پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۲۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامي گفت: تغییر نام منطقه آزاد انزلی به گیلان به هیچ وجه اجرایی نخواهد بود.

شعار سال: دکتر دنیامالی در خصوص انتشار خبری مربوط به افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی و الحاق فرودگاه رشت ، شهرک سپیدرود رشت و همچنین ۲۳ روستا به محدوده ی این سازمان را تکذیب و خاطر نشان کرد : طرح مطرح شده همان طرح قبلی بوده که به دلیل مغایرت با دو اصل ۱۱ و ۱۷ و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در شورای نگهبان رد شد و در مجمع تشخیص مصلحت نیز ایرادتی به آن وارد شده بود و خبر اعلام شده به هیچ وجه صحت ندارد .

وی با تاکید بر اینکه تغییر نام منطقه آزاد انزلی به گیلان نیز به هیچ وجه اجرایی نخواهد بود تاکید کرد : بنا به مصوبه تاسیس منطقه آزاد انزلی، این منطقه صرفا در محدوده شهرستان بندرانزلی تشکیل شده به همین دلیل لایحه قبلی دولت در دیوان عدالت رد شده است ، طرح مجلس با ایرادات اساسی شورای نگهبان به کمیسیون مربوطه برگشت خورده است و به دلایلی که گفتیم امکان تصویب آن وجود نداشته و هیچ اقدامی تا به الان انجام نشده و همچنین خبر انتشار یافته سندیت نداشته چون هیچ مصوبه ایی از سوی صحن علنی مجلس و یا شورای نگهبان در زمینه تایید آن وجود ندارد.

وی همچنین افزود : باید این موضوع را یادآور شد که کما فی السابق ایراد شورای محترم نگهبان بر این مصوبه وارد می باشد و نیت برخی افراد از انتشار این مصاحبه و خبر شتابزده مشخص نیست، چرا چنین واکنش های غیر معلوم نشان داده اند ؟ لذا قطعا افزایش این محدوده مغایر با قانون اساسی میباشد چون مشکلات گمرکی و الحاقی و دوری از مرکزیت منطقه ازاد همچنان پا برجاست و طرح توان عملیاتی شدن ندارد و مردم به شایعات توجه نکنند و نام منطقه آزاد انزلی همیشه برای انزلی باقی خواهد ماند .
نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: این طرح به دلایل ذکر شده و موکدا به دلیل مغایرت با اصل ۱۱ و ۱۷ اقتصاد مقاومتی همچنان از سوی شورای محترم نگهبان مورد انتقاد است.
دکتر دنیامالی در پایان نیز گفت: این طرح صرفا امروز در کمیسیون مطرح شده و هیچ ارزش دیگری ندارد و صرفا در خصوص این موضوع در کمسیون مربوطه صحبت شده است .

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گیل خبر، تاریخ انتشار: ۱۶شهریور ۱۴۰۰، کد خبر:۴۷۲۷۹۶، www.gilkhabar.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین