پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۲۹۴
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵
روز ۳۱ شهریور ۵۹ این فقط تهران نبود که مورد حمله قرار گرفت، بلکه بین ساعات ۱:۴۵ تا ۲ بعد از ظهر فرودگاه همدان و پایگاه هوایی نوژه این شهر و همچنین فرودگاه های اهواز ، بوشهر، آبادان، کرمانشاه، سنندج، جزیره مینو و اصفهان نیز مورد حمله جنگنده‌های عراقی قرار گرفت.
شعار سال:
خلاصه وقایع ۳۱ شهریور۵۹:
- حمله هوایی شش میگ ارتش عراق، به محل تجمع مردم اسلام آباد غرب، که شهادت ۵۰ تن را به دنبال داشت.
به گفته سعید صادقی، عکاس جنگ، یکی از میگ‌ها موقع برگشت به سمت عراق، چند تا از بمب‌های خود را در شهرک اکباتان رها کرده بود.

- حمله هوایی عراق به چند فرودگاه ایران، از جمله فرودگاه بین‌المللی مهرآباد.

روز ۳۱ شهریور ۵۹ این فقط تهران نبود که مورد حمله قرار گرفت، بلکه بین ساعات ۱:۴۵ تا ۲ بعد از ظهر فرودگاه همدان و پایگاه هوایی نوژه این شهر و همچنین فرودگاه‌های اهواز، بوشهر، آبادان، کرمانشاه، سنندج، جزیره مینو و اصفهان نیز مورد حمله جنگنده‌های عراقی قرار گرفت.

شب ۲۶ شهریور سال ۵۹، صدام حسین، قرارداد الجزایر را مقابل دوربین‌های تلویزیون بغداد، پاره کرد و کشور خود را مالک مطلق اروندرود که آن را «شط العرب» می‌نامید، معرفی کرد و جزایر سه گانه ایران را متعلق به اعراب دانست.
روز ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ صدام حسین، رئیس‌جمهور وقت عراق، با توهم جنگ شش‌روزه تا پیروزی، جنگ علیه ایران را با حمله زمینی، هوایی و دریایی شروع کرد.

صدام، این جنگ را «یوم الرعد» نام نهاد، اما در کشور ما به «دفاع مقدس» لقب گرفت، دفاعی که ۲۸۸۷ روز در طی ۸ سال در وسعتی به طول ۱۳۵۲ کیلومتر انجام گرفت.

ارتش عراق در ساعت ۱۳:۳۰ روز ۳۱ شهریورماه در استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان جبهه‌ای به طول ۱۲۰۰ کیلومتر را گشود و این در حالی بود که آمادگی‌های کل یگان‌های ایران در آن منطقه، کمتر از ۵۰ درصد بود. اما نیروی زمینی ارتش با پشتیانی نیروی هوایی با همین تجهیزات و نیروها، مقابل ارتش مجهز و تا بن دندان مسلح عراق، مقاومت دلیرانه کردند.
صدام دقایقی بعد از پرواز جنگنده‌های رژیم بعثی گفت: "تا نیم ساعت دیگر کمر ایران، خواهد شکست. "

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از روزنامه فرهیختگان
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین