب رسید.

وی درباره محور‌های تحقیق و تفحص گفت: سازمان بنادر و دریانوردی مشمول مقررات قانون محاسبات عمومی کشور و آئین نامه معاملات دولتی نمی‌باشد و بنابر گزاراشات و خبر‌های واصله تخلفات و سواستفاده‌هایی در این سازمان محتمل است.

نماینده مردم کردکوی، بندر ترکمن و افزود: نحوه و کیفیت برگزاری جلسات شورای عالی سازمان و تصمیمات گرفته شده، بررسی نحوه استفاده اختیارات اعضای هیات عامل در واگذاری‌های بدون ترک تشریفات بویژه ماده ۳۱ آیین نامه معاملات این سازمان و سومدیریت و کم کاری‌های این سازمان در حوزه فناوری اطلاعات و بررسی کارشناسی هزینه‌های انجام شده طی مدت ۲سال گذشته از محور‌های تحقیق و تفحص است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: بررسی نحوه انعقاد قرارداد‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های فعال در بندر شهید رجایی و ابهامات مطرح شده درباره اختصاص سهمیه رانتی به برخی شرکت‌های خاص بدون سابقه مرتبط و سرمایه گذاری در بنادر، بررسی چگونگی پرداخت پاداش‌های سالیانه به اعضای هیات عامل و مدیران سازمان، بررسی شرایط اهلیت و رقابت پذیری در قرارداد‌های واگذاری‌ها و اپراتور‌های بنادر و بررسی عملکرد سازمان بنادر در فرآیند اجرایی قانون شناسایی کالا‌های متروکه از دیگر محور‌هایی است که در تحقیق و تفحص به آن تاکید شده است.
 
مجلس با تفحص از عملکرد آبفا خوزستان موافقت کرد
 
ایری درباره دیگر محور‌های تحقیق و تفحص خاطرنشان کرد: بررسی سفر‌های خارجی مدیران سازمان به لحاظ ضرورت و هزینه‌های مترتب آن، بررسی و نحوه فرآیند در تسهیلات ارائه شده از محل وجوه اداره شده، بررسی پرداخت تسهیلات و رفاهیات به اعضای هیات عامل و مدیران سازمان، بررسی عملکرد مالی و اجرایی سازمان در حفظ و حراست بیت‌المال و نحوه واگذاری اراضی ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری پس کرانه بندر شهید رجایی از دیگر محور‌هایی است که در تحقیق و تفحص آمده است.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۵۲۴۷۳، www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین