پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۶۳۰
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲
متاسفانه طبق برخی از اخبار دریافتی، درصدی از دهیاران روستایی خصوصا در شهر‌های توریستی و خوش آب و هوا را بنگاهداران تشکیل داده اند. ممکن است صورت ظاهری فعالیت این افراد بنگاهداری نباشد، اما در پشت پرده بشکل گسترده به این کار مشغول هستند. گزارش تهیه شده در شهرستان ماسال و توضیحات مدیرجهادکشاورزی این شهرستان، خواندنی است.
شعار سال: جهانبخش علیپور گفت: اجرای کشت دوم محصولات در شالیزار‌ها راهکاری مطمئن برای ارتقای درآمد برنجکاران است و برای تحقق این امر امسال شاهد افزایش تولید کشت دوم محصولات کشاورزی در این شهرستان هستیم.

وی افزود: علاوه بر راتون، کشت پاچ‌باقلا و شبدر در این شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و زنان و دختران کشاورز ماسالی علاوه بر افزایش تولید باقلا در کشت و تولید سبزیجات نیز نقش مهمی دارند.


علیپور ادامه داد: پاچ باقلای تولید شده در ماسال علاوه بر این شهرستان در بازار‌های رشت و تهران نیز صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ماسال گفت: ارتقای درآمد کشاورزان موجب می‌شود که روستاییان در حفظ شالیزار‌ها و اراضی کشاورزی‌شان حساس باشند و به فکر فروش زمین‌هایشان نیفتند.

وی افزود: به دلیل چشم انداز‌های زیبای ماسال برخی از افراد تلاش می‌کنند که ساخت و ساز‌های غیرمجاز انجام دهند و برای خود خانه دومی فراهم کنند، که در صورت تخلف برخورد قانونی با این متخلفین صورت خواهد گرفت.

علیپور با اشاره به گشت‌های شبانه روزی برای جلوگیری از ساخت و ساز‌ها خاطرنشان کرد: هر روزه بر سختگیری‌ها برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه ما برای تحقق اهداف حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز نیاز به همکاری کشاورزان و دهیاران داریم، تصریح کرد: پرونده‌های افراد متخلف نیز به دادگاه فرستاده شده است و دستور قلع و قمع برخی از این خانه‌های خلاف ساخته شده نیز صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ماسال گفت: متاسفانه برخی از دهیاران یا بنگاه دارند و یا با بنگاه‌داران همکاری می‌کنند و این دلالی‌ها در نهایت به ضرر کشاورزی این شهرستان تمام می‌شود.

علیپور ادامه داد: اراضی کشاورزی برای تامین امنیت غذایی کشور هستند و حفاظت از آن‌ها وظیفه همه افراد در جامعه است.

علیپور با اشاره به اینکه ساخت و ساز‌های غیر مجاز بیشتر در دامنه‌های ماسال صورت می‌گیرد، گفت: برای حفاظت از امنیت غذایی کشور همه تلاشمان را به کار خواهیم بست تا آسیبی به اراضی کشاورزی نرسد و از چشم نامحرمان دور بماند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دیارمیرزا، تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۴۹۰۱۳، www.‌diyarmirza.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین