پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۰۷۱
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت رییسی از عملکرد وی در اتفاقات سال ۸۸ انتقاد کرد.
شعار سال: حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان در مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات عنوان کرد: آقای قالیباف اشاره کردند لیست ۱۹ نفره وزرا خدمت مقام معظم رهبری ارائه می‌شود، نام ۱۹ وزیر در این لیست وجود دارد و حضرت آقا مخالفتی نداشتند و لیست را رد نکردند، در این لیست که آقا تایید فرمودند اسامی آقای باغ‌گلی و سجادی و دیگر وزرای پیشنهادی وجود دارد.

وی افزود: نکته دوم اینکه حوزه علمیه قم کانون انقلاب و قیام امام (ره) است، انقلاب از قم آغاز شد علت حدوث انقلاب قم بوده، به فرمایش مقام معظم رهبری دشمن از سال ۷۰ آنتی تز انقلاب را از قم کلید زد، آنتی تز انقلاب نباید از قم آغاز شود، حضرت آقا ابراز نگرانی فرمودند که حوزه باید انقلابی بماند و نباید غیر انقلابی و شد، این مهم دغدغه حضرت آقا بود.

از سال ۱۳۷۰ آقای خطیب مدیر کل اداره اطلاعات قم شدند، همزمان توطئه‌هایی از سوی دشمن، هم از سوی حوزه غیر انقلابی و از سوی آنتی تز انقلاب آغاز شد، انتظار بود پیش بینی، پیش گیری و شناسایی از سوی آقای خطیب انجام شود تا این نفوذ صورت نگیرد.

وی ادامه داد: سال ۱۳۷۰، آقای خطیب به مدت ۱۲ سال به صورت متوالی مدیر کل اداره اطلاعات قم بودند، اداره کل اطلاعات موظف بود از آغاز با پیش بینی و پیش گیری و خشکاندن ریشه‌های توطئه جلوی شکل گیری این نطفه نامبارک را می‌گرفت، موضوع دیگر ارتباط هر دو بخش سنتی و غرب زده سکولاریسم در قم با خارج از کشور می‌باشد، هدایت آن‌ها از سوی بیگانگان و ارتزاق مالی آن‌ها از دوات‌ها و سرویس‌های بیگانه امری است که اطلاعات نمی‌تواند نسبت به آن پاسخگو نباشد، تشکل‌ها و شخصیت‌های مزبور در مراحل مختلف دارای مصادیق جاسوسی بودند، این در حالی است که این جریانات با نقاب هیچ گاه صورت خود را نمایان نکردند و اداره اطلاعات نیز نقاب از صورت آن‌ها نکشید.

جلالی با بیان اینکه بدنه اطلاعات، سربان گمنام در حسینیه حزب الله هستند و از آن‌ها تشکر و عذرخواهی می‌کنم، در بخش دیگر بیان کرد: مدیریت و معاونین باید انقلابی بشود، مفاسد مالی، اخلاقی و سیاسی از دیگر ابعاد رفتاری آن‌ها است که باید توسط اداره کل اطلاعات کشف و پیگیری می‌شد.

گروه‌های مختلف سکولار در قم دارای رفتار‌های سیاسی مختلف به مقابله با اصل نظام و ولایت فقیه پرداختند و با شخصیت‌های نفوذی در نظام ارتباطاتی داشتند، این تاسف بار است چرا این موارد به مراجع اطلاع رسانی نشد؟ هیچ گاه این موارد تبیین نشد، فتنه و فتنه گران برجسته می‌شدند و انقلابیون تضعیف و کمرنگ، مجموعه‌های مختلفی در پوشش تحقیق ادیان و مذاهب در حوزه علمیه قم با لباس روحانیت رسما پلورالیسم دینی و هرمونتیک و نسبی گرایی و قرائت‌های مختلف را مطرح می‌کنند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: در ادیان و مذاهب قم چه می‌گذرد؟ شما از این‌ها مطلع هستید؛ چرا پیش گیری نشد؟ برخی از این مجموعه‌ها اکنون هم با انگلستان ارتباط پنهانی دارند و در فتنه ۸۸ برای سقوط نظام اسلامی تلاش کردند.

آقای خطیب از دهه ۷۰ به واسطه مسئولیت خود اشراف اطلاعاتی داشت، برای برخی از این جریانات حاشیه امن ایجاد شد، طلاب با سواد قم را، چون انقلابی بودند می‌گفتید بی سواد هستند و به خبرگان نروند، نسبت به آن‌ها که سکولار بودند و از انقلاب سخن نمی‌گفتند گفته می‌شد این‌ها با سواد هستند و برای کاندیداتوری خبرگان شرکت کنند، البته آقای خطیب در قم بیکار نبودند به جای شناسایی این ها، طلاب انقلابی شناسایی و به دادسرا روانه می‌شدند.
 
اظهارات جنجالی نماینده مجلس علیه وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت رییسی

وی ادامه داد: این غده سرطانی در قم تا جایی پیش رفتند که رسانه‌های غربی این مجامع حوزوی را امید خود دانسته و اخیرا هم کاردار سفارت انگلستان با یکی از این افراد که محور یکی از این جریانات است در قم دیدار می‌کند، آقای خطیب این فرد را می‌شناسد و از خیانت این فرد خبر دارد، با ایجاد روابط پنهانی با تشیع انگلیسی زمینه مرجعیت این آقا راچه کسی فراهم کرد؟ غیر از شما که از این امر اطلاع داشتید؟

جلالی گفت: فتنه ۸۸ قصه پر غصه‌ای است که بر دامن نظام همچنان، چون زخمی وجود دارد، عمیق‌ترین و کوبنده‌تر اینکه دو رییس جمهور آقایان خاتمی و رفسنجانی در بطن این فتنه قرار داشتند، وزیر اطلاعات آقای یونسی در متن فتنه فرماندهی می‌کردند، ۱۲۰۰ استاندار و وزیر و مدیر کل در متن فتنه ۸۸ بودند، عملکرد شما در فتنه ۸۸ در قم چگونه بود؟ چه کسی جلوی ۷۰ خودرویی را گرفت که قرار بود در نماز جمعه ۲۲ تیر آقا شرکت کنند؟ ما جلوی ۱۷ خانم فتنه گر، چون تاج زاده و حقیقت پور و راکعی را در مقابل عوارضی گرفتیم. چه کسی این‌ها را از پشت عوارضی وارد قم کرد؟

این عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی بیان کرد: در این دوره حساس اداره کل اطلاعات از تبیین حقایق برای بزرگان پرهیز می‌کرد، چگونه می‌توان از این عملکرد دفاع کرد؟ صدور نامه توهین آمیز به رهبری انقلاب را به یاد دارید؟ چه کسی این نامه را امضا کرد؟ دفتردار دوستان شما، از آقا خواسته شد در فتنه ۸۸ کوتاه بیایید، چه کسی ۱۶ طلبه را به تهران فرستاد که از آقا بخواهند انتخابات را باطل کنند؟

وی اضافه کرد: ایشان در آن زمان ترک فعل یا قصور کرد، قم در معرض خطر است و به داد آن برسید، با توجه به جایگاه مهم وزرات آقای خطیب می‌تواند با این کارنامه این وزارتخانه را مدیریت کند؟ با توجه به این سوابق در صورت وقوع فتنه‌های احتمالی با عناصر فتنه مقابله می‌کند؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از عصر ایران، تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۷۹۹۲۵۵، www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین