پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۲۷۵
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۹
رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی معتقد است: اگر چوب لای چرخ گردشگری نگذارند بخش خصوصی می‌تواند بهترین‌ها را در این حوزه انجام دهد و ما هم در این حوزه رشد و توسعه را شاهد باشیم.
شعارسال: حرمت‌الله رفیعی (رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی) با اشاره به برنامه‌ای که عزت‌الله ضرغامی (وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) برای سه حوزه وزارتخانه مطبوع خود منتشر کرده است، گفت: آقای ضرغامی حدود ۴۸ ساعت قبل از آنکه آقای رییسی وزرای خود را به مجلس معرفی کند، به عنوان وزیر میراث و گردشگری معرفی و سپس برنامه خود را ارائه داد. حال باید دید که آیا اهل فن و شاغل در صنعت گردشگری این برنامه را نوشته‌اند یا افراد دیگر. برنامه‌ای که از سوی آقای ضرغامی اعلام شد به لحاظ حرفی خوب است، اما باید دید راهکار اجرایی او چیست.

رفیعی با تاکید برآنکه گردشگری آدمی می‌خواهد که این صنعت را بشناسد یا آنکه اصلا کاری به کار ما نداشته باشد، گفت: آقای ضرغامی یا دوست دارد شخصی را خارج از بدنه وزارتخانه به عنوان معاون گردشگری معرفی کند یا آنکه ممکن است تحت فشار این کار را انجام دهد. در هر حال بهتر است فردی را معرفی کند که کاری به کار بخش خصوصی گردشگری نداشته باشد و بگذارد ما کارمان را انجام دهیم. اگر چوب لای چرخ گردشگری نگذارند بخش خصوصی می‌تواند بهترین‌ها را در این حوزه انجام دهد و رشد و توسعه را شاهد باشیم.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی درخصوص ویژگی‌های معاون گردشگری که قرار است متولی این صنعت باشد، اذعان داشت: در زمانی که آقای مرعشی رییس سازمان میراث و گردشگری شد به دلیل آنکه چیزی از گردشگری نمی‌دانست دست فعالان این حوزه را باز گذاشت تا امور را پیش ببرند. همین امر سبب شد تا نام او در این صنعت ماندگار شود. حتا چنین مثال‌هایی در فوتبال نیز مشهود است. دو مربی موفق را می‌توان در تاریخ فوتبال ایران مثال زد. یکی از آن‌ها کیروش بود که به حرف هیچکس گوش نمی‌داد و زیر بار حرف زور هیچکس نمی‌رفت و کارش را انجام داد و فوتبال ما را دگرگون کرد و در چند دوره بدون حرف و حدیث به عنوان تیم اول به جام جهانی راه پیدا کردیم. او فردی کار بلد و مقتدر بود. از دیگر سو مربی دیگری داشتیم به نام ویرا که چندین بازی انجام داد و همه را باخت. در نهایت اشک ریخت و گفت هرچه بلد بوده انجام داده و موفق نشده است و کار را خود تیم سپرد. در آن زمان آن تیم هم به جام جهانی رفت.

رفیعی خاطرنشان کرد: آقای ضرغامی با تمام افرادی که برای پست وزارت میراث و گردشگری مطرح بودند، تفاوت دارد. یکی از دلایل این تفاوت آن است که ایشان در صدا و سیما ۱۰ سال به عنوان مدیر فعال بوده و قبل از آن هم معاونت وزارتخانه را بر عهده داشته، پس مدیریت را بلد است. او اگر بخواهد می‌تواند گردشگری را متحول کند. او باید بداند که وزارت بهداشت گردشگری را آزار می‌دهد و یکی از دلایل رکود و ازبین رفتن صنعت گردشگری در کشور ما عملکرد وزارت بهداشت است.

او یادآور شد: امیدواریم آقای ضرغامی به گردشگری نگاه ویژه‌تری داشته باشد. عملکرد او یک شمشیر دو لبه تیز است. یا گردشگری را نابود می‌کند یا به سرمنزل مقصود می‌رساند. البته پیش‌بینی من آن است که می‌تواند وزیر موفقی برای میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشد.


شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر:۱۱۲۴۴۹۲، ilna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین