پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۵۸۹۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
رسانه‌هایی که با هر بهانه‌ای به طرح وام یک میلیارد تومانی تاختند، آیا بهتر نبود که در ابتدا اقدام به بررسی عملکرد بانک مسکن نموده و سپس دست به نقد می‌شدند؟ عملکرد پنج ماهه بانک تخصصی مسکن برای آشنایی بیشتر این عزیزان تقدیم حضور می‌گردد.
شعار سال: از کل تسهیلات پرداختی به بخش مسکن و ساختمان ۱۵.۹ درصد به خرید مسکن اختصاص یافته است. به عبارت دیگر از ۴۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات این بخش، هفت هزار و ۲۹۵ میلیارد تومان تسهیلات جهت خرید مسکن پرداخت شده است.

بیشترین سهم از تسهیلات پرداختی در بخش مسکن و ساختمان در حوزه تامین سرمایه در گردش بوده به طوری که ۱۶ هزار و ۳۰۴ میلیارد تومان و به عبارتی ۳۵.۴ درصد از کل تسهیلات به این بخش اختصاص یافته است.

پس از آن، سهم گیری تسهیلات مسکن و ساختمان در بخش ایجاد با پرداخت ۹ هزار و ۴۹۱ میلیارد تومان و ۲۰.۶ درصد بیشترین سهم بوده است.

در حوزه تعمیرات نیز هفت هزار و ۸۳۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که سهم این بخش را به ۱۷ درصد رسانده است. در واقع بخش تعمیرات سهمی بیشتر از خرید مسکن از میزان کل تسهیلات پرداختی داشته است.

همچنین بخشی از تسهیلات مسکن و ساختمان نیز به بخش توسعه تعلق گرفته است که سهمی معادل ۱۰.۳ درصد برآورد شده است. پرداخت وام به بخش توسعه مسکن و ساختمان در پنج ماه ابتدای سال جاری چهار هزار و ۷۵۶ میلیارد تومان بوده است.

به جز بخش خرید کالای شخصی که از تسهیلات مسکن هیچ سهمی نگرفته است؛ ۳۱۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات این بخش نیز با عنوان سایر درج شده که سهمی ۰.۷ درصدی از مجموع تسهیلات پرداختی داشته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار:۲۱ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۵۶۱۵۰۲، www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
0
0
دادن این وامها با قسطهای سنگین کمکی به مردم برای خرید خونه نمی‌کنه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین