وی افزود: آقای رئیس جمهور و آقای خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی؛ امروز مطالبه به حق مردم شفافیت و اجرای عدالت است، یکی از مهمترین اقدامات دولت بایستی اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به بخش‌های خصوصی و تعاونی‌ها باشد. امروز بودجه عمومی کشور حداقل نصف بودجه شرکت‌های دولتی است، امکان برنامه‌ریزی جهت چابک‌سازی دولت و سرمایه‌گذاری در جهت زیرساخت‌ها وجود ندارد.

نماینده حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه و کیاشهر درمجلس در ادامه مطرح کرد: آقای قالیباف؛ امروز نظارت مجلس، دیوان محاسبات و کمیسیون اصل ۹۰ در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بیش از پیش احساس می‌شود تا شاهد واگذاری غلط در اجرای اصل ۴۴ از جمله مجموعه کشت و صنعت دشت مغان، نیشکر هفت تپه و کارخانه پوشش گیلان که بزرگترین کارخانه ریسندگی خاورمیانه بوده، نباشیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: آقای دکتر قالیباف؛ به استناد بند (۲) ماده (۴۵) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، تصویب دائمی اساسنامه سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات دولتی برعهده کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است؛ لذا انتظار می‌رود، مجدد اساسنامه شرکت‌های دولتی به جهت جلوگیری از پرداخت‌های غیرمتعارف حقوق‌های نجومی مورد بازنگری قرار گیرد.

شرایط سنی در آزمون استخدامی معلمان شاغل با سابقه مورد توجه قرار گیرد

نجفی تاکید کرد: آقای دکتر قالیباف و آقای منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس؛ خواهشمندیم هرچه زودتر لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان تعیین تکلیف شود. از وزارت آموزش و پرورش انتظار می‌رود با عنایت به این که به استناد ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب هرگونه نیروهای آموزش و پرورش خارج از آزمون‌های استخدامی و دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ممنوع می‌باشد؛ ما شاهد اشتغال حدود ۱۶۰ هزار نفر معلم در مدارس غیرانتفاعی با حداقل حقوق ماهیانه هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه معلمان شاغل در این حوزه تمام دوره‌های ضمن خدمت با مجوز آموزش و پرورش را سپری کرده‌اند و بعضاً دارای سابقه بالای ۱۵ سال هستند؛ در آزمون ورودی با مشکل شرایط سنی روبرو هستند که انتظار می‌رود علاوه بر اختصاص سهمیه به این معلمان، شرایط سنی آن‌ها در آزمون استخدامی مورد توجه قرار گیرد.

نجفی خاطرنشان کرد: آقای قالیباف؛ با عنایت به این که به استناد تبصره (۴) بند ب ماده (۴۲) لایحه مالیات بر ارزش افزوده، یک درصد از مالیات و عوارض بر ارزش افزوده موضوع ماده (۷) و ماده (۲۸) به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی، برای ایجاد، تکمیل و نگهداری زیرساخت‌ها، مدیریت پسماند و فاضلاب باید منظور شود و در جلسه مورخ ۲ اردیبهشت ۹۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و نهایتاً در تاریخ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ مورد تصویب شورای نگهبان قرار گرفت؛ پیگیری جهت اجرای این قانون مورد انتظار است.

وی افزود: از کمیسیون اجتماعی مجلس انتظار داریم با عنایت به اینکه طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در دستور کار کمیسیون قرار دارد؛ در تصویب طرح و ارجاع آن به صحن علنی مجلس اقدام عاجل صورت گیرد. درباره قرارداد نیروهای طرحی بدون سهمیه در وزارت بهداشت که در ایام کرونا کمک قابل توجهی به کادر درمان و هموطنان انجام دادند؛ از وزیر بهداشت انتظار داریم موضوع بخشنامه (۷۵.۱۳) مورخ ۱۹ خردادماه سال ۱۴۰۰ سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی در خصوص قرارداد بدون آزمون، اجرایی شود.

لزوم تخصیص ردیف بودجه شهرهای مذهبی برای آستانه اشرفیه

نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش، افزود: ریاست سازمان برنامه و بودجه؛ شهرهای مذهبی کشور دارای ردیف بودجه در حال حاضر شامل شهرهای مشهد، قم، شهرری و شیراز است. استدعا دارم این مورد را در خصوص شهر آستانه اشرفیه تحقق یابد. چرا که علت اصلی شکل گیری این شهر و هسته اولیه آن وجود بارگاه مقدس «آقا سعید جلال الدین اشرف (ع)» فرزند امام موسی کاظم (ع) و برادر امام رضا (ع) است. در حال حاضر نقش اصلی این شهر، مذهبی و زیارتی است؛ لذا از ریاست سازمان انتظار می‌رود در بودجه سال ۱۴۰۱، کد مستقل جهت ساماندهی و توسعه حرم سیدجلال الدین اشرف (ع) لحاظ شود و با عنایت به اینکه طرح توسعه حرم در بافت فرسوده و دارای طرح بازآفرینی شهری است، وزیر راه و شهرسازی نیز اعتبار قابل توجهی را تخصیص دهد.

وی افزود: وزیر کشور؛ با عنایت به اینکه بندرکیاشهر شامل ۳۳ روستا با داشتن ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر، پارک ملی بوجاق با مساحت ۳۲۶۶هکتار و تالاب‌های بین المللی لاگون با پیشینه تاریخی وداشتن شیلات با سابقه ۱۵۰ سال و شهرداری با سابقه ۱۰۰ سال؛ در سالهای متمادی محروم واقع شده و از حداقل امکانات محروم است. به جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم، از جمله درمان و احیای اسکله، احیای تالاب به استناد تبصره (۲) ماده ۷ قانون تقسیمات کشوری با توجه به مرزی بودن بندر کیاشهر، تقاضای شهرستان شدن با پیگیری ۱۵ساله مردم و مسئولان از مطالبات به حق مردم کیاشهر است.

نجفی در ادامه خاطرنشان کرد: آقای عین اللهی وزیر بهداشت و درمان؛ بندر کیاشهر، با داشتن حدود ۳۵ هزار نفر جمعیت، از حداقل امکانات درمانی محروم است؛ با عنایت به ابلاغ نهایی دستورالعمل احداث بیمارستان‌های محلی به شماره ۲۰۸ مورخ چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، از سوی وزارت بهداشت، احداث بیمارستان محلی بندر کیاشهر مورد درخواست است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در ادامه تاکید کرد: آقای عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم از جمله ساختمان مناسب در اختیار اداره تامین اجتماعی بندر کیاشهر وجود دارد؛ تقاضا دارم به جهت رفع مشکلات درمانی بندرکیاشهر، اقدامات لازم در خصوص تجهیز بیمارستان فوق الذکر و درمانگاه تخصصی و همچنین ساختمان تامین اجتماعی و درمانگاه آستانه اشرفیه به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع به بیمارستان تامین اجتماعی تبدیل شود.

نجفی مطرح کرد: اقای ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی؛ استان گیلان با داشتن ۲۳۸ هزار هکتار زمین شالیزاری و تولید یک و یک دهم میلیون تن شلتوک، حدود ۳۵ درصد نیاز مصرفی برنج کشور را تامین می‌کند.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دیار میرزا، تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۶۴۳۹۲۰، diyarmirza.ir